  • 11. Data: 2012-01-16 09:40:57
    Temat: Re: Ha akcyza na węgiel przy prowadzeniu firmy hahaha
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup

    >Witaj
    >kupowałem dzisiaj rano węgiel, na tym samym składzie co zawsze. Różnica
    >taka, że gościu paragon mi wcisnął do ręki a nie wyrzucił do kosza jak
    >zwykle ( bo nabijać na kasę to w 99% przypadków i tak nabijał). Nie
    >rozumiem co się zmieniło - choć rzeczywiście - zdrożał o 40 zł na tonie.

    Pewnie kupiłes z akcyzą.
    A mógł Tobie sprzedać taniej bo bez akcyzy tylko tą papierologie musiałby
    zrobić.

  • 12. Data: 2012-01-16 09:49:02
    Od: "AT" <d...@g...pl>

> [...]
    > zwykle ( bo nabijać na kasę to w 99% przypadków i tak nabijał). Nie
    > rozumiem co się zmieniło - choć rzeczywiście - zdrożał o 40 zł na tonie.

    Wypełniać nie chce sie nikomu, to sprzedają trochę drożej
    co za róznica im :)

    a wcześniej wiem, ze nie dawali paragonów tylko dziwne kwity ręcznie pisane
    bez pieczątek.
    ciekawe co z fakturami robili :)

  • 13. Data: 2012-01-16 09:51:03
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >Pewnie kupiłes z akcyzą.
    >A mógł Tobie sprzedać taniej bo bez akcyzy tylko tą papierologie musiałby

    Zgadza się.
    Akcyza to ok 30zł na tonie więc kupiłeś z akcyzą.
    A mogłeś taniej;)

  • 14. Data: 2012-01-16 09:56:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup

    >Nie rozumiem co się zmieniło - choć rzeczywiście - zdrożał o 40 zł na
    >tonie.

    "Przychodzi babcia na skład węglowy, chce kupić worek węgla. Żeby kupić go
    bez akcyzy, która wynosi 37 złotych, musimy wypełnić cztery dokumenty. Ta
    babcia dwa z tych dokumentów zabiera ze sobą. Po powrocie do domu wypełnia
    rubryczkę "węgiel odebrałam w miejscu" i jeden z tych dokumentów przynosi z
    powrotem na skład.

    Jeśli ktoś zamierza odebrać węgiel w jej imieniu musi mieć notarialne
    pełnomocnictwo, co kosztuje około 20 złotych. Za ewentualne błędy odpowiada
    sprzedawca. - Najsłabszym ogniwem w tym wszystkim jest element ludzki,
    babcia się źle podpisze, a konsekwencje poniesie nie babcia, a sprzedawca,
    bo w sposób nieuprawniony zastosował zwolnienie."

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 15. Data: 2012-01-16 10:10:31
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Właśnie rozmawialiśmy z kolegami. Jeden dopiero co wrócił zły. Na składzie
    węgla powiedzieli mu że albo kupuje z akcyzą albo wogóle nie kupuje.
    Sprzedawca zdradził że rozważają poważnie zwinięcie interesu gdyż nie
    zamierzają za głupie potknięcia płacić kar.

    Marek

  • 16. Data: 2012-01-16 13:29:04
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Pewnie kupiłes z akcyzą.
    > A mógł Tobie sprzedać taniej bo bez akcyzy tylko tą papierologie
    > musiałby zrobić.

    Oczywiście, że tak.
    Chodzi o to, że nikomu nie będzie się chciało wypełniać papierków, tylko
    doliczą ostatecznemu klientowi i wzorem miłościwie nam uchwalających
    prawo i rządzących mają nas i zbędną papierkologię w dupie.
    pozdrawiam
    rafał

  • 17. Data: 2012-01-16 15:32:27
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote in message

    > Sprzedawca zdradził że rozważają poważnie zwinięcie interesu gdyż nie
    > zamierzają za głupie potknięcia płacić kar.

    To jest dokładnie to co z lekami.
    Wygonią wszystkich z kraju. Zostanie im drukowanie pieniędzy dla siebie.

  • 18. Data: 2012-01-16 15:34:11
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Robert G" <r...@g...pl> wrote in message
    > Ale chyba nie będzie kontroli po domach 'skąd mam węglel'...? :-)

    Jak kupisz po 2 Stycznia to mają prawo cię wezwać do wyjaśnienia i
    skontrolować ci kotłownię.

  • 19. Data: 2012-01-16 17:12:07
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-16 16:32, kiki pisze:
    > To jest dokładnie to co z lekami.
    > Wygonią wszystkich z kraju. Zostanie im drukowanie pieniędzy dla siebie.

    A ja tu ciągle powtarzam, że mamy faszystowski system.

    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2012-01-16 17:36:07
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > W tej liście musze zamieścić ilość zużytego papieru toaletowego,
    > wyrzuconych fusów od kawy?
    > Zapewne jak wyślę zgłoszenie za 2011 r. to upomną się o takie listy za
    > lata poprzednie?

    Nie.
    W firmie produkcyjnej zapytają, czy ma plan gospodarki odpadami
    zatwierdzony przez marszałka województwa.
    W firmie remontowej (np.: wszystkie firmy budowlane) zapytają o ...
    analogiczny dokument choć noszący nieco inną nazwę - program, czy jakoś tak.

    Jeśli takowego dokumentu się nie pokaże to na "dzień dobry" wystawią karę:
    - za brak programu gospodarki odpadami - 10 000 pln
    - za postępowanie niezgodne z programem gospodarki odpadami drugie 10000
    pln. Bo jak się nie ma programu to nie można postępować zgodnie z programem.

    Jakby przyszła kontrola do takiego, co nie zgłosił ilości wytworzonych
    odpadów w poprzednim roku i dokumentów potwierdzających co z nimi zrobił
    to dostałby trzecie 10000 PLN.

    Teraz żeby elektryk przyszedł zrobić instalację musi mieć pozwolenie na
    wytworzenie odpadów (gruz, odpady z tworzyw sztucznych - osłonki
    przewodów, złom metali kolorowych - ścinki przewodów). A na początku
    następnego roku musi zgłosić, że wytworzył np.: 2 tony gruzu, 100 kg
    odpadów z tworzyw sztucznych i 10 kg złomu miedzi.
    A żeby sam był czysty, to albo musi mieć z każdym zlecającym umowę a w
    niej zapis, że wytworzone odpady pozostają własnością zamawiającego.
    Albo wszystko pozbierać i na fakturę oddać firmie posiadającej
    pozwolenie na obrót odpadami.
    Może się okazać, że elektryk w grudniu powie, że nie idzie na robotę, bo
    już wyczerpał swój limit na wytwarzanie odpadów na ten rok.
    Śmieszne, nie?

    Kazek