  • 21. Data: 2010-11-23 21:16:47
    Temat: Re: Hydraulik strzelił focha ...
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:

    > Sam musi się przekonac na własnej skórze, bo i tak nam nie wierzy, a
    > tyle się o tym juz tu mówiło :)

    jak sądzisz, samochód czy rower też usiłuja sami poskładać żeby było taniej?

  • 22. Data: 2010-11-23 22:23:51
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Ale to jest płatność za dodatkową robotę zwiazaną z montażem podłogówki, a
    > nie za całość hydrauliki.
    > Jak chcesz to ja Ci za te 2 tys. położę te podłogówki, złożę i zamontuję
    > rozdzielacze :)
    > To co ? Na kiedy się umawiamy ? ;D

    Czy ty dokladnie czytasz co ja piszę ?

    Za "usługę" dodatkowego montażu podłógówki w pozostałych pomieszczeniach
    zapłaciłem 300zł.

    Te 2000zł to różnica ceny wszystkich wymienionych w kosztorysie elementów i
    odjecie z tej kwoty kosztu 1200zł (grzejniki) , 150zl (rury) , + dodatkowo
    300zł "dopłaty" do podłogówki. Czyli od ceny materiałych wszystkich które
    były wyliczone w kosztorysie należalo odląć 1050zł i wyszło te 2000zł ...
    Zamawialem części do mojej podłógówki na ksozt wykonawcy i zapłacił za nie
    około 3500zl , a to nie wszystko

    Ja za dodatką "usługę" zapłaciłem 300zł. Reszta to koszty materiałów
    wyszczególnionych w kosztorysie po odjeciu grzejników i itd ...

  • 23. Data: 2010-11-23 22:32:30
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > jak sądzisz, samochód czy rower też usiłuja sami poskładać żeby było
    > taniej?

    Już nie ważne ...

    Poskładalem sam.

    Zajęło mi to godzinkę , ale się nie spieszyłem ...

    Jedynie szkoda że zamiast pomocy , wyczuwa się jakiś jad co od niektórych
    Lepiej widać według których abym dał zarobić lokalnemu sklepowi i lokalnemu
    hydraulikowi a ja sam miałbym najtańszą chińską rurę w cenie Wavina ...
    I najtaszy chiński rozdzielacz , ale za to "drogi" bo znów zarobił lokalny
    hydraulik i sklep ...
    A potem jakby nastąpiła awaria z wyniku słabej jakości rur , to było by że
    trzeba było kupić lepsze ...

  • 24. Data: 2010-11-23 23:26:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Już nie ważne ...
    >
    > Poskładalem sam.
    >
    > Zajęło mi to godzinkę , ale się nie spieszyłem ...
    >
    > Jedynie szkoda że zamiast pomocy , wyczuwa się jakiś jad co od niektórych

    Ale Oni racji sporo maja, jedynie ta cena adekwatna do wlozonej pracy nie
    jest, ale to juz inny temat.
    Dowiedziales sie wlasnie co Cie czeka w przyszlosci i jak bedziesz madry to
    z tych uwag wyciagniesz wlasciwe wnioski, jak ustawic sie do wykonawcow. Jak
    madry nie bedziesz to bedziesz golony z kazdej strony myslac, ze z Ciebie
    taki figo fago, bo na grupie Ci napisali, zeby w sklepie material kupowac
    samemu na zlosc swiatu w wybranym przez siebie sklepie. Ci Twoi fachowcy
    zwykle sporo lat w tym spedzili i napewno orznac sie nie dadza. Nie zdziwie
    sie, jak przy okazji ze sprzedawcami beda sobie rozmawiac o Tobie z
    usmiechem na ustach i ustalac wspolna wersje, bo przeciez znaja sie od lat
    jak lyse konie. Jak sobie to uswiadomisz to poprosisz wykonawce o zestaw
    matrialow jakimi najchetniej by robil i takie kup. Pozbedziesz sie wielu
    argumentow w przyszlosci, a na durne uwagi i strajki zawsze mozesz
    odpowiedziec, ze kupiles to co chcieli tyle ze sam.
    I na marginesie, Jacek ma racje. Po kiego w ogole z hydraulikiem gadasz o
    tych sprawach? Wciagasz sie sam w uklad ktory na dzien dobry zgrzyta, a co
    bedzie dalej? Zaraz sie okaze, ze ulozenie styropianu wliczone nie bylo.
    Dylatacje to sobie pan rozloz. A zaloze sie, ze pol posadzki wcale nie
    rozplanowali. Hydraulik ulozy, posadzkarze natna dylatacje jak im sie podoba
    i bedziesz w d..pie. Kazdy zrobi swoje i sobie pojdzie, a Ty martw sie
    pozniej jak tu plytki na tym ulozyc bo pekniecia maja ksztalt kola. Zle
    robisz, ze sluchasz wylacznie tych co namawiaja do samodzielnych prac nie
    zdajac sobie sprawy z zagrozenia o ktorych ironizuja grupowi wykonawcy. To
    wszystko sa rady dla Ciebie, ale sam musisz je poskladac w najlepsza dla
    Ciebie calosc.
    Przy okazji, nie widzialem jeszcze poskrecanego rozdzielacza. Kupowalem
    cztery sztuki i kazdy trzeba bylo skrecac samemu, no ale ja fachowiec nie
    jestem to nie traktuj tego jak wyrok.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2010-11-23 23:52:42
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Ale Oni racji sporo maja, jedynie ta cena adekwatna do wlozonej pracy nie
    > jest, ale to juz inny temat.

    Zapewne tak ...

    Ale uważam że sam później plułbym sobie w brodę , że się nie zainteresowalem
    co chce mi włożyć wykonawca. A wykonawca wybrał z kosztorysu NAJTAŃSZE
    części ...
    Oczywiście mógłbym to olać i niech wykonawca daje co chce ...

    Ciekawy jestem ile z Was ma najtansze chińskie rurki ?
    Zapewne żaden , a takie niestety miałem mieć ...

    > Dowiedziales sie wlasnie co Cie czeka w przyszlosci i jak bedziesz madry
    > to z tych uwag wyciagniesz wlasciwe wnioski, jak ustawic sie do
    > wykonawcow. Jak

    Kurcze wygląda że jestem "winny" że interesuje się budową i co będę miał w
    swoim domu ...
    Ciekawy jestem czy inni też tak "lajtowo" podchodzą i ufają na maxa
    wykonawcom i podwykonawcom ...
    Zapewne nie ...

    > madry nie bedziesz to bedziesz golony z kazdej strony myslac, ze z Ciebie
    > taki figo fago, bo na grupie Ci napisali, zeby w sklepie material kupowac

    Jak na razie nie zapłaciłem ani grosza ...
    Umówiłem się na daną kwotę z wykonawcą i nie zamierzam ani grosza więcej
    płacić .
    Podłogówka w całym domu ma być wpisana do specyfikacji domu i będzie aneks
    do umowy , aby potem nie było ze przeciez w umowie było ogrzewanie mieszane
    a ja mam podłogówke ...

    > usmiechem na ustach i ustalac wspolna wersje, bo przeciez znaja sie od lat

    No i hydraulika kupi tam ...
    Bo jeszcze będą folie , mocowania , dylatacja , pompy , bojler i itd ...
    I inne rzeczy ...

    > I na marginesie, Jacek ma racje. Po kiego w ogole z hydraulikiem gadasz o
    > tych sprawach? Wciagasz sie sam w uklad ktory na dzien dobry zgrzyta, a co

    Chciałem sie dowiedzieć kilku rzeczy które mnie interesowały. O rozstaw
    rurek , jakiej firmy będą pompy , jaki bojler i itd
    Jakoś nie wierzę że nikt nie interesuje się jakie elementy zostana użyte i
    itd ...

    > i bedziesz w d..pie. Kazdy zrobi swoje i sobie pojdzie, a Ty martw sie

    Tak jak pisalem. Dopiero po oddaniu domu w maju zapłacę za dom. Na razie
    płaciłem tylko zaliczkę (10tys zł).
    Domu moge nie odebrać , fakt stracę 10tys zł ..

    > Przy okazji, nie widzialem jeszcze poskrecanego rozdzielacza. Kupowalem
    > cztery sztuki i kazdy trzeba bylo skrecac samemu, no ale ja fachowiec nie
    > jestem to nie traktuj tego jak wyrok.

    Ja się też interesowałem i podzwoniłem po hurtowniach i wszędzie także mają
    do samodzielnego montażu , ale na życznie i odpłatnie mogą złozyć ..

  • 26. Data: 2010-11-24 00:18:28
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > Ciekawy jestem ile z Was ma najtansze chińskie rurki ?
    > Zapewne żaden , a takie niestety miałem mieć ...

    Ale takie rzeczy mozesz ustalic z wykonawca wczesniej. Mowisz co chcesz on
    akceptuje i tyle.

> [...]
    > swoim domu ...
    > Ciekawy jestem czy inni też tak "lajtowo" podchodzą i ufają na maxa

    Nie rozumiesz.
    Skreciles rozdzielacz sam to teraz nie mozesz wzywac hydraulika do poprawki
    bo bedzie Ci durnoty wygadywal nie z tego swiata.

> [...]
    > Podłogówka w całym domu ma być wpisana do specyfikacji domu i będzie aneks
    > do umowy , aby potem nie było ze przeciez w umowie było ogrzewanie

    Tylko ze jak cos sie rozcieknie to nie bedzie winnego.

> [...]
    > rurek , jakiej firmy będą pompy , jaki bojler i itd
    > Jakoś nie wierzę że nikt nie interesuje się jakie elementy zostana użyte i

    O tym rozmawiasz z kolesiem odpowiedzialnym za robote a nie z wykonawca.
    Skutek taki, ze jeden mowi ze tamten mowi, a Ty musisz dzwonic do ksiecia
    ktory nie chce tego skrecic. W konsekwencji skrecasz sam krecac na siebie
    bata w przyszlosci. Powinienes ustalic typ, albo spytac czy akceptuje Twoj
    wybor, kupic, pokazac i miec w d..pie jak powie, ze sie nadaje. W ogole nie
    powinienes sie ustawiac w roli pomocnika wykonawcy. Przychodzisz pytasz,
    akceptuja, kupujesz i tyle co powinienes zrobic, ew. pokazac czy takie cos
    moze byc i czy im pasuje. Jak bedziesz za madry to beda konflikty i tyle.
    Prymitywni fachowcy nie lubia douczonych teoretycznie amatorow. Ty masz ich
    podejsc w taki sposob, zeby nie dac pola manewru i osiagajac swoje cele. Nie
    chwal sie wiedza bo to tylko pogarsza sprawe. Udajesz kompletnego kretyna a
    na koniec mowisz co jest nie tak i co trzeba poprawic, grzecznie, pokornie
    ale stanowczo. Jak nie poprawia to paragon.
    Jak etap nie da sie pozniej poprawic to mowisz, ze ma byc tak a nie inaczej.
    Akceptuja to sie zgadzaja, nie akceptuja to do widzenia, ale musisz byc
    pewny ze tak ksiazka pisze.

    > Tak jak pisalem. Dopiero po oddaniu domu w maju zapłacę za dom. Na razie
    > płaciłem tylko zaliczkę (10tys zł).
    > Domu moge nie odebrać , fakt stracę 10tys zł ..

    Tylko ze pewnych rzeczy nie da sie naprawic a Ty umoczysz. Ustal na poczatek
    dylatacje zanim beda ukladac petle, choc i tak pewnie nie beda wiedziec o
    czym do nich took to me.

    > Ja się też interesowałem i podzwoniłem po hurtowniach i wszędzie także
    > mają do samodzielnego montażu , ale na życznie i odpłatnie mogą złozyć ..

    Po prostu na dzien dobry chce Cie udupic. Jak bedziesz wybiegal przed szereg
    to gorzej dla Ciebie. Robote maja zrobic sami bez dotykania Twoich rak.

    Pozdro.. TK

  • 27. Data: 2010-11-24 05:33:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    >
    > Zajęło mi to godzinkę , ale się nie spieszyłem ...
    >
    > Jedynie szkoda że zamiast pomocy , wyczuwa się jakiś jad co od

    nie jad tylko fakty...

    podejżewam, że facet nie ma wynegocjowanych super warunków z firmą budująca
    domy więc dla niego twoje "fanaberie" są problemem. Teraz jeszcze ma skręcać
    rozdzielacz z kawałków.

  • 28. Data: 2010-11-24 06:45:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > podejżewam, że facet nie ma wynegocjowanych super warunków z firmą
    > budująca domy więc dla niego twoje "fanaberie" są problemem. Teraz jeszcze
    > ma skręcać rozdzielacz z kawałków.

    I przez to że facet nie ma super warunków wynegocjowanych Kaszpir ma sie nad
    nim litowac i dac mu 150zł za zlozenie rozdzielacza? A to jest 15v minut
    roboty a zreszta jakby sam ten rozdzielacz kupował to tez pewnie by kupil
    nieskladany. Złe warunki finansowe to problem faceta a nie Kaszpira. Tu
    widać to o czym wielokrotnie pisalem: wykonawcy nie potrafia, nie chcą
    prawidłowo wyliczyc ceny za swoje usługi. Kombinuja z zanizaniem robocizny
    bo maja nadzieje nadrobic na materialach. A jak inwestor potrafi liczyc to
    nagle ZONK.

  • 29. Data: 2010-11-24 09:32:54
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > jak sądzisz, samochód czy rower też usiłuja sami poskładać żeby było
    > taniej?

    Rozumiem ze wymiane żarówki, dolanie płynu do spryskiwaczy, sprawdzenie
    poziomu oleju w samochodzie itp zlecasz fachowcom i płacisz im za to.

    Krzysiek

  • 30. Data: 2010-11-24 09:49:25
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Ale takie rzeczy mozesz ustalic z wykonawca wczesniej. Mowisz co chcesz on
    > akceptuje i tyle.

    Ale ja dostałem kosztorys od wykonawcy. Zaakceptowałem go (kwotowo). Później
    zadzwoniłem do wykonawcy czy mógłbym niektóre elementy sam zamówić (na jego
    koszt) bo znalazlem lepszej jakości o bardziej rozbudowane i taniej ...
    Wykonawca się zgodził ...

    > Skreciles rozdzielacz sam to teraz nie mozesz wzywac hydraulika do
    > poprawki bo bedzie Ci durnoty wygadywal nie z tego swiata.

    Umowę mam z wykonawcą i jakieś reklamacje będą w kierunku wykonawcy.
    Rozdzielacz jest wysokiej jakości , naprawdę solidny. Ja przy składaniu
    dodatkowo za sugestią sprzedawcy każdy gwint dodatkowo zrobiłem taśmą
    teflonową mimo że kazdy gwint miał oring ..
    Sprzedawca w hurtowni powiedział mi że hydraulicy którzy kupują u niego tak
    robią i robią to "dodatkowo" dla dodatkowego zabezpieczenia ...
    Naprawdę jakies problemy z rozdzielaczem mogą wynikać tylko ze słabego
    uszczelnienia / złożenia.
    Hydraulik i tak musi sprawdzić instalcję i rozdzielacz ciśnieniowo.

    Być może moim błędem była rozmowa z hydraulikiem , ale wykonawca nie
    potrafił mi na wiele odpowiedzieć ...
    Teraz już nie będę dzwonił/kontaktował się z hydraulikiem ..

    > Tylko ze jak cos sie rozcieknie to nie bedzie winnego.

    Winny będzie hydrailik i jego zły montaż.
    On ma sprawdzić szczelność ciśnieniowo i za pomocą wody.
    Jeśli nie popełnił zadnych błędów i wszystko dobrze skręcił to nie widzę
    powodów aby miały być jakieś problemy.

    Rozdzielacz składałem powoli , kazdy gwint dodatkowo zrobiłem taśmą
    teflonową. Jednakze mocowania rur i tak on sam musi założyć. Ja mu poprostu
    "wstępnie" złożyłem ...

> [...]
    > wybor, kupic, pokazac i miec w d..pie jak powie, ze sie nadaje. W ogole
    > nie powinienes sie ustawiac w roli pomocnika wykonawcy. Przychodzisz

    Masz rację , ale czas naglił.
    Tak naprawdę za późno zdecydowałem się na zmiane ogrzewania i wszystko
    odbyło się w szaleńczym tempie ...

    > akceptuja, kupujesz i tyle co powinienes zrobic, ew. pokazac czy takie cos
    > moze byc i czy im pasuje. Jak bedziesz za madry to beda konflikty i tyle.

    To zauważyłem w rozmowie z hydraulikiem ;)
    Za zacząłem zadawać bardzo fachowe pytania to zaczął sie denerwować ;)

    > Tylko ze pewnych rzeczy nie da sie naprawic a Ty umoczysz. Ustal na
    > poczatek dylatacje zanim beda ukladac petle, choc i tak pewnie nie beda
    > wiedziec o czym do nich took to me.

    Wiesz ten gościu robił podłogówki także w innych domach w okolicy.
    Rozmawiałem z nim to będzie robił dylatacje , dawał listwy brzegowe ,
    dodatkowo mówil o jakimś środku do cementu (plastycznym ?)
    Raczej wyglądało że gościu się zna ...

    Dlatego też się interesuje aby nie "umoczyć" ...
    Gdybym nie interesował się miałbym najtańsze rurki w cemencie a tego się
    potem nie zmieni , wymienić siłownik to np. nie problem ale wymienić rurki

    Oczywiście że żałuje że nie dowiedziałem się że rozdzielacze są w całości
    czy złożone , ale obecnie olbrzymia ilośc rzeczy jest w formie do złożenia i
    nie jest to czymś dziwnym ...
    Po prostu koszty trasportu i składowania są bardzo drogie i taniej jest
    magazynować/przesyłać elementy rozłożone ...

    > Po prostu na dzien dobry chce Cie udupic. Jak bedziesz wybiegal przed
    > szereg to gorzej dla Ciebie. Robote maja zrobic sami bez dotykania Twoich
    > rak.

    Dlatego już z hydraulikiem nie będę się kontaktował ...
    Tylko z wykonawcą ...