  • 1. Data: 2011-05-19 20:39:49
    Temat: Gniazdo elektryczne ogrodowe
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy są jakieś rozwiązania gniazd elektrycznych montowanych na elewację
    "w styropian" bez zadaszenia?

    Nie chce puszki zamykanej jak rozdzielnia, interesuje mnie raczej jakiś
    dyskretny element do umieszczenia w styro 12cm który nie rzuca się w
    oczy i jest odporny na warunki atmosferyczne. Cel: kosiarka, jakieś
    narzedzie itp. Gniazdka "z klapką" bryzgoszczelne chyba się nie nadają
    na zewnatrz, ale może sie mylę?

  • 2. Data: 2011-05-19 21:12:48
    Temat: Re: Gniazdo elektryczne ogrodowe
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    > itp. Gniazdka "z klapką" bryzgoszczelne chyba się nie nadają na zewnatrz,

    Ja zamontowałem właśnie gniazda z klapką, zwykłe łazienkowe, 4 sztuki.
    Kryterium wyboru był wygląd i niska cena. Gniazda nie są w jakiś szczególny
    sposób osłonięte - jedynie kilka metrów wyżej jest okap dachu. Mam oddzielny
    obwód odbiorów zewnętrznych wyposażony w różnicówkę. Różnicówka jeszcze nie
    zadziałała, a przez dwa lata było kilka solidnych ulew i sporo wilgoci.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2011-05-19 21:35:10
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > itp. Gniazdka "z klapką" bryzgoszczelne chyba się nie nadają na zewnatrz,

    Może obudowa IP66 wystarczy?

  • 4. Data: 2011-05-19 22:24:05
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > Gniazdka "z klapką" bryzgoszczelne chyba się nie nadają
    > na zewnatrz, ale może sie mylę?
    "gniazdko z klapką" gniazdku nie równe, są z różnymi IP (klasa
    szczelności), zasadniczo jak będzie IP65 lub IP66 lub więcej to by się
    nadawało. (IP67 będzie ciężko dostać)
    Bardziej bym się martwił, czy zamontujesz to stabilnie w styropian, czy
    szarpanie kablem od kosiarki z czasem nie "wyrucha" ci gniazdka,
    niszcząc dookoła styropian?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2011-05-19 23:44:50
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Bardziej bym się martwił, czy zamontujesz to stabilnie w styropian, czy
    > szarpanie kablem od kosiarki z czasem nie "wyrucha" ci gniazdka, niszcząc
    > dookoła styropian?

    dlatego ja majac ten sam problem po prostu zrobie skrzyneczke elektryczna
    zabetonowana przed domem a nie w/na scianie.
    nie wymyslilem nic lepszego......

  • 6. Data: 2011-05-20 06:01:40
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > "gniazdko z klapką" gniazdku nie równe, są z różnymi IP (klasa
    > szczelności), zasadniczo jak będzie IP65 lub IP66 lub więcej to by się
    > nadawało. (IP67 będzie ciężko dostać)

    Niestety, nie jest łatwo kupić gniazdko z IP większym niż 44 i jednocześnie
    estetyczne. W zasadzie, jedyne, jakie widziałem, to popularne ogrodowe,
    niebieskie z białą klapką.
    Ale i mam wrażenie, że na elewacji, pod okapem IP44 wystarczy.

    > Bardziej bym się martwił, czy zamontujesz to stabilnie w styropian, czy
    > szarpanie kablem od kosiarki z czasem nie "wyrucha" ci gniazdka, niszcząc
    > dookoła styropian?

    A bo takich gniazdek nie powinno się montować w sam styropian. Znam dwa
    sposoby - albo jeszcze przed styropianem montujemy wspornik do gniazdka
    (choćby z kawałka kantówki przykręconej na dwa kołki do muru), albo już przy
    gotowej elewacji drążymy dziurę pod puszkę aż d amego litego muru i docinamy
    okrągły klocek drewna, średnicy puszki i stosownej długości, puszkę
    przykręcamy do muru długim kołkiem (albo dwoma) przez ten klocek.

    J.

  • 7. Data: 2011-05-20 06:48:09
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

> [...]
    > "gniazdko z klapką" gniazdku nie równe, są z różnymi IP (klasa
    > szczelności), zasadniczo jak będzie IP65 lub IP66 lub więcej to by się

    Gniazda o IP 65 i wyższym to gniazda przemysłowe przeznaczone do szczególnie
    trudnych warunków (zagrożenie zalaniem wodą lub strefa zagrożenia wybuchem).
    Gniazda takie sa bardzo drogie. Zwykle jednak w warunkach przemysłowych na
    zewnątrz stosuje się gniazda IP44 takie zwykłe natynkowe lub odporne na UV,
    a przed zalewaniem woda chronią je niewielkie blaszane daszki.
    Podobnie wygladają wszystkie zestawy ogrodowe - gniazda IP44 z niewielkim
    daszkiem aby woda nie zalewała gniazdka. Zabezpieczenie różnicowoprądowe
    jest oczywiście obowiązkowe.

    > Bardziej bym się martwił, czy zamontujesz to stabilnie w styropian, czy
    > szarpanie kablem od kosiarki z czasem nie "wyrucha" ci gniazdka, niszcząc
    > dookoła styropian?

    Styropian to sztywna gruba płyta, więc aby wyrwać dobrze wklejoną puszkę
    należałoby wyrwać z nią spory kawałek styropianu. Ja u siebie robiłem otwory
    pod głębokie puszki połóżeniu styropianu i własnoręcznie wklejałem puszki w
    styropian (15 cm) dbając o to, by klej do styropianu dokładnie wypełnił
    przestrzeń między puszką i otworem. Klej do styropianu tradycyjny, nie
    pianka. Trzyma się naprawdę mocno.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 8. Data: 2011-05-20 07:23:39
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > daszkiem aby woda nie zalewała gniazdka. Zabezpieczenie różnicowoprądowe

    Źle się wyraziłem - daszki chronią oczywiście spływaniem wody na gniazdko i
    częściowo przed strugami deszczu, a nie przed zatopieniem.

    Druid29

  • 9. Data: 2011-05-20 07:46:21
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 19 Maj, 22:39, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > oczy i jest odporny na warunki atmosferyczne. Cel: kosiarka, jakieś
    > narzedzie itp. Gniazdka "z klapką" bryzgoszczelne chyba się nie nadają

    Ja mam coś takiego tylko z włącznikiem L-0-P (mam kosiarke z silnikiem
    3-fazowym).
    Oprócz tego przy tarasie mam po prostu gniazdo z klapką IP44 (http://
    allegro.pl/gniazdo-wtyczkowe-z-uz-bryzg-klapka-dymna
    -simon-
    i1595580560.html) z przeznaczeniem na jakąś lampę czy radio. Puszka
    jest wklejona w styropian (15cm).

    pzdr
    QbaB

  • 10. Data: 2011-05-20 07:47:03
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 20 Maj, 09:46, QbaB <q...@g...com> wrote:

> [...]
    -simon-
    > i1595580560.html) z przeznaczeniem na jakąś lampę czy radio. Puszka

    Zapomniałem linka dać
    http://allegro.pl/rozdzielnica-rozdzielnia-0-1-32a-5
    p-z-gn-aep-i1587224900.html

    pzdr