  • 1. Data: 2010-05-03 16:42:46
    Temat: Grzyb na suficie w łazience - przesłanki.
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Rodzinka kupiła mieszkanie, nowe, fajne, ale po roku od zamieszkania na
    całym suficie łazienki dosyć nagle pojawił się grzyb. I to tylko w
    łazience. Na początku tego nie było, więc wiążą fakt pojawienia się grzyba
    z założeniem przez sąsiada z góry ogrzewania podłogowego w jego łazience
    położonej dokładnie nad ich łazienką. Czy słusznie? I co w takim przypadku
    można zrobić, aby wykluczyć pojawienie się znowu tego grzyba po planowanym
    właśnie remoncie?

  • 2. Data: 2010-05-03 19:02:54
    Temat: Re: Grzyb na suficie w łazience - przesłanki.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" 163vn6vecqwos$....@4...net

> [...]
    > można zrobić, aby wykluczyć pojawienie się znowu tego grzyba po planowanym

    Mnie tłuczono, że grzyb to efekt złej wentylacji.
    I ostrzegano, że remont bez poprawy wentylacji nic
    nie da na dłuższą metę, bo grzyb znów narośnie.

    Polacy to brudasy -- nie myją się, dlatego nie mają grzybów
    łazienkowych. Nieliczni myją się więc poprawiają wentylacje
    albo mają grzyba.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2010-05-03 19:19:27
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 May 2010 21:02:54 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> [...]
    >
    > Polacy to brudasy -- nie myją się, dlatego nie mają grzybów
    > łazienkowych. Nieliczni myją się więc poprawiają wentylacje

    No więc wentylacja w ich łazience działa bardzo dobrze, tak jak poprzednio,
    a grzyb pojawił się i to nie od razu, lecz jakoś tak równocześnie z tym
    ogrzewaniem podłogowym w lazience powyżej. Ja myślę, że to na skutek
    położenia izolacji termicznej u sąsiada z góry pod to ogrzewanie - sufit
    łazienki mojej rodzinki jest teraz chłodniejszy niż był przedtem, wilgoć
    się skrapla na nim i wsiąka w tynk, a tam nie ma jak wyschnąć, bo pod tą
    izolacją termiczną jest na pewno jakas folia. Nie wiem, czy dobrze
    główkuję...

  • 4. Data: 2010-05-03 19:36:25
    Od: "JeSt" <o...@w...pl>

> [...]
    > pod tą
    > izolacją termiczną jest na pewno jakas folia. Nie wiem, czy dobrze

    Jeśli się para skrapla to jednak wentylacja jest kiepska i nie ma co gdybać.

  • 5. Data: 2010-05-03 20:07:37
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Ikselka napisał(a):
    > fakt pojawienia się grzyba
    > z założeniem przez sąsiada z góry ogrzewania podłogowego w jego łazience
    Nie ma związku.
    Twoja wentylacja kuleje, i to bardzo.
    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-05-03 20:16:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 03 May 2010 22:07:37 +0200, Krzysztof 45 napisał(a):

    > Nie ma związku.
    > Twoja wentylacja kuleje, i to bardzo.

    Nie moja, tylko rodziny. Ja akurat mam w łazience i okno (otwarte większą
    częć roku całą dobę), i wentylację, że głowę urywa. No ale fakt, oni okna
    nie mają, a wentylację mają dobrą, albo tak im się wydaje...

  • 7. Data: 2010-05-03 20:56:57
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Ikselka napisał(a):
    > Nie moja, tylko rodziny.
    A wątek jest o Twojej wentylacji czy wentylacji rodziny?
    --
    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-05-03 21:17:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ikselka" 5ron1i99tem9$.5i21mhcgln7f$....@4...net

    > Nie moja, tylko rodziny. Ja akurat mam w łazience i okno (otwarte większą
    > częć roku całą dobę), i wentylację, że głowę urywa. No ale fakt, oni okna
    > nie mają, a wentylację mają dobrą, albo tak im się wydaje...

    Wydaje się im, że mają dobrą. Proponuję zapoznanie się z polskimi
    normami dotyczącymi wentylacji i uczciwe (nie takie jak w Halembie)
    zmierzenie tego, co jest w tej łazienkowym kominie.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2010-05-03 22:08:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

  • 10. Data: 2010-05-03 22:24:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ikselka wrote:

> [...]
    > tynk, a tam nie ma jak wyschnąć, bo pod tą izolacją termiczną jest na
    > pewno jakas folia. Nie wiem, czy dobrze główkuję...

    tak, wentylacja jest do dupy