  • 11. Data: 2015-09-16 11:32:23
    Temat: Re: Halogen z czujnikiem ruchu wariuje
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-09-15 o 23:30, ToMasz pisze:

    > mnie się "w praniu" mocne halogeny nie sprawdzają. Oczywiście że świecą
    > bardzo mocno, ale dają ostry kontrastowy cień. czyli jak coś jest w
    > cieniu, spadło ze stolika - do rana nie znajdziesz. nawet świecenie
    > diodką z telefonu nie bardzo pomaga, bo w snopie światła halogena mam
    > zwężone źrenice.
    > Duuuuużo lepiej jest gdy dałem chińskie lampy z czujnikiem ruchu, 3szt
    > po 10W. nie jest jaśniej, jest lepiej.

    Tylko, że ja chciałem sobie podjazd dość mocno oświetlić, żeby móc tam
    jak co przy aucie wieczorem grzebać. Zakładam, że do tych 2x 500 W po
    jednej stronie, pewnie bym stawiał jeszcze jakieś halogeny przenośne na
    stojaku z drugiej, żeby doświetlić.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 12. Data: 2015-09-16 16:59:09
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-09-14 o 15:37, s...@g...com pisze:
    > Ah, to masz ten kiłowaty typ.
    > Tez mam pare takich. Szaleją podobnie

    Ja też kupiłem w markecie. Na początku było OK, potem zaczął świecić,
    gdy włączałem alarm na noc, potem gdy zapaliłem jakiekolwiek światło
    wewnątrz, potem gdy jakakolwiek czujka od alarmu reagowała na mój ruch.
    Czyli praktycznie włączała się co chwila. Teraz wyłączyłem i mam spokój,
    ale ciemno pod drzwiami.

  • 13. Data: 2015-09-16 20:22:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 września 2015 11:21:24 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > po tym, jak widziałem takie 30 W LEDowe reflektorki w Castoramie i to
    > się nie umywało moim zdaniem nawet do zwykłego 150 W halogenu..
    InPost się wywiązał, paczka dotarła jednak zamiast zamówionej 50W dotarła 30W.
    Do wyjaśnienia ze sprzedawcą. Co do porównania z halogenem to trudna spraw bo barwa
    inna, no i raczej tak jasno jak 300W halogen nie świeci. Ale do moich zastosowań-
    oświetlenie okolic furtki(6metrow od lampy)wystarczy nawet ta 30w.
    Zamówię jeszcze dwie 10W do oświetlenia okolic wiaty- myślę że spokojnie starczą.
    Zobaczymy jak tam z ich trwałością.

  • 14. Data: 2015-09-17 09:19:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 września 2015 20:22:10 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    >Co do porównania z halogenem to trudna spraw bo barwa inna, no i raczej tak >jasno
    jak 300W halogen nie świeci.
    Sprzedawca odpisał że dośle tą 50W. Ta 30W niech w sumie u mnie zostanie gdzieś ją
    wykorzystam a gościowi dopłacę różnice.
    Co do porównania jasności świecenia:
    tradycyjny halogen 300W jak się zapalił powodował że zamontowana nieopodal kamera
    przechodziła z trybu nocnego w dzienny, przy ledzie 30W nie przechodzi w tryb dzienny
    więc natężenie światła musi być mniejsze. Być może barwa ma znaczenie-nie wiem nie
    znam się.

  • 15. Data: 2015-09-19 21:37:55
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-09-16 o 16:59, adam pisze:

> [...]
    > wewnątrz, potem gdy jakakolwiek czujka od alarmu reagowała na mój ruch.
    > Czyli praktycznie włączała się co chwila. Teraz wyłączyłem i mam spokój,

    To wina chińskich kondesatorów, padają jak muchy, efektem jest że nie
    filtrują i łapią wszystkie zakłócenia z sieci. Opłaca się samemu
    wymienić, albo kolega zrobi za piwo, bo inaczej to taniej kupić nową.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 16. Data: 2015-09-21 13:31:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 września 2015 09:19:47 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Sprzedawca odpisał że dośle tą 50W. Ta 30W niech w sumie u mnie zostanie gdzieś >ją
    wykorzystam a gościowi dopłacę różnice.
    Dosłał, mam więc teraz 30W i 50W.
    Szczerze mówiąc specjalnej różnicy w jasności nie widze.
    Co najciekawsze jak rozkrecxiłem te lampy to dioda zarównio w jednej jak i w drugiej
    wygląda identycznie- różnią się te lampy tylko wielkością odbłyśnika-czyli tego
    czegoś co odbija światło.
    Ale aby bezpodstawnie nie posądzać Chińczyków trzeba by pomierzyć zużycie energii.
    Mam podejrzenie ze będzie podobne;)

    No i ciekawa sprawa- wrodzona ciekawość zmusiła mnie do rozkręcenia tych lamp- każda
    z nich ma na zewnątrz wyprowadzone 3 przewody(niebieski, brązowy, żółty). Ten żółty w
    środku do niczego nie podłączony;)
    Chińczycy oszczędny naród- w środku metalowy" odbłyśnik" czy jak go tam zwał powinien
    być przykręcony na 4 śruby bo tyle jest tam nawierconych otworów i gniazd na śruby-
    przykręcony jest dwoma śrubami- przyoszczędzili;)
    Ale ogólnie spełniają moje wymagania co do jasności świecenia
    zobaczymy tylko jak długo podziałają-sprzedawca dał 2lata gwarancji

  • 17. Data: 2015-09-21 15:01:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Odblysnik a sprawa polska. Odblysnik ma sens jak zrodlo swiatla, czyli drucik w
    zarowce znajduje sie w okolicach ogniskowej lustra. Jaki sens ma odblysnik przy
    zrodle swiatla majacego okreslony kat swiecenia mniejszy niz rozwarcie lustra i nie
    swiecacego do tylu? Zaden sens. Przy takich zrodlach swiatlach odblysnik moze byc
    czarny matowy. Gdzies widzialem lampe do oswietlania o wymiarach dzienniczka
    szkolnego tylko troche grubszej. Tak z centymetr grubosci lampa miala. To co swieci
    wygladalo tak samo jak w lampach z obudowami pohalogenowymi.

  • 18. Data: 2015-09-21 15:52:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > wymiarach dzienniczka szkolnego tylko troche grubszej. Tak z centymetr
    > grubosci lampa miala. To co swieci wygladalo tak samo jak w lampach z

    Chińczykowi zostały w magazynie stare obudowy to co ma zrobić? Dałby nową
    obudowę to byłoby drożej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 19. Data: 2015-09-21 16:14:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 września 2015 15:52:41 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Chińczykowi zostały w magazynie stare obudowy to co ma zrobić? Dałby nową
    > obudowę to byłoby drożej.
    Tu akurat chyba nie tak. To obudowy slim raczej specjalnie pod diody COB robione

  • 20. Data: 2015-09-30 10:21:08
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 14.09.2015 10:01, Kris wrote:
    > Zauważyłem że lampa halogenowa oświetlająca podjazd zaczęła wariować.
    > Wszystko jest ok do momentu wzbudzenia- czyli jak coś uruchomi czujnik lampa się
    zapala,
    świeci przez ustawiony czas i gaśnie. Niestety gasnie tylko na
    4-5sekund później się sama zapala,
    gaśnie i tak kilkanaście razy. Po kilkunastu takich cyklach gaśnie i
    jest ok do momentu gdy ją coś ponownie nie wzbudzi- i wtedy znowu zapala
    się i gaśnie.
    > Co może być przyczyna?- Czyżby czujnik padł?
    > Jest tam żarnik 300w bodajże więc takie bezsensowne świecenie generuje koszty.
    > A tak przy okazji:
    > http://allegro.pl/halogen-reflektor-led-lampa-30w-z-
    czujnik-ruchu-i5662969876.html
    > Takie coś- w praktyce daje to tyle samo światła co żarnik halogenowy 300W?
    > Ma ktoś/używa i potwierdzi czy warto to kupić?

    Mam tak samo od kilku lat.
    Po kilku mrugnieciach gasnie na dobre.

    --
    Marek