  • 1. Data: 2009-03-20 10:18:30
    Temat: Grzyb w domku jednorodzinnym-pomocy
    Od: "pakarob" <p...@p...onet.pl>

    Witam
    od dłuższego czasu obserwuje wyłażenie grzyba, mniejsze ogniska spryskałem
    płynem ale stracza na jakis czas
    znacie godna polecenia firmę która zdiagnozuje problem w w miare możliwosci
    go zlikwiduje?
    arek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 3950
    (20090320) __________

  • 2. Data: 2009-03-20 10:21:55
    Temat: Re: Grzyb w domku jednorodzinnym-pomocy
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pakarob" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > płynem ale stracza na jakis czas
    > znacie godna polecenia firmę która zdiagnozuje problem w w miare

    A możesz napisać coś więcej o tym grzybie? Gdzie się pojawia (w którym
    pomieszczeniu), na jakiej ścianie (zewn, działowej), na jakiej wysokości
    (przy podłodze, w środku, na górze)... Z reguły grzyba możesz sam
    'wyleczyć' - wystarczy dobra wentylacja i sucho/cieplo.
    Napisz jeszcze jak wentylujesz dom, jakie masz okna, jakie ogrzewanie

    Adam

  • 3. Data: 2009-03-20 10:26:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "pakarob" <p...@p...onet.pl> writes:

    > od dłuższego czasu obserwuje wyłażenie grzyba, mniejsze ogniska

    Wietrzyć i grzać.

    Wietrzyć i grzać.

    A potem wietrzyć i grzać.

    MJ

  • 4. Data: 2009-03-20 10:27:47
    Od: "pakarob" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > 'wyleczyć' - wystarczy dobra wentylacja i sucho/cieplo.
    > Napisz jeszcze jak wentylujesz dom, jakie masz okna, jakie ogrzewanie

    pojawia sie na suficie konkretnie w rogach, na strychu jest izolacja trociny
    i wełna mineralna i jakies deski strych nie jest uzytkowany i w jakis inny
    spoodb zaizlowany
    najwiecj pojawia się na ścianie zachodniej praktycznie na całej scianie ,
    ogrzewanie centralne okna praktycznie juz platiki powierzchnia 100 m2 -
    wentylacja -otwieranie okien

  • 5. Data: 2009-03-20 11:56:08
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > najwiecj pojawia się na ścianie zachodniej praktycznie na całej scianie ,
    > ogrzewanie centralne okna praktycznie juz platiki powierzchnia 100 m2 -

    1. sprawdzic dach!!!
    2. wietrzyc i grzac
    3. pomyslec o porzadnej wentylacji

    jaki rejon? bo jak blisko to moge podjechac

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 6. Data: 2009-03-20 12:23:31
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Tego oto dnia 2009-03-20 11:27, Niejaki/a pakarob bedac w stanie euforii
    nagryzmolil/a co nastepuje:

    > , ogrzewanie centralne okna praktycznie juz platiki powierzchnia 100 m2
    > - wentylacja -otwieranie okien

    Niech zgadne - grzyb zaczal sie pojawiac po wymianie okien?

    > __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur

    Wez cos z tym zrob! Dla nas to bezwartosciowa informacja.

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 7. Data: 2009-03-20 12:38:53
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > najwiecj pojawia się na ścianie zachodniej praktycznie na całej scianie ,
    > ogrzewanie centralne okna praktycznie juz platiki powierzchnia 100 m2 -

    Wiem, ze chodzisz wqrwiony ale tym grzyba nie usuniesz.
    Napisz spokojnie wiecej.
    Kiedy dom byl budowany, w jakim rejonie, moze nawet potrafisz opisac podloze
    gruntowe, warunki wodne.
    Potem z czego byl zbudowany pustak, cegla moze hasz, czy sciana pelna czy moze
    pusty mur.
    Potem wazne jest kiedy i czym byl tynkowany. Jaki jest stan tynku od strony
    zachodniej szczegolnie czy nie odpada jesli tak to gdzie, moze rynna czy rura
    niesaszcelna? A moze to dom drewniany?
    Kiedy i czym byl malowany nalezy wiedziec nawet to, ile warstw i farby czy
    moze wapna na tym tynku jest czy bylo i czy ona sie trzyma, luszczy a moze
    nawet z tynkiem odpada?
    To sa podstawowe wiadomosci, ktore kazdy kto chcialby powod zawilgocenia i
    grzyba jakos przyblizyc, wiedziec musi.
    Jak chcialbym Ci, ja czy ktos inny podac wszystkie mozliwe powody to musialby
    ksiazke napisac.
    W kazdym razie podejrzewam czynniki zewnetrzne; w naszym klimacie przewazaja
    wiatry zachodnie a z nimi szarugi, zacinajacy deszcz, ktory normalnie sciane
    nawadnia od zewnatrz ito moze byc glowny powod nawodnienia scian.
    Samo wietrzenie niz tu nie pomoze.
    Napisz zatem mozliwie duzo, poswiec troche czasu na to jak i ja czy inni,
    ktorych zmuszasz jedynie do rozwiazywania enigmatycznych rebusow. Najlepiej
    gdybys to jeszcze obfotografowal. Wtedy przeprowadzimy tu burze mozgow i w
    oparciu o nia dostaniesz zapewne pakiet sposobow na pozbycie sie niechcianego
    i groznego dla zdrowia lokatora.
    Pzdr.

  • 8. Data: 2009-03-20 12:51:09
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Wietrzyć i grzać.
    > Wietrzyć i grzać.
    > A potem wietrzyć i grzać.

    Może po prostu zostawic wietrzenie wywietrznikowi higroskopowemu.
    On bedzie wiedział najlepiej kiedy wietrzyć a kiedy nie..

    --
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-03-20 13:25:46
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Wietrzyć i grzać.
    >
    > Wietrzyć i grzać.
    >
    > A potem wietrzyć i grzać.

    a na początku zlikwidować źródła przecieku (dachu, opierzenia czy co tam jeszcze
    ma)

  • 10. Data: 2009-03-20 21:41:06
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości