  • 1. Data: 2011-08-18 07:45:13
    Temat: Hydroizolacja balkonu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Mam w domu na parterze wykusz w ksztalcie polowy szesciokata, a "sufitem"
    tego wykuszu jest balkon (niewykonczony, bez plytek). Na styku plyty
    balkonu ze sciana zewnetrzna domu jest niewielka szczelina, ktora podczas
    dlugotrwalych, codziennych deszczow na przelomie lipca i sierpnia do srodka
    domu przedostala sie woda (nie bylo mnie 3 tygodnie). Wyglada na to, ze
    zawilgoceniu ulegla sciana z pustaka ceramicznego i placki kleju pod
    plytkami g-k podciagnely wode (na scianie wewnatrz domu sa plamy w
    ksztalcie plackow kleju).

    Jak uszczelnic polaczenie balkonu ze sciana budynku? Na prog po drzwiami
    balkonowymi wywinieta jest folia, wiec woda raczej nie przesiaka przez sama
    plyte balkonu....

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-08-18 09:35:56
    Temat: Re: Hydroizolacja balkonu
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-08-18 09:45, Maciek pisze:

> [...]
    > balkonowymi wywinieta jest folia, wiec woda raczej nie przesiaka przez sama

    Elewacja zewnetrzna jest zrobiona?

    Ja Ci mogę powiedzieć jak ja mam to zrobione i jest ok. Mam identyczny
    wykusz jak Ty.

    Warstwy balkonu od dołu:
    - styropian
    - płyta balkonowa
    - chemiczna hydroizolacja z taśmą brzegową wywiniętą na ścianę.
    - styrodur
    - folia budowlana
    - wylewka betonowa
    - hydroizolacja w postaci folii w płynie i tu NAJWAŻNIEJSZE dla Ciebie.
    Wklejona taśma brzegowa na styku wylewki ze ścianą wywinietna na ściąnę
    tak aby nie było żadnej szpary. Ta taśma wklejona jest już na gotową
    elewacje zewnętrzną.
    - klej + płytki
    - cokolik z płytek na ścianie
    - z góry cokolik zasmarowany tynkiem akrylowym tak, że tworzy jednolitą
    część z tynkiem całej ściany

    Istotne jest jeszcze fugowanie silikonem na styku drzwi balkonowych z
    płytkami.

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2011-08-18 10:52:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Aug 2011 11:35:56 +0200, RudeBoy napisał(a):

    > Elewacja zewnetrzna jest zrobiona?

    Jest zrobiona. Niestety nie wiem, czy mam takie same warstwy jak Ty, bo
    kupilem stan surowy. Musialbym robic odwiert :)
    Wiem na pewno, ze jest folia i na niej wylewka, ale folia nie jest
    wywinieta na sciane (powinna byc?), za to pod prog drzwi - tak.

    Wychodzi na to, ze powinienem teraz uszczelnic wylewke folia w plynie i
    nalozyc te tasme brzegowa. To jest jakas specjalna tasma? Na czym masz ja
    wklejona?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2011-08-18 11:33:37
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2011-08-18 12:52, Maciek pisze:

> [...]
    >
    > Wychodzi na to, ze powinienem teraz uszczelnic wylewke folia w plynie i
    > nalozyc te tasme brzegowa. To jest jakas specjalna tasma? Na czym masz ja

    Folia w płynie jest dosyć prosta w układaniu. Bo nanosisz ją pędzlem w
    kilku warstwach (minimum dwie). Taśma brzegowa to taka specjalna taśma
    która wchodzi w skład systemu hydroizolacji. Taśmę wkleja się na tą
    płynną folie.

    np:
    http://www.atlas.com.pl/pl/oferta-produktow/katalog-
    produktow/hydroizolacje/detail/15-hydroizolacje/flyp
    age/1982-atlas-woder-e.html?sef=hcfp

    +

    http://www.atlas.com.pl/pl/oferta-produktow/katalog-
    produktow/hydroizolacje/detail/15-hydroizolacje/flyp
    age/1914-tama-naroniki-i-piercienie-uszczelniajce.ht
    ml?sef=hcfp

    Oczywiście nie tylko Atlas robi tego typu rzeczy.

    U Ciebie kluczową kwestią jest poprawne wklejenie tej taśmy brzegowej
    tak aby nie było szczeliny między ścianą a wylewką.
    Jak to zrobisz dokładnie i kaflami okleisz dobrze fugując nic nie będzie
    podciekać.

    Jena uwaga jeszcze. Jakbyś kupował folię w płynie zwracaj uwagę, żeby
    była to folia do stosowania na zewnątrz bo te tańsze takie nie są.

    Ceresit i Atlas na pewno mają fajne te produkty.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...