  • 11. Data: 2010-03-09 17:27:17
    Temat: Re: Grusza japo????
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    michalek pisze:

    > Je?li w tym roku zasadzi sie sadzonke,
    > to w którym roku spodziewaae sie pierwszych owoców?
    :)
    Cechą wszystkich azjatyckich jest szybkie wchodzenie w owocowanie
    Chojuro i odmiany wywodzące się od niego pierwszy raz kwitną i wiązą
    owoce już w pierwszym roku czyli na sadzonkach z teraz sadzonych
    jeszcze w tym roku
    Nijisseiki i odmiany od niej się wywodzące rok później
    Mam równie opcję sadzonek w pojemnikach i wysyłam je często z owocami
    :)
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 12. Data: 2010-03-09 17:29:13
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    mirzan pisze:

    > Czy masz może jabłoń Mutsu?Mam na nią wielką chcicę.
    > Pozdrawiam.mirzan
    :)
    Na teraz nie mam ale wiem kto miał jesienią
    Zapytam przy okazji ale co w niej takiego specjalnego?
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 13. Data: 2010-03-09 17:38:03
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    johnny pisze:
    > U?ytkownik "Tadeusz Smal" szmal wytrzepie na mojej gruszy japonskiej:

    > A ja w jakim? opisie odmian znalaz?em, ?e najlepsza smakowo jest odmiana
    > Kosui (nie Hosui, nie Kumoi, ani ?adne insze Chujori). Czy mam Tadeuszu te
    > odmiane na stanie, a jak nie to czy potwierdzasz jej zalety smakowe? (No i
    > jakby co to jakie ma felery)
    :)
    Sadzonki Kosui będę miał jesienią
    Nie znam smaku tych gruszek ale gust to sprawa subiektywna
    ja lubię bardzo słodkie czyli chojurowate niz te nijisseikowate
    a ta Kosui musi byc smakowo pomiędzy bo zasadniczo tylko tym się różnia
    miedzy sobą.
    Ponadto podział azjatyckich jest na stare i nowe odmiany
    japońskie oraz chińskie

  • 14. Data: 2010-03-09 17:44:13
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > :)
    > Na teraz nie mam ale wiem kto miał jesienią
    > Zapytam przy okazji ale co w niej takiego specjalnego?

    Duże ,smaczne,soczyste,ładne.Jeśli możesz,kup mi taką,albo kilka zrazów do
    szczepienia.
    Pozdrawiam.mirzan

  • 15. Data: 2010-03-10 20:52:09
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    (...)
    > Ponadto podział azjatyckich jest na stare i nowe odmiany
> [...]

    Kupiłam gruszę Kosui jako chińską gruszę. Czy to jest stara czy nowa
    odmiana?
    Dojrzała jest smaczna (słodka).

    Pozdrawiam Krycha.

  • 16. Data: 2010-03-10 23:10:35
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Krycha pisze:
> [...]
    > (...)
    >
    > Kupiłam gruszę Kosui jako chińską gruszę. Czy to jest stara czy nowa
    Odmiany chińskie to odrębną gałąź grusz azjatyckich
    Kosui to japończyk z linii Chojuro i według danych owoce powinny mniej
    nieco słodki niż Kumoi.
    Stare odmiany z grusz japońskich to Nijisseiki oraz Chojuro
    i są one wypierane przez nowsze odmiany
    Wadami starych odmian jest nadmierna plennośc a przez to drobnienie
    owoców a nawet naprzemienność owocowania
    Mają jednak również wiele zalet: łatwiej i znacznie dłużej przechowuje
    się owoce ich owoce w warunkach domowych, drzewka rosną mniejsze a
    Nijisseiki ma ozdobne ciemnozielone z białym omszeniem liście i parę
    razy były u mnie kupowane dla swoich walorów ozdobnych a nie dla owoców

  • 17. Data: 2010-03-11 13:51:41
    Temat: Re: Grusza japońska
    Od: "gallo" <v...@v...vv>

    Dzień dobry,

    Czy ktoś może (zapewne Tadeusz) zidentyfikować jaka to odmiana, chcę
    posadzić jeszcze dwie grusze i wolał bym inne niż ta którą mam.

    http://www.tarasy.of.pl/q/grucha.htm

    jozef

  • 18. Data: 2010-03-11 17:04:13
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    (...)
> [...]
    > Nijisseiki ma ozdobne ciemnozielone z białym omszeniem liście i parę razy
    > były u mnie kupowane dla swoich walorów ozdobnych a nie dla owoców

    Dziękuję za te szczegóły.

    Krycha.

  • 19. Data: 2010-03-12 09:00:44
    Od: "mitzan" <l...@o...pl>

    > Zapytam przy okazji ale co w niej takiego specjalnego?

    Tadeusz,nie szukaj już dla mnie Mutsu,kupiłem na Allegro.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 20. Data: 2010-03-12 11:49:42
    Temat: Re: Grusza japonska
    Od: witek J <j...@p...p.lodz.pl>

    Tadeusz Smal submitted this idea :

> [...]
    > je jako bardziej mrozoodporne
    > Smak to rzecz gustu:
    > Nijisseiki i odmiany od niej się wwodzące są mniej słodkie
    > i ja wolę te bardziej słodkie odmiany wywodzące się od Chojuro
    > Wolę nowe odmiany bo są one znaczne większe od swoic rodziców
    > np Chojuro ma bardzo duzo owoców ale ich srednica to 5-6 cm
    > a Kumoi ma owoce srednicy 13-14 cm i dokładnie takie same w smaku jak Chojuro
    > .
    > Na teraz mam sadzonki Chojuro , Kumoi ,Hosui, Nijisseiki
    > a z innych ciekawych Di Anjuo lub miniaturowe drzewka grusz rodzace normalnej

    Hej, przeczytałem wątek i podjołem jedynie słuszna decyzje o
    wzbogaceniu ilości drzew uzytkowych w ogrodzie - jakie powinno byc
    optymalne stanowisko dla nich i czy powino sie unikać jakiś roślin jako
    niechciane towarzystwo.
    Pozdrawiam Witek