  • 11. Data: 2010-10-13 20:37:44
    Temat: Re: Grubość styropianu - ściana fundamentowa
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-13 22:21, Aleksander pisze:

    > Oczywiście, że nie chodzi o przemarzanie.
    > Ale jeśli ok 4 stopnie temp. będą Twoim zdaniem ogrzewać dom, to ok :)

    Wow, 4 stopnie !!!
    To fascynujące skąd taka temperatura ?
    Czyli wg Ciebie jak wykopiemy ziemiankę to w środku będzie 4C ?
    Jak do tego dodamy, że od góry znajduje się poważny element osłaniający
    od wyziębiania to ja nie założyłbym się, że będzie mniej niż 10C od
    strony gruntu.
    W domu masz 20C, więc różnica to ok 10C, przy nieocieplonym fundamencie
    to różnica wynosi 40C.
    Dodatkowo jak się ociepli od środka to jest nawet gorzej bo od zewnątrz
    jest -20C (po zewnętrznej stronie styro) i od środka 4C (na zewnątrz
    styropianu, zwróć uwagę, że przyjąłem te 4C).
    Styro izoluje tylko w pewnym stopniu tzn im większa różnica temperatur
    tym gorzej. Zakładam, że ocieplona od środka ściana ma ok 15C, czyli
    mamy 35C spadku na zewnątrz i 10C do środka, znaczy się elegancko
    oddajemy ciepło na zewnątrz itd, itd.

    To tylko producenci styropianu mogli wymyślić :o)

    BR
    Igus'

  • 12. Data: 2010-10-13 20:44:27
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-13 22:29, Bogdann pisze:

    > Też tak sobie myślalem, dopóki nie zrozumiałem, że nie on będzie to robił,
    > tylko ekipa ocieplająca ściany. Bo majster mówił - "jak się ociepla ściany,
    Coś na pewno da, tylko pewnie nie tyle, żeby się te 300zł zwróciły (tzn
    nie w przewidywalnym czasie).
    Zastanów się tylko, czy ekipa ocieplająca nie szarpnie Cię na kolejne
    300zł za fanaberie majstra.
    Ew kompromis, bryta po długości w dół, na jeden metr w dół i druga w
    poprzek na pół metra w dół.
    Od razu mostki zlikwidujesz.

    BR
    Igus'

    PS Ja bym dawał 10cm wszędzie i se głowy nie zawracał, zaraz będziesz
    miał poważniejsze problemy do rozwiązywania ;o)

  • 13. Data: 2010-10-13 23:55:47
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Bogdann" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tylko ekipa ocieplająca ściany. Bo majster mówił - "jak się ociepla
    > ściany, wtedy trzeba styropian na ścianie fundamentowej dołożyć tyle, by
    > ocieplenie na ścianie było wysunięte tylko o kilka cm ponad ocieplenie
    > ściany fundamentowej".
    >
    > W zasadzie mam spore zaufanie do majstra, po wtóre sam majster powtarza,
    > że on tak wszędzie robi (te 5cm) i że nie ma to większego znaczenia. W
    > projekcie mam 10cm. Ale nie trzymam się kurczowo cyferek, jeżeli ktoś
    > mnie przekona (w tym przypadku majster), że czasem nie ma potrzeby

    nie bardzo rozumiem. Projekt mówi 10cm a majster 5cm i ty bardziej się
    skłaniasz do wersji majstra.
    czyli z góry zakładasz, że ten twój projektant to był jakiś kiepski i się
    nie znał na obliczeniach.
    W takiej sytuacji, po co ci był projekt, jeśli majster i tak wszystko wie
    lepiej.

    jak jest 10cm to tyle ma być! ewentualnie możesz dołożyć, jeśli mieszkasz w
    zimnych rejonach Polski.
    Generalnie to projektanci trochę się znają na tym, co robią a majster ma
    robić tak jak jest na projekcie.
    W projekcie masz wszystko zrobione zgodnie z normą a więc minimum tego co
    jest wymagane w chwili obecnej. Dotyczy to też ocieplenia. Czyli te 10cm to
    jest minimum jakie projektant przewidział. W razie sporów i/lub niejasności
    dzwoń do niego.

    Podejrzewam tylko, co innego. majster trochę sie pomylił i wymurował ściany
    fundamentowe w zewnętrznej linii ocieplenia. a teraz kombinuje jak to
    wymurować ściany budynku i położyć na nich ocieplenie tak aby wystawały poza
    ścianę fundamentową z ociepleniem i powstał naturalny kapinos.

    nie rozumiem też, dlaczego to on nie ma kłaść tego ocieplenia na ścianie
    fundamentowej. wg. mnie to on powinien położyć, zabezpieczyć i dom obsypać,
    zagęszczając ziemię wokół.

  • 14. Data: 2010-10-14 01:22:33
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    nacocito napisał(a):

    > Użytkownik "Bogdann" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    > nie rozumiem też, dlaczego to on nie ma kłaść tego ocieplenia na ścianie
    > fundamentowej. wg. mnie to on powinien położyć, zabezpieczyć i dom

    Dobrze chlop gada - wodki mu polac! :)
    Od siebie dodam, ze docieplanie fundamentu na etapie docieplania calej
    chalupy (gdy stoja juz sciany) jest praca niewdzieczna i IMO
    nieprzyjemna. Gdybym byl ekipa docieplajaca, to za taka usluge
    doliczylbym ekstra do robocizny. I to wcale nie 3 stowki :)
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 15. Data: 2010-10-14 07:17:00
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    W ziemiance w której moja babcia trzyma ziemniaki jest temeratura stała
    prawie cały rok ok 5stC

    Krzysiek

  • 16. Data: 2010-10-14 08:21:21
    Temat: Re: Grubo?ae styropianu - ?ciana fundamentowa
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-10-2010 o 22:29:49 Bogdann <p...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > robi?,
    > tylko ekipa ocieplaj?ca ?ciany. Bo majster mówi? - "jak sie ociepla
    > ?ciany,
    > wtedy trzeba styropian na ?cianie fundamentowej do?o?yae tyle, by
    > ocieplenie
    > na ?cianie by?o wysuniete tylko o kilka cm ponad ocieplenie ?ciany
    > fundamentowej".
    >
    > W zasadzie mam spore zaufanie do majstra, po wtóre sam majster powtarza,
    > ?e
    > on tak wszedzie robi (te 5cm) i ?e nie ma to wiekszego znaczenia.
    Dla niego nie ma bo to nie on będzie mieszkał.
    Daj te 10cm co najmniej pół metra do ziemi aby ta część najbardziej
    narażona na niską temp była dobrze ocieplona. Tak jak ci radził Iguś nie
    będzie ci się ściana od fundamentu wychładzać i nie będziesz miał
    grzyba na dole ściany.

    > projekcie mam 10cm. Ale nie trzymam sie kurczowo cyferek, je?eli kto?
    > mnie
    > przekona (w tym przypadku majster), ?e czasem nie ma potrzeby dok?adaae,
    > bo w
    > praktyce nic nie da.
    Zamiana 5 na 10 daje, a cyferek się trzymaj bo są normy i wg nich jest
    dom projektowany, np ściana 2W musi mie U< 0.25, dla moje ściany
    policzyli my min 12cm styropianu, a przecież 5 wystarczy jak to wielu
    'majstrów'
    gada, guzik prawda NIE WYSTARCZY ściana będzie za zimna, ma być 12 lub
    więcej.
    Ty też tego pilnuj bo dom jest twój i ty będziesz tam mieszkał a nie
    'majstry'

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2010-10-14 13:09:53
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 13 Paź, 22:17, "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w
    wiadomościnews:i9527t$si1$1@inews.gazeta.pl...>> Fundamenty już są obsypane częsciowo
    piaskiem, ale gdyby wyszło, że ma to

    > ze jak?
    > wychladzany od strony pod domem, nie zartuj...
    > sorry ale bzdury pleciesz...

    Moze ma na mysli ze fundament przechodzacy w sciane bedzie mostkiem
    cieplnym miedzy obszarem mieszkalnym a piwnica?
    Troche to moze miec sens bo jakby w piwnicy oblozyc sciany styro to
    cieplo bedzie mialo dalej do gruntu bo musi pokonac cala wysokosc
    sciany i fundamentu. A bez styro od srodka w piwnicy to sciana grzana
    od gory bedzie dzialala troche jak kaloryfer i grzala podloge w
    piwnicy. Straty nie beda ogromne ale troche tego sie nazbiera.

  • 18. Data: 2010-10-14 18:42:46
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Wow, 4 stopnie !!!
    > To fascynujące skąd taka temperatura ?

    Czy ja wiem czy wow - mnie czytanie postów tak nie emocjonuje,
    ale niech Ci będzie :)

    > Czyli wg Ciebie jak wykopiemy ziemiankę to w środku będzie 4C ?

    No mniej więcej.

    > Jak do tego dodamy, że od góry znajduje się poważny element osłaniający od
    > wyziębiania to ja nie założyłbym się, że będzie mniej niż 10C od strony
    > gruntu.

    Osłaniający - owszem - ale mi chodzi o okrągły rok - nie jak na dworze
    jest -20 czy -15... ale również jak jest 5, 10, 15 i więcej stopni.

    Temperatura gruntu generalnie przez cały rok jest stała (od pewnego poziomu).

    Dlatego wylewki podłóg / posadzek robimy na styropianie.
    Dlatego, aby zimny grunt nie wychładzał nam domu / podłóg.
    Skoro zatem odgrodzimy dom od gruntu warstwą styropianu, to specjalnie
    nam sie ten grunt od domu nie ogrzeje.

    Skoro grunt stykając się z podłogą ją wychładza, to niby czemu miałby
    nie wychładzać fundamentu ? Robi to okrągły rok.

    Oczywiście - przy temperaturach minus ileś tam, sensowne jest dawanie
    styropianu od strony zewnętrznej do jakiegoś rozsądnego poziomu
    przemarzania gruntu - w zeszłą mroźną zimę grunt prawie w ogóle nie
    przemarzł (mniej niż na jedną łopatę) - ale to zasługa dużej ilości
    śniegu (przynajmniej w mazowieckim)

    Ja tylko zwróciłem uwagę, że skoro ocieplamy od zewnątrz, to warto
    zwrócić uwagę, że od wewnątrz fundament nam się wychładza przez cały
    okrągły rok, niezależnie od temp. zewnętrznej.

    Więc skoro mamy możliwość i fanaberię, to jasne, że warto ocieplić
    fundament - nawet ławę - a najlepiej, jakby dało się jeszcze
    ocieplić ławę od spodu, na okrągło :) - wówczas na pewno żaden
    grzyb nam na ścianach nie urośnie ;)

  • 19. Data: 2010-10-14 18:53:52
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > ze jak?
    > wychladzany od strony pod domem, nie zartuj...
    > sorry ale bzdury pleciesz...

    :)

    Ale rozumiem że nie dajesz żadnej izolacji podłóg ?
    Jeśli tak, to dlaczego ?
    Tylko mi nie mów, że grunt (pod domem) je wychładza ;) ?

    Fundamentów ten sam grunt nie wychładza ?

    Moim zdaniem robi to przez okrągły rok :)

    Pozdrawiam,
    Aleksander.