  • 41. Data: 2011-12-22 08:16:29
    Temat: Re: Grzanie gazem. Moje obserwacje i pewnie kolejna dyskusja;)
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:jcund1$8rg$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    a.pl...

    > Wolałbyś wydać ok 12 tys. więcej?

    W moim przypadku, mojego domu nie wyszłoby 12tys więcej.

    Marek

  • 42. Data: 2011-12-22 08:18:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.12.2011 14:55, Kris pisze:

    > Ale to tak żartem bo kominek fajna rzecz ale pod warunkiem że się go
    > używa na prawdę dla nastroju raz na jakiś czas.

    Nie wiem jak "prawdziwy" kominek, ale ja mam "kominkowy" wolnostojący
    piec żeliwny i bardzo go sobie chwalę. I używam cały czas.

    Dziś tylko mały błąd popełniłem, bo napaliłem "jak zwykle" a
    zapomniałem, że temperatura spadła i rano miałem jakieś 17C ;)

    W sumie to jest jedyny minus - brak automatycznej regulacji temperatury.
    Ale dla mnie to niewielki problem.

  • 43. Data: 2011-12-22 08:36:55
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Naprawde chcecie mnie przekonac ze palenie weglem kosztuje mniej wiecej
    > tyle co gazem? :-)))))))))))

    Już RobertG, który ma przecież kocioł na groszek napisał że chłopaki
    pomontowali ciepłomierze i wychodzi realnie 4-4,5 zamiast deklarowanych
    7kWh.

    Mam 5 sztuk ciepłomierzy Kamstrup z demontażu za friko. Jeżeli się okaże że
    są sprawne, mam zamiar w miarę możliwości czasu zamontować jeden na obiegu
    solary/podłogówka, drugi na wężownicy ciepłej wody CWU a trzeci na obwodzie
    CO. Być może czwarty zamontuję na wyjściu ciepłej wody ze zbiornika CWU a
    piąty na obwodzie kocioł/podłogówka.
    Jak będę miał to już na 100% będę pewny wiedzy co do sprawności kotła
    gazowego.

    Marek

  • 44. Data: 2011-12-22 08:42:09
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > W moim przypadku, mojego domu nie wyszłoby 12tys więcej.

    Nie ma tragedii, zrzucają mi w miejscu z dala od domu (bezpiecznym)
    workuje sam 1 popoludnie, albo zlecam komuś za parę złotych, poworkują mi 3
    Tony
    przewioza do domu i zniosa do kotłowni.

    Do worków ładujemy wszyscy takich samych (po nawozach-mocne worki), a jak
    ktoś da 3kg do worka więcej czy mniej, to już
    nikt nie robi z tego problemu :)

    a oszczędność to 50%, nawet samemu dla kilku tys się opłaca pobrudzić, jak
    raz nie chciało mi się to
    poprosiłem młodzież.

    Nie wymaga to jakiegoś niesamowitych zdolności organizacyjnych, a że w
    rodzinie jest nas więcej palących miałem
    to ogolnie się opłaca.

  • 45. Data: 2011-12-22 08:58:59
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > To bardzo drogo jak na mój gust, ale piszę to tylko i wyłącznie na
    > podstawie wypowiedzi w luźnej rozmowie, zatem nie mogę danych
    > zweryfikować. Faktem jest, że i olej opałowy do najtańszych paliw nie
    > należy... Znajoma mówiła, że z początku okresu zamieszkiwania płacili za
    > olej coś ok 2,6 zł, a teraz widzę, że kosztuje on powyżej 4 zł za litr, a
    > to tanio nie jest, bo 1 kWh wychodzi w takim układzie blisko po 40 gr. Jak
    > na grzanie chałupy, to trochę za dużo :-))).

    Znajomy który wykonał mi ocieplenie domu, dudował się w 2004r
    z porothermy 44 (nie pamiętam jakiej grubości ocieplenie), dom podobny do
    naszych i ogrzewanie olejowe.

    Płaci za sezon z wodą ciepłą ok 7k, wie że to drogo i zastanawia się nad
    zmianą.

    Ale jak budowali mu dom to ona w Niemcowni zapierniczał na budowach
    i wie, że ma niedopilnowane mostki termiczne.

    Cięzko tak naprawdę porównywać bo wszystko zależy od jakości wykonania
    ocieplenia, na ogrzanie mojego
    pewnie poszło by znacznie mniej, co nie zmieni faktu ze ogrzewanie olejem
    jest droższe jak gazem i groszkiem.

  • 46. Data: 2011-12-22 09:13:28
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Dziewczyna która ze mną pracuje(mieszkanie 80 m2) dostała właśnie
    > rachunek za gaz za dwa poprzednie miesiące- 720 zł.
    To tragedia, ja za cały dom miałem rachunek za dwa mies na 730zł a oprócz
    CO to w tym było jeszcze CWU i gotowanie. Wg mnie za dużo płaci za
    ogrzewanie.

    > Zeszłej zimy w najbardziej mroźnych miesiącach płaciła ponad 600 zł za
    > miesiąc.
    Ja za zeszłą zimę dostałem rachunek za gaz za 5 mies od końca grudnia do
    końca maja na 1900zł do tego spaliłem 1.5T brykietu po 450zł/T.
    Z tego jasno widać jak ona przepłaca za grzanie.

    Widocznie takie ma mieszkanie, jeszcze niedawno wynajmowałem mieszkanie
    z ogrzewaniem elektrycznym na poddaszu do tego narożne, jak wracałem po
    długim weekendzie
    w jednym pokoju było 5stopni w drugim 9 przy zamnkiętych drzwiach między
    pokojami, grzejniki
    na maksymalnej mocy nie potrafiły nagrzać tego mieszkania, o 2:00 miałem
    11stopni :)

    Znajomi nie chcieli mi wierzyć :). Naprawdę cięzko spi się w takich
    warunkach

    Po kilku dniach 18 udało się uzyskać w tym cieplejszym pokoju, w
    chłdoniejszym 11sotpni.

    Miejsca gdzie znajdowały się murłaty strasznie zimne, sufity bardzo
    chłodne, na dachu
    oczywiście śnieg stopiony. Zimą wyszło dlaczego takie tanie było mieszkanko
    do dziś jak przejezdzam obok stoi puste, co widać przez taras.

    Obok w mieszkaniu sąsiad ma gaz, szoda ze nie zapytałem ile płaci :) bo
    pewnie tez nie mało

    Pomieszkałem tam od Maja do Stycznia ale większośc czasu po prostu wolalem
    dojechac z rodzinnch stron po 100km zamiast tam nocować :)

    A mieszkanko robiło wrażenie, bardzo ładne nowy blok hehe.

  • 47. Data: 2011-12-22 11:10:44
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Ogólnie z moich obserwacji wynika że u gazowników jest chłodniej u
    > groszkowców/tych którzy palą drewnem jest cieplej.

    U mojego kumpla temperatura nie ma prawa spaść poniżej 23, u szwagra to
    samo, a u mnie nie ma prawa przekroczyć 21. Wszystko ogrzewane gazem.

    > Może tu działa psychika i jak gazownicy płaca "z dołu" to latają do tego
    > licznika widzą jak się kręci

    Żartujesz;-) Obstawiamy zakłady, ile przyszło rachunku;-)

    J.

    www.kontestacja.com

  • 48. Data: 2011-12-22 12:45:47
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Czytaj. Gaz podałem 39 węgiel 28. W taryfie zatwierdzonej przez URE jest

    To co jest na papierze nie oznacz że jest tak w rzeczywistości ...
    Nikt nie sprawdza jakości gazu ...
    A mieszanie gazu ziemnego z tanim azotem to niezły biznes bo firma
    może wykazać na koniec roku większe zyski a co za tym idzie większe
    premie i inne bonusy dla pracowników ..
    Oczywiście firmy muszą uważać aby nie przegiąć , bo nie tak dawno
    pewien koncern przegiął i nagle wybuchała "bomba medialna" i zrobiło
    sie głośno że nagle olbrzymia ilość ludzi dostała zawyżone prawie 2x
    rachunki i jakoś nagle zużycie gazu wzrosło a czajnik na kuchence
    gazowej jakoś dłużej wodę gotuje ...

    To tak jak z ekogroszkiem ...
    Ten z Czech ma np. 19MJ (wg strony kopalni) a w PL nagle ma już
    25MJ ... oczywiście na papierze ...

  • 49. Data: 2011-12-22 12:56:22
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    h.googlegroups.com...
    > Czytaj. Gaz podałem 39 węgiel 28. W taryfie zatwierdzonej przez URE jest

    >To co jest na papierze nie oznacz że jest tak w rzeczywistości ...
    >Nikt nie sprawdza jakości gazu ...

    Sprawdzają firmy które używają go do celów technologicznych.
    Możesz zażądać sam ale koszt ekspertyzy pójdzie na twoje konto jeśli się
    okaże że jest OK.

    Marek

  • 50. Data: 2011-12-22 13:12:44
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > owszem ale od dupiatej strony świata i wiecznie zalega na nich śnieg. Gościu
    > ma firmę budowlaną, i nie postawił sam domu, tylko... wziął dewelopera. Co
    > ma mieć spieprzone to ma spieprzone. Ten sam  deweloper postawił w okolicy 7
    > domów. Na 5 jego domach śniegu nie uświadczysz. Na dwóch w miarę jako tako.
    >
    > Ale tak czuję że jego to wszystko wali bo kasy ma ful.

    Bo to nie on jest winny tylko dupiaści "fachowcy" ...
    Klient nie musi się znać na budownictwie , bo to płaci fachowcom który
    powinni zrobić to fachowo i profesjonalnie ...

    Problemem jest to że żyjemy w dzikim kraju , gdzie każdy każdego
    oszukuje i kombinuje aby się nie napracować ...

    Według mnie firmy powinny płacić gigantyczne odszkodowania w przypadku
    stwierdzeniu fuszerek oraz każdą fuszerkę naprawiać i płacić dodatkowo
    odszkodowania ...
    A tak mają zlewkę i wiedzą że moga zrobić jak się im podoba i tak nic
    im się nie stanie ...

    W normalnym kraju klient płaci i wymaga. Developer buduje mu dom a dla
    niego pracują fachowcy którzy starają się robić wszystko jak najlepiej
    i nie narazić firmy na utratę wiarygodności i profitów ...

    Zapewne na zachodzie developer który zbudowałby bubla szybko by
    zbankrutował na ... odszkodowaniach ..