  • 1. Data: 2011-02-03 16:27:27
    Temat: Hala magazynowo-usługowa - JAK ?
    Od: Kane <k...@g...com>

    Witajcie

    Mam do postawienia hale magazynowo-uslugową. Potrzebuje metraz rzedu
    150-200m2, moze 250.
    Wymiary to max 14 x 20m.

    Jak to zrobić TANIO ale zarazem DOBRZE ? Podobno sie nie da ale coz...

    Moje założenia:
    - fundament palowy (słupy betonowe w ziemi, zbrojone)
    - potem słupy i wyżej (2,7m wysokie to potrzebuje).
    - słupy zakończone wieńcem
    - na wieńcu oparty gotowy dach - wiązary (to bedzie wykonane przez
    firmę razem z montazem).Spadzisty (dosc mocny spad).

    to konstrukcja.

    reszta:

    - sciany z dowolnego materialu - policze sobie koszt OSB+styro czy tam
    płyt warstwowych (musi to byc symbolicznie ocieplone). Zalezy co
    taniej. A moze blacha falista. Ale jak ocieplic blache falistą ? Od
    środka ?

    -podłoga: jak tanio i w miare porzadnie wykonac podłoge w takiej hali
    bez lania pełnej płyty fundamentowej ?
    wytrzymalosc wystarczajaca: ruch pieszy i samochod do 5 ton (tu to
    kawalek mi wystarczy byle zeby wjechal).
    Zalezaloby mi oczywiscie by nie wybierac pod cala hale ziemi na pol
    metra, sypac kruszywa itp. Jesli trzeba wybrac - to symbolicznie. Aha
    posadzka nie musi byc "gładka" (szlifowany beton czy cus) - ale musi
    byc równa w sensie paleciak musi tam bez problemu jezdzic (z lekkim
    towarem) a ludzie nie moga sie potykac. No i oczywiscie musi byc
    sucha.

    -drenaz wokol bedzie.

    - oswietlenie naturalne (okna w scianach ? naswietla dachowe ? a moze
    kawałki dachu z tej przezroczystej płyty jak na wiaty ? )

    - instalacja elektryczna szczątkowa, peszle nascienne.
    - brak instalacji wodnej (zbedna, plus w zimie nie koniecznie to
    bedzie ogrzewane).

    Obiekt z zalozenia bedzie nieogrzewany, jesli zajdzie potrzeba
    ogrzewania to nadmuchowo by dostac te 10-14 stopni w zimie. Takze
    wykonanie bedzie szczelne z regulowana wentylacja.

    Przeznaczenie obiektu handel ale obiekt bedzie magazynowy - klient
    bedzie wchodzil obejrzec towar ktory wybral i zaladowac na samochod.
    Lokalny wydzial architektury mowi ze to "hala magazynowo-
    logistyczna" ;).

    Moje pytania to wlasciwie prosba o wszelakie sugestie, proboje to
    rozkminic sam i poswiecilem juz na to sporo czasu ale co jedna glowa
    to nie cala grupa dyskusyjna - a z budowy domu pamietam ze tu
    ekspertow bez liku z kazdej branzy ;) Słowem: prosba o sugestie plus
    porade jak zrobic tą podloge plus opinie o kwesti naswietlenia
    (naswietlac przez dach tą przezroczysta plyta czy nie ?).

    Aha przyszla mi jeszcze do glowy sprawa kondensacji pary wodnej jesli
    w zimie bym ogrzewal - jesli dachu nie ocieple to wystąpi czy
    niekoniecznie (przy tak duzej kubaturze, istneniu wentylacji i małej
    ilosci generowanej pary wodnej - tylko od ludzi okresowo
    przebywajacych). Jest to istotne - musi tam byc sucho ;)

    Pozdrawiam

    Krzysiek / Kane

    ps. szukam tez konstruktora/projektanta takiej hali ktory rozsadnie
    sprawe wyliczy zarowno od strony konstrukcyjnej jak i od strony "na
    fakturze" ;)

  • 2. Data: 2011-02-03 18:07:59
    Temat: Re: Hala magazynowo-usługowa - JAK ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kane wrote:
> [...]
    > 150-200m2, moze 250.
    > Wymiary to max 14 x 20m.
    >
    > Jak to zrobić TANIO ale zarazem DOBRZE ? Podobno sie nie da ale coz...

    wpisz w google

    hale magazynowe pod klucz...

    i wysil sie troszkę :)

  • 3. Data: 2011-02-03 19:32:54
    Od: Kane <k...@g...com>

    > wpisz w google
    >
    > hale magazynowe pod klucz...
    >
    > i wysil sie troszkę  :)

    naprawde sadzisz ze nie poczytalem juz o zagadnieniu dostepnych
    materialow ? ;)

    Szukam opinii tych co budowali. Doswiadczen. Nie handlowych ulotek. Te
    juz przejrzalem wzdłuż i wszerz.

    K.

  • 4. Data: 2011-02-03 20:05:20
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Kane" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    z.googlegroups.com...

> [...]

    materialow ? ;)

    Szukam opinii tych co budowali. Doswiadczen. Nie handlowych ulotek. Te

    Mój klient którem robiłem CO kupił sobie halę. Cała konstrukcja metalowa,
    ściany i dach z blachy, wszystko na konstrukcjach stalowych. Mówił że za
    całość, tzn halę z montażem zapłacił 50 tyś. Hala dość spora bo prowadzi on
    przedsiębiorstwo utrzymania terenów zielonych i trzyma w tej hali traktory i
    inne tego typu szpeje. Wymiarów nie pamiętam a nie chcę wymyślać. Jeżeli
    chcesz, to pogrzebię i udostępnię namiary

  • 5. Data: 2011-02-03 20:17:52
    Od: Kane <k...@g...com>

    > M j klient kt rem robi em CO kupi sobie hal . Ca a konstrukcja metalowa,
    > ciany i dach z blachy, wszystko na konstrukcjach stalowych. M wi e za
    > ca o , tzn hal z monta em zap aci 50 ty . Hala do spora bo prowadzi on
    > przedsi biorstwo utrzymania teren w zielonych i trzyma w tej hali traktory i
    > inne tego typu szpeje. Wymiar w nie pami tam a nie chc wymy la . Je eli
    > chcesz, to pogrzebi i udost pni namiary

    Oczywiscie - byłbym zainteresowany.

    Moze byc na maila.

    Pozdrowienia

    Kane

  • 6. Data: 2011-02-03 20:23:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kane wrote:
> [...]
    > 150-200m2, moze 250.
    > Wymiary to max 14 x 20m.
    >
    > Jak to zrobić TANIO ale zarazem DOBRZE ? Podobno sie nie da ale coz...

    poszukaj jeszcze hal w systemie namiotowym, w Krakowie firma Grudnik ma w
    tej technologii zbudowane hale magazynowe, możesz do nich zadzwonić może ci
    dadzą jakiś namiar.

  • 7. Data: 2011-02-04 08:53:53
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    > poszukaj jeszcze hal w systemie namiotowym, w Krakowie firma Grudnik ma w
    > tej technologii zbudowane hale magazynowe, możesz do nich zadzwonić może
    > ci dadzą jakiś namiar.
    To prawda ze to chyba najlepsze wyjscie - taka hala namiotowa- konstrukcja
    jest stalowa ale slupy mocowane sa bezposrednio da gruntu stalowymi
    kotwami(pretami). Radze ci tylko pomysl zeby wyniesc poziom posadzki z
    jakies 10cm wyzej niz poziom gruntu wokol- tak na wszelki wypadek przed
    opadami deszczu- a posadzke np wykonac z bruku.
    Co do kosztow projektu to na pewno architekt i konstruktor.
    Nie wiem tylko jak grzaniem takiej hali zima- czy da sie nadmuchem
    faktycznie utrzymac 10-14 stopni bo przez ten namiot moze cieplo na prawde
    szybko uciekac.

    Przemek

  • 8. Data: 2011-02-04 11:28:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek wrote:

> [...]
    > Nie wiem tylko jak grzaniem takiej hali zima- czy da sie nadmuchem
    > faktycznie utrzymac 10-14 stopni bo przez ten namiot moze cieplo na

    grudnikowcy mają ogrzewanie nadmuchowe, podejrzewam ze nie jest gorzej niż w
    hali z blachy, a może nawet lepiej :)

  • 9. Data: 2011-02-04 12:51:37
    Od: Kane <k...@g...com>

    On 4 Lut, 12:28, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > grudnikowcy mają ogrzewanie nadmuchowe, podejrzewam ze nie jest gorzej niż w
    > hali z blachy, a może nawet lepiej :)

    Namiotowa odpada. Koszt solidnej (całorocznej) jest dosc wysoki w
    porownaniu do takiej szkieletowej, potrzebuje normalne pozwolenie
    budowlane i inne cuda a zbyt szybko tego zwijał nie bede (nie wyjdzie
    mi ten biznes, trudno, sa inne - a hale zawsze moge wynajac). Tanie
    namiotowe to np 7000zl brutto (za namiot i jego konstrukcje) ale nie
    jest to cos czemu mialbym zaufac na dluzsza mete (snieg, dewastacja
    pijanego Stefana itp etc). Plus np model ktory ewentualnie moglby byc
    maja...bez okien. Sa systemowe okienka srednica 42cm co jeden segment
    i tyle. Jak chce z oknami to maja inne: albo gorzej wykonane (takie na
    imprezy) albo za chore pieniadze ;)

    Chcialem namiotową ale jak doczytalem ze obowiazuje mnie normalne
    pozwolenie na budowe itp...wydam troche wiecej, pobuduje pol roku
    dluzej ale bedzie hala "stała".

    Posadzka z bruku - jest mysl. Da sie cos jeszcze zastosowac ? Myslalem
    o wybraniu na 20cm, nasypaniu kamienia, ubiciu, ulozenia systemu
    legarów i na to nabić płytę OSB. Fragment gdzie wjezdza samochod
    ewentualnie bruk lub gęsto legary. Ma to sens ?

    K.

  • 10. Data: 2011-02-04 13:16:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kane wrote:
    > Chcialem namiotową ale jak doczytalem ze obowiazuje mnie normalne
    > pozwolenie na budowe itp...wydam troche wiecej, pobuduje pol roku
    > dluzej ale bedzie hala "stała".

    pod pierwszym linkiem z googla zgłasza sie firma która stawia halę w 30 dni
    :)