  • 1. Data: 2011-10-08 14:35:05
    Temat: Gniazdko z prądem :) pytanie laika
    Od: "Raist" <g...@t...pl>

    Witam :)
    nie lubię grzebać przy prądzie bo go nie widać a można poczuć... :)
    mam taką zagwozdkę:
    http://img831.imageshack.us/img831/9020/gniazdko.jpg
    pomożecie dopasować?

    z góry dzięki
    Raist

  • 2. Data: 2011-10-08 15:13:55
    Temat: Re: Gniazdko z prądem :) pytanie laika
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Raist <g...@t...pl> napisał(a):

    > Witam :)
    > nie lubię grzebać przy prądzie bo go nie widać a można poczuć... :)
> [...]
    Zielono żółty do bolca pozostałe jak sobie winszujesz. To w sytuacji kiedy
    masz wyłącznik różnicowo prądowy. Jak nie ma takiego wyłącznika to z dwóch
    przewodów czarnego i niebieskiego wybierz ten co neonówka jak się dotknie do
    miedzianej żyły nie świeci. Powinien to być niebieski. taki przewód najpierw
    do bolca a potem do dowolnego styku. Ten z napięciem do drugiego. Oczywiście
    wszystkie prace mechaniczne robisz po wyłączeniu napięcia przy bezpiecznikach.
    Jak bezpieczniki wykręcane to wykręcasz i wsadzasz go w kieszeń żeby mieć przy
    sobie na czas podłączania.

  • 3. Data: 2011-10-08 15:41:46
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-08 17:13, kogutek pisze:

> [...]
    > Jak bezpieczniki wykręcane to wykręcasz i wsadzasz go w kieszeń żeby mieć przy

    A skąd pewność, że fachowiec położył instalację zgodnie ze sztuką i nie
    dał napięcia na żółto-zielony?

    :)

  • 4. Data: 2011-10-08 16:34:18
    Od: "Raist" <g...@t...pl>

    > A skąd pewność, że fachowiec położył instalację zgodnie ze sztuką i nie
    > dał napięcia na żółto-zielony?

    niestety podejrzewam ze tak moze wlasnie byc...
    dając zółto-zielony do A a pozostałe po bokach - nie działa
    oczywiście grzebię przy wyłączonych korkach, a na czas testów korki włączam
    ;)
    nie wiem tylko na ile mogę sobie pozwolić przy żonglowaniu tymi kabelkami :)

    Raist

  • 5. Data: 2011-10-08 17:17:52
    Temat: Re: Gniazdko z pr?dem :) pytanie laika
    Od: Jacek <n...@g...com>

    2-A
    1 i 3 dowolnie do B i C
    pod warunkiem, że ktoś nie zrobił dowcipu nie podłączył np. fazy
    żótło-zielonym. Gorąco zachęcam do zakupu probówki z neonówką.
    Jacek

  • 6. Data: 2011-10-09 15:46:15
    Od: tataglia <t...@g...pl>

    On 2011-10-08 17:13, kogutek wrote:

    > Zielono żółty do bolca pozostałe jak sobie winszujesz.

    Przepisy jasno mówią, że faza ma być po lewej stronie.

    --
    t.

  • 7. Data: 2011-10-09 15:52:44
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "tataglia" <t...@g...pl> wrote in message

    > Przepisy jasno mówią, że faza ma być po lewej stronie.

    o ile bolec jest powyżej :-)t.

  • 8. Data: 2011-10-09 16:01:26
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-10-09 17:46, tataglia pisze:

    > Przepisy jasno mówią, że faza ma być po lewej stronie.

    A w gniazdach podwójnych?

    --
    M.

  • 9. Data: 2011-10-09 16:03:35
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

> [...]

    > miedzianej żyły nie świeci. Powinien to być niebieski. taki przewód najpierw

    Tak się zapytam co ma różnicówka do sposobu wykonania podłączenia bolca
    ochronnego?
    Może gościu nie mieć różnicówki a przewód żółtozielony będzie.

    --
    M.

  • 10. Data: 2011-10-09 16:04:48
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "tataglia" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Przepisy jasno mówią, że faza ma być po lewej stronie.

    Jakie przepisy? Możesz podać źródło?

    --
    Irokez