  • 1. Data: 2012-05-25 12:57:20
    Temat: Grzejnik - kaloryfer - jak ustawic na lato
    Od: "Nathien" <B...@w...pl>

    Mam kaloryfery w mieszkaniu a na nich termostaty.
    Zima w zaleznosci od potrzeb ustawiam na 3, 4 lub 5.
    Czy latem pokretlo ustawic na 0 czy moze na 5? Spoldzielnia wylacza grzanie
    wiec tu nie chodzi o rachunek a bardziej o jakies zapowietrzenie czy
    zuzycie.
    Jak myslicie?

  • 2. Data: 2012-05-25 13:03:53
    Temat: Re: Grzejnik - kaloryfer - jak ustawic na lato
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 maja 2012 12:57:20 UTC+2 użytkownik Nathien napisał:
> [...]
    > Czy latem pokretlo ustawic na 0 czy moze na 5? Spoldzielnia wylacza grzanie
    > wiec tu nie chodzi o rachunek a bardziej o jakies zapowietrzenie czy

    Nawet jakby nie wyłaczała grzania to ustawienie termostatu np w pozycji 3 odpowiada
    temperaturze ok 20stC więc teoretycznie całe lato byłby on zamkniety.
    Termostat otwiera sie lub zamyka w zależności od temperatury w pomieszczeniu.
    Pozycja 3 to najczęsciej ok 20stc 4 to 23 stC pozycja 2 to 17stC.
    Latem pewnie i tak spółdzielnia spuszcza wode więc to bez znaczenia

  • 3. Data: 2012-05-25 15:08:48
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 25 Maj, 13:03, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Pozycja 3 to najczęsciej ok 20stc 4 to 23 stC pozycja 2 to 17stC.
    > Latem pewnie i tak spółdzielnia spuszcza wode więc to bez znaczenia

    Jak spuszcza to są kretynami niszczącymi instalację.
    Głowice ustaw na 5. Przy mniejszym jak się zatną to będziesz musiał
    grzebać w celu rozruszania.

    p.

  • 4. Data: 2012-05-25 15:56:00
    Od: "Nathien" <B...@w...pl>

    > Jak spuszcza to są kretynami niszczącymi instalację.
    > Głowice ustaw na 5. Przy mniejszym jak się zatną to będziesz musiał
    > grzebać w celu rozruszania.

    wlasnie - wydaje mi sie, ze lepiej jest ustawic na 5.
    Kiedys u znajomego w bloku spoldzielnia wywiesila kartki aby ustawic -
    latem - termostat na 5.
    Wiec chyba ustawie na 5.

  • 5. Data: 2012-05-25 19:45:02
    Od: cart <a...@n...ma>

    Piotr Boncza <p...@g...pl> napisał(a):

    >Jak spuszcza to są kretynami niszczącymi instalację.

    To nie wolno spuszczac wody z grzejnikow?
    Zastanawialem sie czy warto spuscic ta brudna wode z grzejnikow w moim
    domu...

  • 6. Data: 2012-05-25 20:20:31
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 25 Maj, 19:45, cart <a...@n...ma> wrote:

    > To nie wolno spuszczac wody z grzejnikow?
    > Zastanawialem sie czy warto spuscic ta brudna wode z grzejnikow w moim
    > domu...

    nieźle na tym zarabiam :)

    Po spuszczeniu wody w grzejnikach zostaje wilgotna, sprzyjająca
    korozji, atmosfera oraz osadzony szlam, który ma wówczas czas i
    możliwość twardnienia. Napełniając ponownie wprowadzamy nową porcję
    kamienia (z twardości wody) i sporo tlenu. Do tego wszystkiego pompa i
    inne elementy automatyki w kotle czy węźle powinny pracować raz na
    dobę przez moment aby uniknąć zablokowania a bez wody szlag je trafi.
    Czyszczenie takiej instalacji kosztuje od kilku stówek do ponad
    tysiąca (zależnie od wielkości instalacji)
    Potem dokładne płukanie i napełnienie uzdatnioną wodą z dodatkami :)

    Sprawność oddawania ciepła rośnie w odczuwalny sposób. Rachunki
    maleją :)

    Koniec reklamy :p

    pozdrawiam Piotr

    PS Jeśli tego nie robicie to przynajmniej nie spuszczajcie wody z
    instalacji. Wystarczy problemów wynikających z uzupełniania.

    PPS Spółdzielnie podłączone do sieci napełniają wodą uzdatnioną ale ta
    sporo kosztuje i wylewanie jej do kanalizacji to po prostu
    marnotrawstwo.

  • 7. Data: 2012-05-27 16:26:56
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > PPS Spółdzielnie podłączone do sieci napełniają wodą uzdatnioną ale ta
    > sporo kosztuje i wylewanie jej do kanalizacji to po prostu
    > marnotrawstwo.

    Jak jeszcze mieszkałem w mieście, to w okolicy września zawsze pojawiały
    się kartki, że należy ustawić termostaty na max bo będzie napełnianie
    instalacji wodą przed sezonem grzewczym. Nieotwarcie termostatu grozi
    tym, że kaloryfer się nie napełni i nie będzie grzać w zimie.

    Stąd wnioski:
    1. Spółdzielnia spuszczała wodę (latem można było zrobić remont bo w
    razie czego można było odkręcić grzejniki).
    2. Na wszelki wypadek lepiej zostawić termostat na "5" bo czasem kartki
    lubią znikać.

    Kazek