  • 1. Data: 2010-11-23 12:56:27
    Temat: Hydraulik strzelił focha ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Witam !

    Zamówiłem sam niektóre elementy do ogrzewania podłogowego. Uważam że trochę
    lepsze od tych oferowane przez wykonawcę.

    Wykonawca otrzymał elemementy i przekazal je podwykonawcy (hydraulikowi).

    Hydraulik jak z nim rozmawiałem nie wyglądał na szczęśliwego że częśc
    elementów kupiłem bez jego pośrednictwa ;)
    Zapewne chodzi o jakieś "dodatkowe rabaty" które on dostaje w "ulubionym"
    lokalnym sklepie ...

    Ale wracając do tematu ...

    Rozdzielacz 9-sekwencyjny z rotametrami , wyjściami na siłowniki , z
    automatycznymi odpowietrznikami i zaworami spustowymi przyszedl do
    "samodzielnego" złożenia ...

    Hydraulik powiedział że nie będzie tego składał bo to pół dnia roboty , ale
    moze złożyć za 150zł ...

    Zadzwoniełem do sprzedawcy (duża hurtownia zajmująca się ogrzewaniem) i Pan
    był zdziwiony bo rozdzielacze sprzedają w olbrzymich ilościach i zawsze są w
    "częściach" aby podczas transportu nic się im nie stało oraz także z tego
    powodu że nie wiadomo z jakiej strony będą podłączane zawory spustowe i
    odpowietrzniki ...

    Powiedział że wykonują jak ktoś chce montaż tego i zajmuje im to kwadrans ,
    ale robią to bardzo sporadycznie ...

    Był zdziwiony postawą hydraulika ...

    Hydraulik powiedzial że ta gdzie kupuje to jest złożony i on nie widzi
    różnicy (ten co był w kosztorysie to był "golas" bez odpowietrzników ,
    zaworu spustowego i chyba bez miejsc na montaż siłowników).

    Powiedziałem że żona odbierze rozdzielacz i sam go zmontuję ...
    Montowałem (podłączałem) sam zmywarkę , baterię wannową , to i chyba z tym
    sam sobie radę ;)

    I tak chwilowo siedzę w domu z powodu zerwania ścięgna :(

    Jak to jest z tym montażem rozdzielaczy ? Kupuje się złozone czy rozłożone ?
    Kto ma rację ?

    Czy ktoś z Was składał taki rozdzielacz ?
    Jest do tego jakaś instrukcja ? (macie może taką ?)
    Czy złożenie jest aż tak skomplikowane ?

    Sądzę że po prostu hydraulik chciał dodatkowo wyciągnać odemnie kasę ...

    PS. Dowiedziałem się ze odległości między rurami będą wynosić 15-20cm ...

  • 2. Data: 2010-11-23 13:16:07
    Temat: Re: Hydraulik strzelił focha ...
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 23 Lis, 13:56, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:

    > Jak to jest z tym montażem rozdzielaczy ? Kupuje się złozone czy rozłożone ?
    > Kto ma rację ?

    Nie wiem, jak się rozliczasz (Ty bądź ktośtam) z tym hydraulikiem, czy
    za całość roboty, czy za dniówkę, czy od punktu. U mnie CO zleciłem
    fachowcowi, cena była ustalona od punktu, przy czym za punkt był
    uważany każdy grzejnik wraz z całą prowadzącą do niego instalacją, a
    niezależnie od tego montaż szachtu rozdzielczego (szafka plus dwa
    rozdzielacze wraz z ich uzbrojeniem) to też był jeden punkt. Cena za
    punkt u mnie co prawda była sporo niższa niż 150PLN, ale generalnie do
    tego samego się sprowadziła - za montaż rozdzielaczy płaciłem ekstra.

    J.

  • 3. Data: 2010-11-23 13:28:09
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czy ktoś z Was składał taki rozdzielacz ?
    > Jest do tego jakaś instrukcja ? (macie może taką ?)
    > Czy złożenie jest aż tak skomplikowane ?

    Ja od punktu płaciłem 140zł
    teraz też jestem na etapie zmiany rozdzielaczy na takie z rotametrami
    koszt 7 wyjsc to ok 1500zł firma tece
    cos podobnego i było poskładane
    http://allegro.pl/tece-rozdzielacz-z-mieszaczem-pomp
    owym-i-rotametra-i1303606481.html

    hydraulik moj chciał sam składać
    bo to taniej stwierdził niż gotowy, ale sprzedawca
    jego znajomy przekonał go ze moze zaoszczedzi 100zł nie więcej
    a skręcania i zabawy tez niemało i zdecydowaliśmy się na gotowy

  • 4. Data: 2010-11-23 13:36:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

> [...]
    >
    > Czy ktoś z Was składał taki rozdzielacz ?
    > Jest do tego jakaś instrukcja ? (macie może taką ?)
    > Czy złożenie jest aż tak skomplikowane ?

    Ha ha ha, no niezle Cie on w balona probuje robic :) Ja skladalem trzy
    rozdzielacze (w sumie 24 obiegi) i zajelo mi to godzinke. Tam wszystko
    jest z uszczelkami / na oringach! Wystarczy skrecic. Nie trzeba
    nigdzie uzywac "wlosow blondyny" tudziez jak kto woli teflonu tylko
    zwyczajnie skrecic do kupy, lekko kazdy element dokrecajac (za mocno
    tez zle bo sie ta gumowa uszczelka moze zerwac). Jedyne co trzeba
    uszczelnic to moze srubunek, zawory i ew. jakies elementy ktore beda
    laczyly rozdzielacz z rura ale to przeciez i tak trzeba zrobic
    "indywidualnie" w zaleznosci od ustawienia rozdzielacza, wielkosci
    szafki, kierunku skad nam dochodza rury i tak dalej. Nie daj sie :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-11-23 13:38:09
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Lis, 14:28, "Tomemk" <S...@g...pl> wrote:

    > hydraulik moj chciał sam składać
    > bo to taniej stwierdził niż gotowy, ale sprzedawca
    > jego znajomy przekonał go ze moze zaoszczedzi 100zł nie więcej
    > a skręcania i zabawy tez niemało i zdecydowaliśmy się na gotowy

    Bo Ty masz jak widze z mieszaczem. Tu jest znacznie wiecej
    skomplikowanego skrecania - pompa, zawory.. :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-11-23 13:45:08
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >szafki, kierunku skad nam dochodza rury i tak dalej. Nie daj sie :P

    Nie dałem się ...

    Tak jak pisałem dzwoniłem do hurtowni i gościu mi powiedział że montaż
    zajmuje im 15 minut ...
    Sądzę że hydraulikowi zajęłby by to podobną ilośc czasu ...

    Stwierdziłem że 150zł nie jest adekwatne do czasu jaki ma poświecić i
    powiedziałem wykonawcy że moja żona odbierze rozdzielacz i go sam skręce ,
    bo 150zł to dla mnie kwota nie adekwatna do wykonania tej czynności ..

    Sądze że hydraulik nie zarobi tyle ile chciał na częściach w hurtowni więc
    miał nadzieję że znajdzie łosia który zapłaci mu za skręcenie 150zł ...

    Skręcę i mu przekaże ...

    I tak będzie musiał skręcać przy podłączaniu ...

    Według mnie strzelił focha bo nie dostanie swojej "działki" z hurtowni lub
    będzie dużo niższa ...

    Ale szczerze mówiąc mam to gdzieś , bo dla mnie stroną jest wykonawca a nie
    podwykonawca ...

  • 7. Data: 2010-11-23 13:46:05
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Moj rozdzielacz :

    http://allegro.pl/show_item.php?item=1318337953

  • 8. Data: 2010-11-23 13:52:27
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Lis, 14:46, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:
    > Moj rozdzielacz :
    >
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=1318337953

    No tak jak pisalem - wszystko na oringach. Nawet te 1' korki bo bokach
    i odpowietrzniki :) Skrecenie tego to rzeczywiscie 15 min roboty:-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-11-23 13:53:32
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Lis, 14:52, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > No tak jak pisalem - wszystko na oringach. Nawet te 1' korki bo bokach
    > i odpowietrzniki :) Skrecenie tego to rzeczywiscie 15 min roboty:-)

    Chyba tylko gwint zaworu spustowego wymaga uszczelnienia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2010-11-23 14:35:29
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Chyba tylko gwint zaworu spustowego wymaga uszczelnienia :)

    Człowiek z hurtowni zadzwonil do mnie i powiedział mi że oni w razie czego
    dodatkowo dają 1-2 "zakładki" taśmy teflonowej przy montażu roatmetrów i
    wkładek mimo że teoretycznie nie trzeba (oringi) ale dla bezpieczeństwa ...

    Taśmę telflonową mam , nawinę gwinty 1-2 razy i też tak zrobię ...