  • 1. Data: 2010-03-06 09:21:28
    Temat: Grusza japońska
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Wczoraj, wykorzystując nieuwagę ekspedienki, miałem okazję skosztowania
    owocu gruszy japońskiej. I powiem Wam, że nad wyraz było ci to dobre!
    Wróciłem do domu, poszperałem na allegro i jest nawet dość dużo
    sprzedajacych grusze japońskie. W opisach stoi, że niby odporna na mróz, ale
    wicie rozumicie - ja kiedyś sprzedałem chomika jako psa obronnego. Więc się
    tu grzecznie zapytowywuję czy ktoś uprawia takie grusze, jak z
    przemarzaniem, jakie odmiany najlepsze, na co chorują itp.

    Zdroofka Johnny

  • 2. Data: 2010-03-06 11:30:08
    Temat: Re: Grusza japońska
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    > tu grzecznie zapytowywuję czy ktoś uprawia takie grusze, jak z
    > przemarzaniem, jakie odmiany najlepsze, na co chorują itp.

    Na nic nie chorują,robale ich nie żrą.Nie wymarzają.Taka grucha ze sklepu,
    niewiele warta w porównaniu z taka z drzewa.Soczyste,słodkie,aromatyczne.
    Tadeusz wysyłał bardzo ładne drzewka,zapukaj do niego.
    mirzan

  • 3. Data: 2010-03-06 13:53:01
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > ale wicie rozumicie - ja kiedyś sprzedałem chomika jako psa obronnego.

    Bodaj by Cię....
    Żona i córki miały problem z opanowaniem mojego spazmatycznego śmiechu.
    Jak poczytały z czego rżę, to wtedy ja z nimi miałem problemy.
    Zdroofffffka Joony - jak najbardziej zdrooffka.

    Pozdrawiam ze śmiechu
    skryba

  • 4. Data: 2010-03-06 21:41:18
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał

    > Zdroofffffka Joony - jak najbardziej zdrooffka.

    Dowcip stary, choć ciągle smieszy... Lepiej powiedz jaką gruszę posadzić :D

  • 5. Data: 2010-03-06 22:13:58
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    johnny pisze:
    > Wczoraj, wykorzystując nieuwagę ekspedienki, miałem okazję skosztowania
    > owocu gruszy japońskiej.

    Co zrobiłeś z pestkami ?
    Ubiegłej zimy kupiłam dla nasion, wysiałam do doniczki na działce
    i mam siewki. Niektóre o pięknie zabarwionych na czerwono liściach.
    Jeszcze przynajmniej 3 lata cierpliwości podobno.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 6. Data: 2010-03-08 22:05:13
    Temat: Re: Grusza japo????
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    johnny pisze:
    > Wróci?em do domu, poszpera?em na allegro i jest nawet do?ae du?o
    > sprzedajacych grusze japonskie. W opisach stoi, ?e niby odporna na mróz, ale
    > wicie rozumicie - ja kiedy? sprzeda?em chomika jako psa obronnego. Wiec sie
    > tu grzecznie zapytowywuje czy kto? uprawia takie grusze, jak z
    > przemarzaniem, jakie odmiany najlepsze, na co choruj? itp.
    :)
    Mam w gruncie 5 odmian plus jedną krzyzówkę
    europejskich z azjatyckimi .
    Mrozoodporność rzedu mrozoodporności czeresni
    odmiany chińskie grusz japońskich mam Tsu -li
    smakowo gorsze są od grusz japonskich ale literatura określa
    je jako bardziej mrozoodporne
    Smak to rzecz gustu:
    Nijisseiki i odmiany od niej się wwodzące są mniej słodkie
    i ja wolę te bardziej słodkie odmiany wywodzące się od Chojuro
    Wolę nowe odmiany bo są one znaczne większe od swoic rodziców
    np Chojuro ma bardzo duzo owoców ale ich srednica to 5-6 cm
    a Kumoi ma owoce srednicy 13-14 cm i dokładnie takie same w smaku jak
    Chojuro .
    Na teraz mam sadzonki Chojuro , Kumoi ,Hosui, Nijisseiki
    a z innych ciekawych Di Anjuo lub miniaturowe drzewka grusz rodzace
    normalnej wielkości owoce

    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 7. Data: 2010-03-08 22:36:01
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    > Na teraz mam sadzonki Chojuro , Kumoi ,Hosui, Nijisseiki
    > a z innych ciekawych Di Anjuo lub miniaturowe drzewka grusz rodzace
> [...]

    Jeśli w tym roku zasadzi się sadzonkę,
    to w którym roku spodziewać się pierwszych owoców?

  • 8. Data: 2010-03-09 07:32:24
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Na teraz mam sadzonki Chojuro , Kumoi ,Hosui, Nijisseiki
    > a z innych ciekawych Di Anjuo lub miniaturowe drzewka grusz rodzace
> [...]

    Czy masz może jabłoń Mutsu?Mam na nią wielką chcicę.
    Pozdrawiam.mirzan

  • 9. Data: 2010-03-09 14:50:43
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    michalek pisze:

    > Jeśli w tym roku zasadzi się sadzonkę,
    > to w którym roku spodziewać się pierwszych owoców?

    Widziałam kiedyś w sklepie ogrodniczym sadzonkę w donicy
    z rozwijającymi się pąkami kwiatowymi.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 10. Data: 2010-03-09 16:47:30
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Tadeusz Smal" szmal wytrzepie na mojej gruszy japońskiej:

> [...]
    > Na teraz mam sadzonki Chojuro , Kumoi ,Hosui, Nijisseiki
    > a z innych ciekawych Di Anjuo lub miniaturowe drzewka grusz rodzace

    A ja w jakimś opisie odmian znalazłem, że najlepsza smakowo jest odmiana
    Kosui (nie Hosui, nie Kumoi, ani żadne insze Chujori). Czy mam Tadeuszu tę
    odmianę na stanie, a jak nie to czy potwierdzasz jej zalety smakowe? (No i
    jakby co to jakie ma felery)

    Zdroofka Johnny