  • 11. Data: 2009-04-29 13:18:08
    Temat: Re: Grzejniki płytowe stalowe Radson i Purmo
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości
    news:49f7f89c$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > się ciepło robi ;)
    > Od razu instalator namawia mnie na kupno i montaż grzejników. Nie mam ich
    > tak dużo bo w połowie domu jest podłogówka ale chcę dokonać dobrego
    > wyboru.
    > Mój instalator chce mi zamontować grzejniki stalowe dolnozasilane firmy
    > Radson. Macie o nich jakieś zdanie. Zdaje się, że do tanich to one nie
    > należą. Moi rodzice mają grzejniki Radson już dobrych 10 lat i wyglądają
    > wciąż jak nowe.
    > A może równie dobrze kupić coś tańszego np Purmo?

    Są bardzo dobre.
    Jeżeli chodzi o Radson czy Purmo to zapewne nie ma większej różnicy w
    jakości technologicznej pomiędzy nimi, ponieważ obie te marki należą do
    jednego koncernu Rettig, który narzuca firmom produkcyjnym ten sam reżim
    jakościowy :)
    Ceny także są porównywalne. To, że któreś są tańsze, wynika tylko z
    preferencji lokalnych dostawców, którzy dostają większe rabaty na tę markę,
    którą najwięcej handlują i tym rabatem dzielą się z klientami. Po prostu im
    więcej sprzedadzą danej marki tym mają większe upusty od producenta. Ceny
    detaliczne narzucone są odgórnie i wszędzie są takie same. Sprzedawcy
    natomiast dzielą się rabatami ze swoimi klientami chcąc ich w ten sposób
    pozyskać.
    Tak więc moja rada to bierz te, które Ci zaoferują tańsze :)

  • 12. Data: 2009-04-29 13:44:26
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > A tak na marginesie to dziwna ta polityka cenowa.
    > Firmy podaja ceny katalogowe a dystrybutorzy bez wiekszych problemów dają
    > rabaty prawie 50%. I jeszcze na tym zarabiają przeciez.

    To właśnie jest zdrowa polityka. Ceny detaliczne narzucone przez producenta
    odgórnie - czyli
    Każda firma handlowa dostaje rabaty zależne od obrotów. Im więcej sprzeda
    tym większy ma rabat i tym rabatem dzieli się z klientami.

  • 13. Data: 2009-04-29 13:47:46
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    kris pisze:

    > To co piszesz to racja- ludzie lubia przepłacac za "naklejki/firmę" nic nie
    > uzyskując w zamian, ale z grzejnikami jest inna sprawa- rabat uzyskuje
    > praktycznie każdy kto sie upomni- trzeba być naprawdę nierozgarnietym aby
    > zapłacić cene katalogową.;))

    Nie no to jest jasne.. Ceny katalogowe są cenami z "du..." za
    przeproszeniem. Nie dotyczy to tylko grzejników. Ze wszystkim w tej
    branży tak jest.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 14. Data: 2009-04-29 13:51:56
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Każda firma handlowa dostaje rabaty zależne od obrotów. Im więcej sprzeda
    > tym większy ma rabat i tym rabatem dzieli się z klientami.

    Ale te ceny detaliczne to teoria- w tych cenach prawie nikt nie sprzedaje- i
    to mnie dziwi. Są one wirtualne. Widocznie rabaty są rzedu 80% skoro
    detalista kupuje z rabatem prawie 50%.
    Ale dla mnioe to ok. Gorzej jakby były detaliczne ceny narzucone przez
    producenta. A tak jest zniektórymi z zegarjkami. znajomy który sprzedaje
    zegarki nie moze ich sprzedawac poniżej ceny katalogowej- producent zabrania
    i tyle.
    Ale zgadzam sie z toba - jest to zdrowe i z korzyscią dla kupujacego;))

    Krzysiek

  • 15. Data: 2009-04-29 13:54:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Nie no to jest jasne.. Ceny katalogowe są cenami z "du..." za
    > przeproszeniem. Nie dotyczy to tylko grzejników. Ze wszystkim w tej branży
    > tak jest.
    A nam się tylko cieszyć.

    Krzysiek

  • 16. Data: 2009-04-29 13:56:06
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Jacek "Plumpi" pisze:

> [...]
    > ich w ten sposób pozyskać.
    > Tak więc moja rada to bierz te, które Ci zaoferują tańsze :)

    Poczekam na wycenę od mojego instalatora i będę szukał lepszej oferty :)
    W sklepie http://www.fuego.pl/ oferuja i purmo i radson. Purmo wyraźnie
    tańsze od Radsona.

    pozdrawiam

  • 17. Data: 2009-04-29 13:57:58
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Decter pisze:
    > obejrzyj sobie jak wyglądaja te wytłoczenia w których płynie woda. Purmo
    > pewnie z 1 centymetr, radson 3 cm

    Faktycznie. Purmo są u moich teściów i faktycznie węższe mają te komory.
    W ogóle Purmo przy tych samych wymiarach co Radson maja mniejszą moc.

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2009-04-29 15:36:04
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Jaki więc jest cel podawania tak nierealnych cen "katalogowych"
    > Wiem ze praktycznie wszystko można kupic ponizej cen katalogowych, ale z
    > rabatem ponad 50% to trafiłem grzejniki i prZEwody(tu rabat chyba z 70%
    > był)
    > Dziwna taka polityka cenowa.

    Ona chyba odpowiada potrzebom rynku. Dużo ludzi nie ma pieniędzy i bierze
    kredyty na budowę czy remont. A wówczas duży budźet w kosztorysie na części
    pozwala na płacenie "na czarno" np. robocizny.

  • 19. Data: 2009-04-29 16:58:28
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

> [...]
    > wciąż jak nowe.
    > A może równie dobrze kupić coś tańszego np Purmo?

    W zasadzie wszystkie grzejniki powszechnie znanych firm kosztują średno tyle
    samo, wszystko zalezy od tego która hurtownia jaki ma rabat i jaki Ci da.
    Oczywiście poza wyjątkami, jak zawsze, typu Jaga itp...
    A między grzejnikami purmo i radson jest taka różnica jak między logami tych
    dwóch marek-porównaj sobie...
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 20. Data: 2009-04-29 17:38:28
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Lagoda pisze:

> [...]
    > Ci da. Oczywiście poza wyjątkami, jak zawsze, typu Jaga itp...
    > A między grzejnikami purmo i radson jest taka różnica jak między logami

    Mam świadomość, że to jeden producent. Jednak różnice w budowie są :)
    Zobaczymy co mi się uda w lepszych pieniądzach kupić :)

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...