  • 51. Data: 2013-08-01 07:53:54
    Temat: Re: Hej Kris
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 00:15:12 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Klawisz "Enter" do czegoś służy. Podobnie jak oczka - do znalezienia

    Pewnie - do przejscia do nowej linii. Do zakonczenia akapitu.

    Komputer to nie maszyna do pisania, a ty sie chyba na tym etapie w rozwoju
    zatrzymales :)

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2013-08-01 08:34:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Pawel S." <p...@w...pll> napisał w wiadomości
    > *Ghost* <g...@e...pl> typed:
    >

    > /.../
    >
    > Co jeszcze masz?
    > No śmiało, chwal się dalej ;->

    Naprawde uwazasz, ze posiadanie kilku urzadzen komputeropodobnych to dzisiaj
    jakis szał? Zwlaszcza wsrod ludzi, ktory stac na zestawienie wlasnej kupki
    gruzu?

    Moja teza jest taka, ze laptok to kompromis, i uzywam go tylko wtedy kiedy
    naprawde musze. Nic nie zastapi sprzetu stacjonarnego.

  • 53. Data: 2013-08-01 08:36:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    W dniu środa, 31 lipca 2013 13:58:53 UTC+2 użytkownik Pawel S. napisał:

    >Jak mi sie bardzo nudzi to jasne, ze tak.

    To juz to stadium. Jasne, wiemy - "zawsze moge przestac".

  • 54. Data: 2013-08-01 10:53:09
    Od: Maniek4 <t...@p...fm>

    W dniu 2013-08-01 08:34, Ghost pisze:

    > Moja teza jest taka, ze laptok to kompromis, i uzywam go tylko wtedy
    > kiedy naprawde musze. Nic nie zastapi sprzetu stacjonarnego.

    To ja mam jakos odwrotnie. Coraz mniej uzasadnia zakup koputera
    stacjonarnego. Kiedys to byla cena, przepasc w osiagach. A dzis? 100%
    tego co robimy zrobimy na najtanszym kompie dostepnym w sklepie, czy to
    bedzie slupek, czy laptop. O ile ktos nie korzysta z profesjonalnych
    narzedzi graficznych itp. to zadowoli go najtanszy laptop na polce, a
    przy ew. wadach, zalet ma znacznie wiecej.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2013-08-01 11:24:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 10:53:09 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > narzedzi graficznych itp. to zadowoli go najtanszy laptop na polce, a
    > przy ew. wadach, zalet ma znacznie wiecej.

    Tez uwazam identycznie. Stacjonarke przestalem upgradowac jakies 4 lata
    temu - od tego czasu praktycznie jej nie wlaczam. Wszystko na laptopie -
    o wiele wygodniej bo moge go wziac do domu, do biura, do klienta etc,
    zawsze mam wszystko przy sobie. Dzis nawet smartfony sa szybsze od
    niejednej stacjonarki :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2013-08-01 13:23:06
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > slupek, czy laptop. O ile ktos nie korzysta z profesjonalnych narzedzi
    > graficznych itp. to zadowoli go najtanszy laptop na polce, a przy ew.

    1. Klawiatura, wygodna i wygodnie usatwialna.
    2. Mysz, wiadomo.
    3. Ekran, tu glownie wielkosc.
    4. Osiagi - przy wyzszych roznica cenowa robi sie spora miedzy laptokiem a
    PC (600W zasilacz do laptoka?)

    Nie, nie jestem grafikiem, czasem zagram, ale co wazniejsze potrzebuje w
    miare sprawnego spreztu do SQL'a itp.

  • 57. Data: 2013-08-01 14:21:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 13:23:06 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > 1. Klawiatura, wygodna i wygodnie usatwialna.

    Ło rany - laptopowa jest 10000 x wygodniejsza bo ma mniejszy skok i rozstaw
    klawiszy. Jak siadam do stacjonarki to czuje sie jakbym siadal do maszyny
    do pisania sprzed wieku :)

    > 2. Mysz, wiadomo.

    Uzywam od lat z laptopem bezprzewodowki - niby czemu to zaleta w stacjonarce?

    > 3. Ekran, tu glownie wielkosc.

    15,5' jest idealny do pracy i przegladania internetu. Nic mniejszego ani
    wiekszego nie jest wygodniejsze (wieksze = bol oczu i szyi) :)

    > 4. Osiagi - przy wyzszych roznica cenowa robi sie spora miedzy laptokiem a
    > PC (600W zasilacz do laptoka?)

    Potrzebne tylko do gier.. Nie gralem od paru lat :)

    > Nie, nie jestem grafikiem, czasem zagram, ale co wazniejsze potrzebuje w
    > miare sprawnego spreztu do SQL'a itp.

    No to jakies specyficzne wymagania bo takie rzeczy to sie zwykle zdalnie
    przeciez robi :) Zreszta - wydajnosc dzisiejszych laptopow jest identyczna
    jak stacjonarek - w tej samej cenie bym powiedzial.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2013-08-01 14:24:01
    Od: Maniek4 <t...@p...fm>

    W dniu 2013-08-01 13:23, Ghost pisze:

    > 1. Klawiatura, wygodna i wygodnie usatwialna.

    O wygodzie klawiatury jak skok klawisza dyskutowac nie bede. Rzecz gustu
    pewnie, choc ja piszac duzo na roznych klawiaturach sklanialbym sie
    raczej ku laptopowej, wlasnie z powodu krotkiego skoku. Co do
    ustawien..., bo ja wiem co tam mozna ustawiac?
    Biore laptopa na kolana. Nogi wyciagniete do przodu, telewizor mam w
    optymalnej odleglosci od oczu. Przy stacjonarnym biore klawiature na
    kolana, kabel za krotki, no dobra jest bez kabla. Monitor jak nie ma 20"
    to trzeba uzywac lornetki. Wentylatory wyja. No nie widze w tym nic
    lepszego.

    > 2. Mysz, wiadomo.

    siedzac wyprostowanym na kanapie trudno o wygodne miejsce dla myszy. Tu
    laptop z padem jest znacznie wygodniejszy, zreszta mozna i mysz jak ktos
    lubi.

    > 3. Ekran, tu glownie wielkosc.

    I rozdzielczosc. Ekrany HD w laptopach sa niezrozumiale drogie.

    > 4. Osiagi - przy wyzszych roznica cenowa robi sie spora miedzy laptokiem
    > a PC (600W zasilacz do laptoka?)

    Wiadomo, ze niektore rzeczy dla laptopow wogole nie beda osiagalne. Ale
    bez przesady, komu na codzien potrzeba czegos wiecej jak i5 z 500GB
    dyskiem i RAM'em 4GB? A nawet z dyskiem dodatkowym SSD? To dzis koszt
    ponizej 2 tysi.

    > Nie, nie jestem grafikiem, czasem zagram, ale co wazniejsze potrzebuje w
    > miare sprawnego spreztu do SQL'a itp.

    Czyli zwykly i3 z kawalkiem SSD wystarczy. Grafika bez znaczenia.

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2013-08-01 15:52:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Ło rany - laptopowa jest 10000 x wygodniejsza bo ma mniejszy skok i rozstaw
    >klawiszy. Jak siadam do stacjonarki to czuje sie jakbym siadal do maszyny
    >do pisania sprzed wieku :)

    Do peceta kupisz z dowolnym skokiem. Ale tez i z dowolnym layoutem.

    >Uzywam od lat z laptopem bezprzewodowki - niby czemu to zaleta w
    >stacjonarce?

    Bo laptop domyslnie ma macanke. Klawiature tez przez mozna zewnetrzna
    podlaczyc.

    >15,5' jest idealny do pracy i przegladania internetu. Nic mniejszego ani
    >wiekszego nie jest wygodniejsze (wieksze = bol oczu i szyi) :)

    Taaa, jest idealny, bo jest w laptoku.

    >Potrzebne tylko do gier.. Nie gralem od paru lat :)

    Nie.

    >No to jakies specyficzne wymagania bo takie rzeczy to sie zwykle zdalnie
    >przeciez robi :)

    Co sie zdalnie robi, programy pisze?

    >Zreszta - wydajnosc dzisiejszych laptopow jest identyczna
    >jak stacjonarek - w tej samej cenie bym powiedzial.

    Nie masz pojecia o czym piszesz.

  • 60. Data: 2013-08-01 15:54:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    >W dniu 2013-08-01 13:23, Ghost pisze:
    >
    > Biore laptopa na kolana.

    Mne boli juz sam widok kogos piszacego na kolanach.

    > siedzac wyprostowanym na kanapie trudno o wygodne miejsce dla myszy.

    Bo do komuptera to jest roboczy fotel obrotowy a nie kanapa.

    > Wiadomo, ze niektore rzeczy dla laptopow wogole nie beda osiagalne. Ale
    > bez przesady, komu na codzien potrzeba czegos wiecej jak i5 z 500GB
    > dyskiem i RAM'em 4GB?

    Mi.

    > Czyli zwykly i3 z kawalkiem SSD wystarczy. Grafika bez znaczenia.

    Tiaaa....