  • 1. Data: 2010-05-30 20:26:16
    Temat: Granit czy marmur do obudowy wkładu kominkowego
    Od: "andy" <k...@o...pl>

    Witam,
    Obudowałem kominek płytami Silca i teraz chciałbym przykleić płytki jak
    np.http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/faa432ffc3500
    591.html
    Czy do oklejenia wewnętrznych boków wokół wkładu (zostanie szczelina 3-5 mm)
    zastosować paski granitowe bardziej odporne na wysoką temperaturę, czy mogę
    obłożyć płytkami marmurowymi takimi jak przód.
    W sumie będzie przepływ powietrza z pomieszczenia.
    W necie nie znalazłem szczegółów, kamieniarz radzi granit?
    Mójkominek:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d327293ca0bd97da
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4259ce125bd98346
    .html
    Pozdrawiam
    andy

  • 2. Data: 2010-05-31 07:28:50
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Czy do oklejenia wewnętrznych boków wokół wkładu (zostanie szczelina 3-5 mm)
    > zastosować paski granitowe bardziej odporne na wysoką temperaturę, czy mogę
    > obłożyć płytkami marmurowymi takimi jak przód.

    jedno co ci mogę poradzić, to zrób ten "kołnierz" wysunięty kilka cm
    od obudowy, ja mam zrobione na równo, a w zasadzie bez tego kołnierza
    i po jakimś czasie na obudowie powyżej wkładu robi się czarna smuga,
    mam obłożone płytkami z gipsu więc jest jeszcze gorzej. Jak wysuniesz
    trochę tę ramkę, to ewentualny dym wydostający się z kominka nie
    będzie tak brudził kamienia, a ramkę zrób z gładkiego, łatwego do
    wyczyszczenia kamienia

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-05-31 19:23:42
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    granit jest "najłatwiejszy" do takich zastosowan - ciezko spieprzyć,
    najmniej chce pękać

    ale estetyka.........

    o wiele lepiej bedzie wyglądał marmur, ale duzo ostrozniej trzeba sie
    obchodzic - takze podatniejszy na pękanie termiczne

    jak zrobic -wybacz nie powiem - chleb mi zabierasz ;)))))))))

    i onyks jak dobrze położony się sprawdzi

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 4. Data: 2010-06-03 06:31:55
    Od: "wolim" <n...@n...pl>

    Ja mam od 2 lat kominek wykończony marmurem "Breccia sarda".
    Odległość od wkładu (szczelina wokół) to ok. 3-5 mm.

    Nic się nie dzieje.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2010-06-03 08:58:03
    Od: "andy" <k...@o...pl>

    > Ja mam od 2 lat kominek wykończony marmurem "Breccia sarda".
    > Odległość od wkładu (szczelina wokół) to ok. 3-5 mm.

> [...]
    Dzięki,o to mi chodziło.
    Pzdr,
    andy