  • 1. Data: 2009-03-18 10:21:14
    Temat: Grubość ścian zewnętrznych i ocieplenie ... kołowrót.
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Niedługo startuję z budową własnych paru kątów - jako iż bardzo zależy
    mi na konkretnej izolacji ścian, uparłem się na ściany zewnętrzne 30cm
    (solbet) + 20 cm styropianu...
    I zaczęły się schody - każdy murarz z którym rozmawiam łapie się za
    głowę i twierdzi że to dużo za dużo ... z początku to ignorowałem, ale
    i mnie zaczęły nachodzić wątpliwości - czy to faktycznie za dużo i mija
    się to z celem ?

    --
    Kowalski Pawel
    e-mail/jid argail(na)histeria.pl

  • 2. Data: 2009-03-18 10:46:25
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 18 Mar, 11:21, Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no> wrote:
> [...]
    > głowę i twierdzi że to dużo za dużo ... z początku to ignorowałem, ale
    > i mnie zaczęły nachodzić wątpliwości - czy to faktycznie za dużo i mija

    To za dużo lub za mało.... zależy co chcesz osiągnąć. Dla domu
    pasywnego to może być za mało, dla małego domu (kostki) z wentylacją
    grawitacyjną i piecem węglowym to stanowczo za dużo.

    Ogólnie jak chcesz już iść w stronę "pasywnego" to radziłbym Ci
    zmienić materiał na warstwę konstrukcyjną. Lepiej daj coś bardziej
    "akumulacyjnego" (a zarazem cieńszego) i do tego te Twoje 20 cm
    styropianu. Np. bloczki silikatowe (18 cm) lub pustak max lub nawet
    bloczki betonowe (albo ostatecznie BK twardej odmiany grubości 24 cm).
    Razem ściana będzie węższa i o lepszych właściwościach .

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-03-18 10:49:06
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Dnia 03/18/09 | 03:46, Krzemo napisal(a):
> [...]
    > bloczki betonowe (albo ostatecznie BK twardej odmiany grubości 24 cm).
    > Razem ściana będzie węższa i o lepszych właściwościach .

    W stronę domu pasywnego nie mam zamiaru iść - nie te pieniądze.
    Dom będzie ogrzewany piecem gazowym + zbiornik akumulacyjny.
    Dół podłogówka, góra kaloryfery, wentylacja grawitacyjna (projekt jest
    pod mechaniczną, ale to jeszcze się zobaczy)
    Być może jeszcze solary, ale to już jeśli zostanie mi coś kasy.

  • 4. Data: 2009-03-18 11:38:06
    Od: kawex <k...@o...pl>

> [...]
    > pod mechaniczną, ale to jeszcze się zobaczy)
    > Być może jeszcze solary, ale to już jeśli zostanie mi coś kasy.

    Jeżeli będzie zwykła wentylacja grawitacyjna to daj sobie spokój z 20 cm
    ocieplenia wystarczy ci 12-15cm to max

  • 5. Data: 2009-03-18 11:42:36
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> wrote in message

> [...]
    > głowę i twierdzi że to dużo za dużo ... z początku to ignorowałem, ale
    > i mnie zaczęły nachodzić wątpliwości - czy to faktycznie za dużo i mija

    Jeśli nie zamierzasz się bawić w domy pasywne i tym podobne eciepecie, to
    faktycznie przesadzasz.
    Po pierwsze ściana - po co taka gruba? NIe stawiasz jak się domyślam
    4piętrowej kamienicy, tylko normalny dom jednorodzinny, więc nośność Ci
    niepotrzebna, a izolację i tak zapewni Ci styropian, nie konstrukcja. Ściana
    25cm wydaje mi się całkowicie wystarczająca, a bez problemu można zejść i
    jeszcze niżej (oczywiście zależnie od materiału, z którego będziesz
    budował).
    A styro - moim zdaniem 20cm to lekka przesada, 15cm będzie i tańsze i chyba
    korzystniejsze estetycznie, a izolacyjność zapewni niewiele mniejszą.

    J.

  • 6. Data: 2009-03-18 12:12:26
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > A styro - moim zdaniem 20cm to lekka przesada, 15cm będzie i tańsze i
    > chyba korzystniejsze estetycznie, a izolacyjność zapewni niewiele
    > mniejszą.

    Niech tylko Adam Sz. z urlopu wróci to wyprostuje te herezje;)))

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-03-18 13:36:45
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    wiadomościnews:gpqmnb$t85$1@inews.gazeta.pl...

    Zdecydowanie ważniejsze jest chyba ujednolicenie izolacji niż
    skupianie sie na jednym elemencie.
    Aby taka ściana miała sens to trzeba koniecznie mysleć o super oknach,
    o grubszej o ok 20-30% od ścian izolacji dachu oraz o solidnej
    izolacji od gruntu a nade wszystko likwidacja mostków cieplnych. Do
    tego zdecydowanie rekuperacjia itd. Inaczej po prostu szkoda kasy na
    te ściany i szkoda miejsca na działce.
    Co z tego że ciany beda miały U=0,1 skoro okna bedą miały U=1,1. Ta
    tak jakby siedziec pomiędzy super ścianami ale mając non stop otwarte
    co najmniej jedno okno.
    Pzdr
    QbaB

  • 8. Data: 2009-03-18 14:15:34
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > głowę i twierdzi że to dużo za dużo ... z początku to ignorowałem, ale
    > i mnie zaczęły nachodzić wątpliwości - czy to faktycznie za dużo i mija

    Ryzykujac zwyzywanie mnie od roznych takich, ja Tornad radze Ci abys w ogole
    z izolacji styropianowej zrezygnowal. Uzasadniam to tym, ze beton komorkowy ma
    porownywalne ze styropianem parametry izolacyjne.
    Kubik bloczkow solbetu kosztuje powiedzmy okolo 400 zl za m3 a styropianu...
    siostra placila 240 zl za m3. Przy czym do niego trzeba jeszcze te siatki
    kleje, kolki i inne duperele a przede wszystkim kupe dodatkowej roboty tak, ze
    wyjdzie ci to ociplenie w cenie porownywalnej do sciany z bloczkow. Zatem
    logicznie rozumujac lepiej zastosowac grubsze sciany z bloczkow zamiast
    pieprzyc sie ze styropianem.
    Druga istotna sprawa jest brak tradycji budowlanej. Ja nie wiem ale
    przewiduje i obawiam sie, czy juz po 20 -30 latach nie bedzie trzeba masowo
    tego styropianu zrywac jak sciany nim szczelnie okryte zaczna pod nim
    normalnie gnic. I dlatego twierdze, ze jesli juz koniecznie, ze wzgledow
    propagandowych ten styropian stosowac, to kleic go na "placki" aby zapewnic
    chociaz minimalna szczeline miedzy paroprzepuszczalnym materialem sciany a
    szczelnym styropianem.
    Zauwaz tez ze najwiecej ciepla ucieka nie przez scainy a przez okna i drzwi a
    scislej przez rejon styku futryny ze sciana. Juz tu czytam, ze w narozach
    otworow okiennych na scianie wewnatrz pojawiaja sie zawilgocenia a nawet
    zaszronienia w zimie. I tu tworza sie te "wredne" mostki termiczne, ktorych
    nijak usunac sie nie da chyba, ze zastosowalbys okna podwojne; jedno zlicowane
    z zewnetrzna powierzchnia sciany a drugie z wewnetrzna.
    Reasumujac murarze dobrze Ci radza.
    Pzdr.

  • 9. Data: 2009-03-18 14:35:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tornad" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Teraz ok 100zł za m3.
    A w kwesti styro zgadzam sie z Toba i tez się obawiam czy nie będziemy go
    przeklinać za lat naście. Zaryzykowałem u siebie i przykleiłem ale w
    kolejnym domu który bede budował raczej sie na to nie skuszę.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-03-18 14:51:18
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> napisał w
    wiadomości news:20090318105111.GK20278@histeria.pl...

> [...]
    > pod mechaniczną, ale to jeszcze się zobaczy)
    > Być może jeszcze solary, ale to już jeśli zostanie mi coś kasy.

    Kasy to ci raczej zabraknie - tak to bywa przy budowie.
    Co do rozwiązania 30 solbet + 20 styro to wydaje mi się
    że nie jest takie głupie. Może styro bym zminiejszył do 15.

    Ja mam 30 Belix (na klej) + 10 styro.
    Budowałem 4lata temu i reakcja była podobna.
    Dzisiaj widzę że mozna było dorzucić ze 2cm styro.

    Polecam Belix 30 tylko tą odmiane cieplejszą o mniejszej wytrzymałości
    odmiana 450 (std. to 550). Na sciany wewnętrzne normalny albo twardszy,
    bo tam idzie cienszy a izolacja cieplna niepotrzebna tylko akustyczna.
    450 elegancko się tnie, instalacje łatwo się robi. Na nadproża najlepiej
    kształtki U - nie będzie mostków termicznych, a i murarz się ucieszy.
    Przy 30 strop mozna elegancko obmurować wkoło 8-ką i zostanie
    ponad 20 na wieniec.
    Rozważ jak sytuacja będzie wyglądac poniżej, tj od fundamentów do
    poziomu zero i jaka tam sytuacja z ociepleniem.
    Ja mam posadzkę w połowie pierwszej warstwy suporexu bo niższe partie
    są słabiej ocieplone.

    Pzdr
    J23