  • 1. Data: 2012-06-05 15:17:27
    Temat: Granulat styropianu zamiast welny
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Co sadzicie o stosowaniu granulatu styropianu zamiast welny mineralneh do
    ocieplenia?

    Zalety to pewnie takie, ze mniejsza obawa o zawilgocenie oraz, ze
    szczelnie wypelni przestrzen. Jakie sa przeciwwskazania i dlaczego?

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2012-06-05 15:26:03
    Temat: Re: Granulat styropianu zamiast welny
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message
> [...]
    >
    > Zalety to pewnie takie, ze mniejsza obawa o zawilgocenie oraz, ze
    > szczelnie wypelni przestrzen. Jakie sa przeciwwskazania i dlaczego?

    Ale skosów tym nie wypełnisz. Jedynie sufit od ściany do ściany.
    Teraz bym chyba wsypał z 50cm tego czegoś zamiast wełny.
    Wełna na suficie źle przylega. Dużo by mówić ale nie ma jej o co zaprzeć ani
    chronić od góry membraną przed wywiewaniem ciepła.

    Zrób ty strop sufitu z kantówek, obij deskami, wejdź tam od góry i wyklej
    styropianem. Wszędzie pianka. A od spodu przykręć płyty bez żadnych profili
    i wieszaków.

  • 3. Data: 2012-06-05 18:36:23
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Zalety to pewnie takie, ze mniejsza obawa o zawilgocenie oraz, ze
    > szczelnie wypelni przestrzen. Jakie sa przeciwwskazania i dlaczego?

    Wręcz przeciwnie. Wełna jak namoknie to wyschnie i po problemie.
    Jak się dostanie woda w granulat to będzie grzyb i plaśń.
    Ocieplenie styropianowe - TAK, ale na płaskim stropie i do tego w postaci
    pełnych płyt, a na nich wylewka. Ale nie na poddaszach użytkowych, w
    szczególności w skosach.
    Ponadto jak go zatrzymać w takich przestrzeniach?
    Pomyśl też co się będzie działo w czasie pożaru.
    Wełna jest całkowicie niepalna i prawie nietoksyczna.
    Styropian się topi i pali, a także wydziela trujące opary i dym.
    Naprawdę warto oszczędzać te 2-3 tys. zł.?

  • 4. Data: 2012-06-05 18:39:56
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Plumpi" <a...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > Styropian się topi i pali, a także wydziela trujące opary i dym.
    > Naprawdę warto oszczędzać te 2-3 tys. zł.?

    Ja ci powiem, że sam szukam tego idealnego sposobu :-)
    Wełna to szalone problemy wykonawcze, styropianowe kulki sam nie wiem.

  • 5. Data: 2012-06-05 20:12:01
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Tue, 05 Jun 2012 17:36:23 +0100, Plumpi <a...@a...pl> wrote:

    > Wrecz przeciwnie. We?na jak namoknie to wyschnie i po problemie.
    > Jak sie dostanie woda w granulat to bedzie grzyb i pla?n.

    Hmm... jak mialem styropian w komorach wypornosciowych lodki to zawsze
    wysychal ;)

    > Ponadto jak go zatrzymaae w takich przestrzeniach?

    U mnie akurat to troche inna bajka, bo to przebudowywany stary dom i
    mialbym do wypelnenia przestrzenie w starej scianie dwuwarstowej. Kulki
    wsypie, welne niezbyt.

    > Pomy?l te? co sie bedzie dzia?o w czasie po?aru.

    Jakos sie Irlandczycy i Anglicy tym nie przejmuja. Ale argument jest.

    > Naprawde warto oszczedzaae te 2-3 tys. z?.?

    Nie jestem pewien czy to nie drozej wyjdzie. Nie o to chodzi. Chodzi o
    skutecznosc.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 6. Data: 2012-06-05 20:55:42
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Ja ci powiem, że sam szukam tego idealnego sposobu :-)
    > Wełna to szalone problemy wykonawcze, styropianowe kulki sam nie wiem.

    Myślę, że o wiele mniej jest problemów z wełną niż kulkami styropianowymi.
    Tylko jak robić wełną to pełne deskowanie. W przeciwnym razie wiatr będzie
    hulał w wełnie.
    Dlatego też mój dom jest piętrowy, bez poddaszy użytkowych, w pełni
    ocieplony styropianem, włącznie ze stropem pomiędzy piętrem, a strychem
    nieużytkowym. Tyle, że styropian w płytach, na nim jest wylewka, a pod
    styropianem lany, betonowy strop.
    To co się naoglądałem na budowach i to co słyszę od użytkowników po kilku
    latach użytkowania poddaszy, daje jedyny wniosek - żadnych poddaszy
    użytkowych i skosów. Ładne dla sąsiada, ale jeżeli zostaną popełnione jakieś
    błędy podczas budowy, o co z resztą nie jest trudno to masz przesrane przez
    całe życie lub do szczęśliwego pozbycia się domu :)
    Jeżeli już ktoś chce przyoszczędzić na lanym stropie to spokojnie można
    ocieplić wełną strop lekki, zbudowany z drewnianych belek, a na nich jako
    podłoga zwykłe dechy lub płyta OSB. W razie potrzeby zawsze jest dostęp od
    góry do takiego ocieplenia. Ma to też wiele zalet np. w razie potrzeby
    dorabiania dodatkowych instalacji.
    Ale raz położone takie ocieplenie to spokój na całe życie.
    Normalny, nieocieplony strych z bezpośrednim dostępem do dachu to kontrola
    nieszczelności dachu czy też obróbek kominowych, miejsce do trzymania mało
    używanych rzeczy i suszenia prania, nawet w zimie.

  • 7. Data: 2012-06-05 21:35:21
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > U mnie akurat to troche inna bajka, bo to przebudowywany stary dom i
    > mialbym do wypelnenia przestrzenie w starej scianie dwuwarstowej. Kulki
    > wsypie, welne niezbyt.

    W przypadku ściany 2 warstwowej obawiałbym się wtłaczać styropian w postaci
    granulatu z prostego powodu, że gdzieś w jego środku lub jego pobliżu
    powstanie punkt rosy. Normalnie, kiedy styropian jest w postaci pełnej płyty
    to nie przepuszcza pary wodnej. W przypadku, kiedy będzie w postaci
    granulatu para wodna bez problemu będzie w niego wnikać i się kondensować.
    Czy zdąży odparować to zalezy od wielu rzeczy m. in. od porowatości ścian,
    od wentylacji, której w tym przypadku będzie brak i od grubości warstw
    zarówno ścian jak i styropianu. W przypadku docieplania ścian 2-warstwowych
    wełną, pozostawia się specjalnie luki wentylacyjne, aby para wodna mogła być
    usunięta z wełny. W przypadku pełnych płyt styropianowych nie ma takiej
    potrzeby, gdyż styropian nie przyjmuje pary wodnej. W przypadku granulatu,
    pomiędzy kuleczkami styropianowymi pozostają wolne przestrzenie, w które bez
    najmniejszego problemu wnika wilgotne powietrze.

  • 8. Data: 2012-06-07 13:27:05
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Tue, 05 Jun 2012 19:55:42 +0100, Plumpi <a...@a...pl> wrote:

    > My?le, ?e o wiele mniej jest problemów z we?n? ni? kulkami
    > styropianowymi.

    No nie wiem - kulki po prost ladujesz w puste przestrzenie i one same sie
    ukladja. Welne trzeba sznurowac itd.

    > Dlatego te? mój dom jest pietrowy, bez poddaszy u?ytkowych, w pe?ni
    > ocieplony styropianem, w??cznie ze stropem pomiedzy pietrem, a strychem
    > nieu?ytkowym. Tyle, ?e styropian w p?ytach, na nim jest wylewka, a pod
    > styropianem lany, betonowy strop.

    I jesli dobrze mysle to masz piekny mostek, bo scian poddasa nie
    ocieplales od srodka i od gory?
    U mnie bedzie ladny termosik, bo dach bede ocieplal styropapa od gory (nie
    chce tracic wysokosci na poddaszu). Zero mostkow cieplnych.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 9. Data: 2012-06-07 13:54:37
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > No nie wiem - kulki po prost ladujesz w puste przestrzenie i one same sie
    > ukladja. Welne trzeba sznurowac itd.

    Nie chodzi o układanie, bo tu masz rację, że o wiele łatwiej jest ze
    styropianem w przypadku ocieplania ścian 2-warstwowych.
    Chodzi o to, że nie pozostawisz żadnej luki wentylacyjnej dla tego
    styropianu, a sam styropian utrudnia odparowanie wykroplinej w nim wody.

> [...]
    > U mnie bedzie ladny termosik, bo dach bede ocieplal styropapa od gory (nie
    > chce tracic wysokosci na poddaszu). Zero mostkow cieplnych.

    Ściany poddasza są ocieplone, aż pod sam dach - tylko ze wzglętów
    estetycznych, żeby nie tworzyć schodków na elewacji i nie ma żadnego
    znaczenia jeżeli chodzi o ocieplenie.
    Jeżeli chodzi o styropapę to tak, ale tylko i wyłącznie na stropo-dachu.

  • 10. Data: 2012-06-07 14:32:47
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 07 Jun 2012 12:54:37 +0100, Plumpi <a...@a...pl> wrote:

    > Nie chodzi o uk?adanie, bo tu masz racje, ?e o wiele ?atwiej jest ze
    > styropianem w przypadku ocieplania ?cian 2-warstwowych.
    > Chodzi o to, ?e nie pozostawisz ?adnej luki wentylacyjnej dla tego
    > styropianu, a sam styropian utrudnia odparowanie wykroplinej w nim wody.

    To na prawde taki problem? Tak sie robi na potege na Wyspach...

    > ?ciany poddasza s? ocieplone, a? pod sam dach - tylko ze wzgletów
    > estetycznych, ?eby nie tworzyae schodków na elewacji i nie ma ?adnego
    > znaczenia je?eli chodzi o ocieplenie.

    Ja masz zimny strych to i sciany wewnetrzne powinienes ocieplic. OK,
    kazdemu wolno w dowolny sposob gubic cieplo ;)

    > Je?eli chodzi o styropape to tak, ale tylko i wy??cznie na stropo-dachu.

    Na deskowaniu.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk