  • 11. Data: 2014-12-31 10:50:24
    Temat: Re: Gorąca prężarka w pompie ciepła
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 grudnia 2014 20:54:41 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    sprężarki mieści się w granicach 70-125oC.

    > Ta Adam ma spierdzielona swoją PC skoro u niego maks to 70stC
    > Adam wzywaj serwis;)

    Jak pisalem wyzej - mialem z nia maly problem ale okazalo sie ze wymiennik
    sie zasyfil ;) Ale przy okazji poznalem blizej sposob dzialania / regulacji
    samej PC "od wewnatrz". Fajne urzadzenie, niby bardzo proste ale tu same
    szczegoly decyduja o wydajnosci i trwalosci. Np. grubosc rurek, sposob ich
    prowadzenia, polozenie (pod wzgledem wysokosci) poszczegolnych elementow.
    Wszystko ma ogromny wplyw na np. mozliwosc zalegania oleju ze sprezarki
    w zakamarkach instalacji (ktory potem nie potrafi do sprezarki wrocic),
    czy samo fizyczne wypelnianie czynnikiem parownika / skraplacza. Niby proste,
    a mozna ja zrobic na tysiac sposobow i w kazdym bedzie dzialac troche
    inaczej :D

    Problem opisyswalem na forum elektrody - znalazl sie facet ktory mieszka
    odemnie w linii prostej doslownie z 300m i zaoferowal bezplatna pomoc
    (zawodowo chlodnik, a w domu hobbystycznie dlubie swoje pompy). Przyjechal,
    pomierzylismy cisnienia, zostawil mi nawet na pare dni manometry zebym
    mogl obserwowac cisnienia - w razie jakbysmy zdiagnozowali jakis powazniejszy
    problem to zaoferowal sie ze moze zrobic wszystko - od wymiany czynnika (z
    przedmuchaniem calej instalacji azotem), filtra, zaworu rozpreznego, po nawet
    wymiane samej sprezarki. Ma caly sprzet i wiedze - do lutowania, do
    napelniania instalacji etc. Takze to prawda, ze pompa to b. proste urzadzenie
    ktore jest w stanie naprawic kazdy chlodnik za naprawde niewielkie (lub
    zadne :)) pieniadze :-) Musze jakas dobra flaszke dla niego przygotowac.

    Tak Kogutek, mozesz zaczac pisac ze w czepku urodzony, farciarz etc :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2014-12-31 10:52:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 grudnia 2014 22:12:15 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Nie wiem czy Adam ma rację ale czuję że gorzej grzeje.

    Jak gorzej grzeje to raczej ubytek czynnika. Nie masz pewnie tam wziernika zeby
    zobaczyc czy nie przelatuja "babelki powietrza" w instalacji? Musisz zmierzyc
    cisnienia - to jest podstawa. Po stronie niskiego powinno byc 3,8-4 bar. Jak
    bedzie duzo mniej to na 100% masz za malo czynnika. Jak masz R407C to pamietaj,
    ze jego nie mozesz uzupelniac - trzeba caly stary wyciagnac i napelnic nowym
    od nowa :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2014-12-31 13:57:18
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 30 grudnia 2014 22:09:58 UTC+1 użytkownik
    k...@g...com napisał:

    >PS. Nie jestem mityczny tylko terazniejszy :P

    No weź, to przynajmniej czarodziejski, nie bądź taki.

  • 14. Data: 2014-12-31 13:59:57
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Musze jakas dobra flaszke dla niego przygotowac.

    >Tak Kogutek, mozesz zaczac pisac ze w czepku urodzony, farciarz etc :P

    Ale dopiero jak się wywiążesz i dasz mu naprawdę dobra flaszkę.

  • 15. Data: 2014-12-31 16:14:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 31 grudnia 2014 14:00:16 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ale dopiero jak się wywiążesz i dasz mu naprawdę dobra flaszkę.

    Pewnie ze dam, czemu mialbym nie dac ? :-)
    Za pomoc sie nalezy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2014-12-31 16:23:49
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Pewnie ze dam, czemu mialbym nie dac ? :-)

    No i wtedy będzie w czepku urodzony farciarz.

  • 17. Data: 2015-01-01 14:42:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    Ja tam z sąsiadem bez ojazji piję?