  • 51. Data: 2017-07-21 11:55:05
    Temat: Re: Grzanie wody dla 2 osób wiosna-jesień
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Ale tak całkiem z gliny i trawy, czyli sypie losowo na kupę i uklepuje
    > czymś? Czy chce jakieś cegły z tego generować?
    > Pomysł niezły, tylko trzeba być bezrobotnym albo emerytem :>

    Całkiem fajne to są technologie, jest ich kilka. Sam bym sobie taki
    postawił, to idzie szybko, są do tego maszyny. Dwa lata temu był tu
    spec od takego budownictwa (ale przyszedł tylko zapytać o fachową
    terminologię z zakresu gruntów podmokłych).

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2017-07-21 13:07:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Jul 2017 10:45:37 +0200, Jarosław Sokołowski

    > No ale standardy zużycia ciepłej
    > wody w podręcznikach wyliczone są z typowych zachowań suwerena.

    Są wyliczone z zapasem dla oszołomów. Dlatego większość zużywa mniej niż w
    normach. Dotyczy to nie tylko zużycia wody, ale także choćby powietrza
    (przy normach WM). Jak ktoś zużywa więcej niż mówią normy, to nie jest
    normalny. :P Ja się zadowalam z rodziną w 3 os. ~50L CWU dziennie. W lato
    woda grzana do 50, w zimie do ~60. No i tak, od ilości wylanej wody nie
    zależy czystość człowieka.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 53. Data: 2017-07-21 14:02:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Myjk pisze:

    > Są wyliczone z zapasem dla oszołomów. Dlatego większość zużywa
    > mniej niż w normach.

    Czyli ze szczegółowych badań wynika, że rozkład jest asymetryczny?
    Tak myślałem. Szczególnie, że wielu nie zużywa wcale.

    > Dotyczy to nie tylko zużycia wody, ale także choćby powietrza
    > (przy normach WM).

    Nawet nie wiem ile zużywam powietrza. Pewnie znowu wyjdzie, że
    jakoś niesprawiedliwie dużo i że wdycham to, co innym by się
    należało.

    > Jak ktoś zużywa więcej niż mówią normy, to nie jest normalny. :P

    A ci, którzy mniej?

    > Ja się zadowalam z rodziną w 3 os. ~50L CWU dziennie. W lato
    > woda grzana do 50, w zimie do ~60. No i tak, od ilości wylanej
    > wody nie zależy czystość człowieka.

    Wiem o tym. Pan Longinus Podbipięta (z Myszykiszek) ślubował
    czystość. Ale od wody stronił, co innego wolał i za kołnierz
    nie wylewał, choć głowę miał nietęgą.

    Jarek

    --
    -- Wszystko jedno. Nescio, co bym wolał, czy mysie, czy psie kiszki.
    Ale to pewna, żebym w żadnych mieszkać nie chciał, bo to i osiedzieć

  • 54. Data: 2017-07-21 14:42:41
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 10:45:38 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Nigdzie nie wycieka. Grzanie jest przepływowe, piec może nie jakiś super
    > hiper 300% sprawności, ale całkiem przyzwoity. Codzienne kąpiele zdarzają
    > się nie tylko w bajkach i innych bujdach. No ale standardy zużycia ciepłej
    > wody w podręcznikach wyliczone są z typowych zachowań suwerena.

    To cos masz mocno namotane. Tyle to może być za cały rachunek za energie elektryczna
    jak masz sporo gratów w domu. Sama ciepla woda tyle nie zuzyje.
    U mnie 4 osoby korzystajace z przeplywowego nie nabijają nawet kawałka tego mimo ze
    czasem nawet sałate w cieplej wodzie płuczą...

    Rachunki co dwa miesiące:
    450pln za jednofazowy (ogólne uzycie)
    80pln - trzyfazowy (przeplywowy plus urządzenia gospodarskie jak silniki, poły
    pompy).

    A kąpiele czy mycie w 100% w lato z przepływowego...

  • 55. Data: 2017-07-21 14:57:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 14:42:42 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > To cos masz mocno namotane. Tyle to może być za cały rachunek za energie
    elektryczna

    Ale Jarek pisał że teraz CWU gazem grzeje przecież

  • 56. Data: 2017-07-21 15:00:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > To cos masz mocno namotane. Tyle to może być za cały rachunek za energie
    > elektryczna jak masz sporo gratów w domu. Sama ciepla woda tyle nie zuzyje.

    To jest rachunek za gaz. Od jakiegoś czasu też podają w kWh. Nic nie
    poradzę, tyle właśnie jest, a gaz mi przecież nie wycieka. I ja wcale
    nie uważam, że to dużo.

> [...]
    > 450pln za jednofazowy (ogólne uzycie)
    > 80pln - trzyfazowy (przeplywowy plus urządzenia gospodarskie jak silniki,

    Za prund płacę około dwóch stów miesięcznie. To akurat z roku na rok się
    u mnie zmiejsza.

    > A kąpiele czy mycie w 100% w lato z przepływowego...

    Już było o tym, że są odchyłki od przyjętej normy.

    Jarek

    --
    To nie do wiary, że niedawno tak to było
    w słuchawce głos: kochanie dzwonisz, jak to miło

  • 57. Data: 2017-07-21 15:20:28
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 15:00:48 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > To jest rachunek za gaz. Od jakiegoś czasu też podają w kWh. Nic nie
    > poradzę, tyle właśnie jest, a gaz mi przecież nie wycieka. I ja wcale
    > nie uważam, że to dużo.

    I to jest licznikowe kWh(m3)?

    Cena, po pewnie o to chodzi w uwadze o "uważam że nie dużo" to inna inszość.

    Ale teraz rozumiem. masz X m3 to jest Y kWh A skoro piec ma 30-50% sprawnosci to
    realnie tych kWh w wode idzie sporo mniej.

    I pi*oko by sie moglo zgodzic gdybyś miał tak kiepski piec...

    Nie wiem, moze masz kiepski a moze cos zle licze ale te kWh to jakieś mistyczne masz
    na tym rachunku :)

  • 58. Data: 2017-07-21 15:36:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > To jest rachunek za gaz. Od jakiegoś czasu też podają w kWh. Nic nie
    > poradzę, tyle właśnie jest, a gaz mi przecież nie wycieka. I ja wcale

    Lepiej sprawdź, bo na moje to właśnie gdzieś ucieka. Takie zużycie na CWU
    jest nierealne.

    > Już było o tym, że są odchyłki od przyjętej normy.

    5 tys kWh to bardzo duże zużycie dla 4 osobowej rodziny. Powyżej normy.
    Ty z 3 osobową zużywasz 17 tys kWh. To nie jest odchyłek, to jest
    5-6 x większe od normy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 59. Data: 2017-07-21 15:38:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

    > I to jest licznikowe kWh(m3)?

    Na gazomierzu są metry, u mnie odczytuje je pan listonosz co dwa miesiące,
    a potem przynosi fakturę, na której już są kWh.

    > Cena, po pewnie o to chodzi w uwadze o "uważam że nie dużo" to inna
    > inszość.

    Jakaś teoria ekonomiczna pewnie mówi o tym, jak cena wpływa na popyt.
    Ja uznaję grzanie wody gazem za tanie, więc nie ma we mnie myśli o
    samoograniczaniu. Ktoś, kto ma drogo (prąd z elektrowni), niewydajnie
    (prąd ze słońca) albo pracochłonnie (trzeba najarać pod kotłem) może
    to racjonalizować na zasadzie "więcej mi nie potrzeba".

    > Ale teraz rozumiem. masz X m3 to jest Y kWh A skoro piec ma 30-50%
    > sprawnosci to realnie tych kWh w wode idzie sporo mniej.
    >
    > I pi*oko by sie moglo zgodzic gdybyś miał tak kiepski piec...

    Piec ma ze trzy lata, z tych niedrogich, włoski.

    > Nie wiem, moze masz kiepski a moze cos zle licze ale te kWh to jakieś
    > mistyczne masz na tym rachunku :)

    Może i kiepski (nie przejmuje się tym, nie mam tego typu ambicji), ale
    na pewno bardziej sprawny niż 30-50%. W mistycyzm spółki PGNiG nie wnikm.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2017-07-21 16:11:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Lepiej sprawdź, bo na moje to właśnie gdzieś ucieka. Takie zużycie
    > na CWU jest nierealne.

    Gdy woda z kranu nie leci, gazomierz nie drgnie nawet o włos.
    Musimy więc przyjąć, że jestem nierealny.

    A także nienormalny.

    --
    Jarek