  • 1. Data: 2012-03-27 19:08:02
    Temat: Grzanie wody
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Witam.

    Czy ktoś mógłby mi na szybko policzyć, albo rzucić jakimś wzorem do
    jakiej temperatury zagrzeje się baniak 140 litrów wody grzałką 2 kW w
    ciągu godziny? Przyjmijmy, że temperatura początkowa wody to 15 stopni.

    Najlepiej wrzućcie jakiś wzór :)

    Dzięki z góry.

  • 2. Data: 2012-03-27 19:47:33
    Temat: Re: Grzanie wody
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2012, 19:08:02 UTC+2 użytkownik wolim napisał:

    > Czy ktoś mógłby mi na szybko policzyć, albo rzucić jakimś wzorem do
    > jakiej temperatury zagrzeje się baniak 140 litrów wody grzałką 2 kW w
    > ciągu godziny? Przyjmijmy, że temperatura początkowa wody to 15 stopni.

    Temperatura poczatkowa nie ma znaczenia :)

    Cieplo wlasciwe wody = ok 4200J / kg * K. Czyli zeby ogrzac wode o 1stC potrzebujesz
    4200J / kazdy kilogram. Czyli na 140l (140kg) potrzebujesz 4200J * 140 = 588000J
    (czyli musisz wladowac 0,163kWh energii). 2kW / 0,163 = 12,2stC. O tyle podgrzeje sie
    woda :)

    A skrotowo:

    T = Q (ilosc dostarczonej energii w J) / masa kg * cieplo wlasciwe wody

    Czyli:

    T = 7200000J / 140 * 4200 = 12,24

    kW na J przeliczasz mnozac kWh przez 3600000.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2012-03-27 20:53:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:
> [...]
    > jakiej temperatury zagrzeje się baniak 140 litrów wody grzałką 2 kW w
    > ciągu godziny? Przyjmijmy, że temperatura początkowa wody to 15

    będę złośliwy...

    do szkoły podstawowej sie nie chodziło?

    :)

  • 4. Data: 2012-03-27 20:57:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > będę złośliwy...
    >
    > do szkoły podstawowej sie nie chodziło?

    może on jest młody? Jeszcze pare lat takiego sposobu kształcenia i bedzie to
    wiedza na poziomie studenta, a nie gminazjalisty....

    b.

  • 5. Data: 2012-03-27 22:04:27
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > może on jest młody? Jeszcze pare lat takiego sposobu kształcenia i bedzie
    > to wiedza na poziomie studenta, a nie gminazjalisty....

    Dajcie spokoj, chyba lepiej pytac niz madrzyc sie?

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2012-03-28 05:59:06
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:

    > może on jest młody? Jeszcze pare lat takiego sposobu kształcenia i
    > bedzie to wiedza na poziomie studenta, a nie gminazjalisty....

    doktoratu... tak myślę.

  • 7. Data: 2012-03-28 06:01:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dajcie spokoj, chyba lepiej pytac niz madrzyc sie?

    wiesz, jednak troszkę wstyd, z mojej pamieci wynika, że to był program
    końcówki szkoły podstawowej. Nie wymagam aby pamietać wzory i wartości ale
    wiedzieć co poszukać w sieci to chyba powinno sie wiedzieć.

  • 8. Data: 2012-03-28 06:37:43
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-03-27 20:53, Marek Dyjor pisze:

    > będę złośliwy...
    >
    > do szkoły podstawowej sie nie chodziło?
    >
    > :)

    Chodziło się, chodziło :)
    Powiem więcej, jestem z wykształcenia matematykiem.
    Ale fizyka mnie nigdy nie interesowała i wszystko co z nią związane
    wypierałem zawsze z pamięci :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 9. Data: 2012-03-28 06:39:36
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-03-28 06:01, Marek Dyjor pisze:

    > wiesz, jednak troszkę wstyd, z mojej pamieci wynika, że to był program
    > końcówki szkoły podstawowej. Nie wymagam aby pamietać wzory i wartości
    > ale wiedzieć co poszukać w sieci to chyba powinno sie wiedzieć.

    Masz rację, trochę nie chciało mi się szukać. Wiedziałem, że na grupie
    dostanę szybszą odpowiedź :)

    Pozdry,
    MW

  • 10. Data: 2012-03-28 06:39:52
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-03-27 19:47, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Czyli:
    >
    > T = 7200000J / 140 * 4200 = 12,24
    >
    > kW na J przeliczasz mnozac kWh przez 3600000.

    Dzięki serdeczne.
    Pozdry,
    MW