  • 1. Data: 2009-05-29 12:09:31
    Temat: Grubosc chudziaka pod lawe
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy ktos moze mnie oswiecic, jaka powinna byc
    9w zaleznosci od roznych czynnikow)
    grubosc chudziaka pod lawe fundamentowa ?

    POD LAWE, nie pod podlogi na gruncie :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 2. Data: 2009-05-29 12:22:18
    Temat: Re: Grubosc chudziaka pod lawe
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > czy ktos moze mnie oswiecic, jaka powinna byc
    > 9w zaleznosci od roznych czynnikow)
    > grubosc chudziaka pod lawe fundamentowa ?
    >
    > POD LAWE, nie pod podlogi na gruncie

    A musi być chudziak pod ławę?
    Co on daje?
    Przecież ława jest sama w sobie podstawa pod fundamenty.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-05-29 12:27:04
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > A musi być chudziak pod ławę?
    > Co on daje?
    > Przecież ława jest sama w sobie podstawa pod fundamenty.

    No na ten temat sa rozne szkoly: Falenicka i Otwocka.
    Jak masz ze 2-3 lata na dyskusje, to mozemy zglebic temat.
    Proponuje zaczac od aspetu moralno-prawnego, a nastepnie
    przejsc do zagadnien ogolnocywilizacyjnych w aspekcie kosmologicznym.

    Zakladajac jednak, ze dojdziemy do wniosku, ze chudziak pod lawe
    nie zaszkodzi to jaka powinna byc jego grubosc, zakladajac takze
    beton B7 ?

    pozdrawiam
    pluton
    :)

  • 4. Data: 2009-05-29 12:28:23
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 29 Maj, 14:09, "pluton" <z...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > czy ktos moze mnie oswiecic, jaka powinna byc
    > 9w zaleznosci od roznych czynnikow)
    > grubosc chudziaka pod lawe fundamentowa ?

    powinno być w projekcie - u mnie 10 cm.

    Mat

  • 5. Data: 2009-05-29 12:36:24
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 29 Maj, 14:22, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > A musi być chudziak pod ławę?
    > Co on daje?
    > Przecież ława jest sama w sobie podstawa pod fundamenty.

    "Jeśli nie zrobi się chudego betonu, to na styku z podłożem gruntowym
    świeża mieszanka betonowa miesza się z gruntem i w tym ważnym dla
    trwałości fundamentów miejscu beton będzie porowaty, o bardzo małej
    wytrzymałości i odporności na zamarzanie."

    Źródło:
    http://www.budnet.pl/Lawy_fundamentowe___konstrukcja
    _wymagania_techniczne_,technologie_budowlane,a=1086.
    html

    Ja olałem sprawę :-) Domek lekki, parterowy a do tego grubaśne ławy.
    Ale to co piszą ma jakiś tam sens.

    Mat

  • 6. Data: 2009-05-29 12:41:03
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    >trwałości fundamentów miejscu beton będzie porowaty, o bardzo małej
    >wytrzymałości i odporności na zamarzanie."

    Ale jakiś chudziak pod ten chudziak by się przydał bo:
[...]

    ;))))

    >Ja olałem sprawę :-) Domek lekki, parterowy a do tego grubaśne ławy.
    >Ale to co piszą ma jakiś tam sens.,

    U mnie nawet w projekcie czegos takiego nie było dlatego wiec pytałem o
    sens.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-05-29 13:39:36
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Mat pisze:

> [...]
    > trwałości fundamentów miejscu beton będzie porowaty, o bardzo małej
    > wytrzymałości i odporności na zamarzanie."

    No tak... chodzi o chudziak pod ławy tak...?

    To skoro ławy się posadawia i tak poniżej poziomu przemarzania, to po
    kiego martwić się odpornością na zamarzanie...?
    Wiecie co... rozumiem, że sztuka budowlana to jedna z zacniejszych
    sztuk, ale niektóre pomysły trochę mi zakrawają na napędzanie
    koniunktury w branży budowlanej.

    Jasne, że jak jest grunt piaszczysty i wykopanie równego rowka nie jest
    możliwe, to chodziak ma sens, ale w gruntach, gdzie nie jest problemem
    wykopanie w miarę dokładnie rowka pod ławę, robienie chudziaka jest
    niepotrzebnym traceniem energii na zadośćuczynienie czyimś pomysłom.

    Jak grunt spoisty i się trzyma, a nie obsypuje, to lej w niego ławę i
    nie przejmuj się chudziakiem. Jak się sypie, to - o ile uda Ci się równo
    uformować dno wykopu, to będziesz miał w miarę równomierną grubość. U
    mnie w projekcie jest 10 cm chudziaka, ale kierbud mi zasugerował, że
    nie ma sensu, po prostu wykop i zobaczymy czy w ogóle foli trzeba dawać.

    Przejmowanie się odpornością na zamarzanie betonu na ławy, to jakaś
    paranoja. One mają nie zamarzać z definicji !!! A ich trwałość...?
    Przecież są zbrojone i o ile zbrojenie jest zrobione prawidłowo, a Ty
    nie stawiasz wielokondygnacyjnej budowli, to i tak będą grubo
    przeprojektowane.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 8. Data: 2009-05-29 14:23:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mat wrote:

> [...]
    html

    > Ja olałem sprawę :-) Domek lekki, parterowy a do tego grubaśne ławy.

    no właśnie ma to znaczenie jak sie stawia 6 piętrowy wieżowiec a nie
    parterowy z poddaszem.

  • 9. Data: 2009-05-29 14:35:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mat wrote:

    > powinno być w projekcie - u mnie 10 cm.

    ciekawe co jeszcze mundrego wpiszą do projektów.

  • 10. Data: 2009-05-29 15:40:21
    Od: JareK <k...@i...bezspsamu.pl>

    robercik-us pisze:

    > No tak... chodzi o chudziak pod ławy tak...?
    >
    > To skoro ławy się posadawia i tak poniżej poziomu przemarzania, to po
    > kiego martwić się odpornością na zamarzanie...?

    To ja coś napiszę ;) Ostatni przyglądam się jak na sąsiedniej działce
    zabrano się do budowy domku. Jakiś rok temu przywieziono na tą działkę
    bloczki z betonu komórkowego. Stało to na ziemi do teraz, nie przykryte
    nic. Ale to wcale nie jest najciekawsze.

    Otóż zabrano sie w końcu za budowę. Przyjechał geodeta wyznaczył na
    działce pozycję domu i rozpoczęto budowę ;)

    Przyszło 3-4 panów. Wzięli szpadle w rękę i kopią. Wykopali w dzień
    rowki pod fundamenty. Głębokość tych rowków, to ok 30-40 cm i szerokość
    podobna.

    Na drugi dzień wrzucili w to zbrojenie.

    Na trzeci dzień przyjechała gruszka i wszytko zalała.

    Po trzech dniach panowie przykleili do tak powstałej ławy papę na
    gorąco. Następnego dnia zaczęto murować ściany z bloczków betonowych.

    Ja się na budowlance nie znam aż tak dobrze, ale widziałem ludzi, co
    fundament pod płot wznosili mocniejszy.

    JareK