  • 21. Data: 2017-07-13 14:50:53
    Temat: Re: Grzanie gazem droższe niż prąd w taniej taryfie?
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-07-13 o 13:20, Lisciasty pisze:

    > Ale czy mówisz o całościowym koszcie? Czyli energia, dystrybucja,
    > abonament, handlowa, stała, oze i coś tam jeszcze do kupy?

    Szukałem po necie, ale oni oczywiście wszystko mają gdzieś pochowane i
    ciężko to wykopać.
    Jak będę pamiętał, to zerknę w domu ile to tam dokładnie wszystkiego
    razem jest, bo już mi się też z gazem często myli.
    Ale na bank tania taryfa elektryczna wychodziła mniej niż za gaz.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 22. Data: 2017-07-13 15:06:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zdaje Ci sie. Jak masz cene brutto za eneegie np 25 groszy za kWh to trzeba doliczyc
    prawie drugie tyle oplat roznych. Z 17 groszy robi sie 34 a z 35 zrobi sie 55 groszy.

  • 23. Data: 2017-07-13 15:18:21
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 13-Jul-17 15:06, Zenek Kapelinder wrote:
    > Zdaje Ci sie. Jak masz cene brutto za eneegie np 25 groszy za kWh to trzeba
    doliczyc prawie drugie tyle oplat roznych. Z 17 groszy robi sie 34 a z 35 zrobi sie
    55 groszy.

    G12W w PGE Oddział Warszawa.

    Dopłaty (wszystkie za wyjątkiem stałych wynoszących około 17
    plz/miesiąc) w I taryfie to istotnie ponad 25gr ale w II taryfie to już
    jedynie 8 groszy.

    Tak więc dramatu nie ma.

    Piotrek

  • 24. Data: 2017-07-13 16:20:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest troche taniej ale dramat w dalszym ciagu jest.

  • 25. Data: 2017-07-13 16:55:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 lipca 2017 13:20:08 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ale czy mówisz o całościowym koszcie? Czyli energia, dystrybucja,
    > abonament, handlowa, stała, oze i coś tam jeszcze do kupy?
    Stałych składników nie licz.
    Tylko koszty zmienne zależne od kWh
    Stałe i tak musisz płacić bo prund w domu potrzebny- na porównanie z gazem wypada
    więc liczyć koszty zmienne prądu vs koszty zmienne+stałe(bo bez gazu można mieszkać)
    gazu

  • 26. Data: 2017-07-13 17:02:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 13 lipca 2017 16:55:54 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    więc liczyć koszty zmienne prądu vs koszty zmienne+stałe(bo bez gazu >można mieszkać)

    W Energa koszty zmienne w 2 taryfie(g12w) to 32gr/kWh

  • 27. Data: 2017-07-13 17:52:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 13 lipca 2017 14:50:55 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:
    > Szukałem po necie, ale oni oczywiście wszystko mają gdzieś pochowane i
    > ciężko to wykopać.

    Ja z Enei znalazłem szybko, szukasz aktualną taryfę dystrybutora
    i wytwórcy, oba to opasłe pdfy, z których interesują Cię tylko
    niektóre tabelki. W 5 minut robisz formułki excela i można sobie symulować.
    Jak pod uwagę brać opłaty stałe (u mnie w G12W wychodzi tego chyba prawie
    40 zł) to przy niskim zużyciu kWh z taniej taryfy nie jest już tak tania ;)

    L.

  • 28. Data: 2017-07-13 17:53:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 13 lipca 2017 16:55:54 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Stałych składników nie licz.
    > Tylko koszty zmienne zależne od kWh

    No to ma jakiś sens, zwłaszcza że kurfa tych stałych jest ponad 400 zeta
    na rok, nieźle nas dymają ci przekazywacze elektronów :/

    L.

  • 29. Data: 2017-07-13 22:10:46
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-07-13 o 11:26, w...@g...com pisze:
> [...]
    pieca elektrycznego, bo węglowe elektrownie polskie generujące prąd wytwarzają
    spaliny :)

    > Zgadza się - potwierdzam - zaawansowane filtry.
    >
    > Ale chyba Ci z Unii i eko-terroryści/lobbyści nie wiedzą o tym, bo chętnie by
    wyłaczyli wszystkie nasze węglowe elektrownie na rzecz ..... (no właśnie czego).

    Bo im się dwutlenek z tlenkiem węgla pomylił i uważają go za straszną
    truciznę.

  • 30. Data: 2017-07-13 22:47:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dwutlenek wegla to w tej chwili zbawienie dla ludzi zyjacych na Ziemi. Z niego i
    swiatla robi sie zarcie, ludzi caly czas przybywa. I moze zarcia by wystarczylo bez
    dodatkowej produkcji CO2. Ale miejsca moze zaczac brakowac. Ocieplenie calkowicie
    wylaczy juz wylaczone tereny przyrownikowe ale za to wlaczy tereny polozone blizej
    biegunow. Wlaczanych terenow bedzie wiecej niz tych ktorych ubedzie. A to ze znikna
    jakies wyspy na ktorych zyje razem dwiescie tysiecy ludzi jest bez znaczenia. Robmy
    dwutlenek wegla ale przy okazji nie robmy trucizn i bedzie dobrze.