  • 81. Data: 2019-10-28 17:23:25
    Temat: Re: I ja wykryłem SPISEK. Kotły gazowe tym razem;)
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-28 o 16:13, Kris pisze:

    > https://allegro.pl/oferta/szafka-skrzynka-gazowa-600
    x600x250-zolta-postument-7643220316
    > Skrzynka jest taka. Boki i tył dolnej części się odpina bo sa na zatrzaski. Bez
    problemu wprowadziłem tam rurę, teraz ktoś dorobi sztyce
    > W środku tej skrzynki jest sztyca gazowni, zawór i takie monozłącze
    > https://elektrometal.eu/products/216
    > Więc jak mniemam nic tam mierzyć i przymierać nie trzeba. Z lewej jest sztyca
    gazowa, zawór, tam gdzie będzie jedna odnoga gazomierza maja na teraz zaślepione
    korkiem i nałożona plombę. Z prawej będzie moja sztyca w środku Panowie z gazowni
    powiesza gazomierz. Być może ci sami Panowie zgrzeją mi moje dwie sztyce. Jestem z
    jednym z nich umówiony ma podjechać zobaczyć jak to u mnie wygląda i podać cenę.
    > Póki co żadnego reduktora tam nie ma i chyba nie będzie bo wszystko na gotowo do
    monozłącza jest przez nich założone a a rurze jest już gaz.

    No i pomiędzy tym zaworem, który znajduje się na tej sztycy gazowni, a
    tym monozłączem (rogami) montuje się reduktor ciśnienia z wbudowanym
    bezpiecznikiem.

    Take cuś: https://elektrometal.eu/products/181

    Masz tam coś takiego obecnie?

    Przed zakopaniem sztycy i jej unieruchomieniem musisz tam podłączyć ten
    reduktor, bo jak rozmiary nie będą pasować choćby o kilka milimetrów to
    nie będzie się dało zamontować tego reduktora, a ci co się zajmują
    podłączaniem gazomierzy nie będą kopać, aby odpowiednio przesunąć Twoją
    sztycę.

    Tak to wygląda:
    http://www.ulgaz.pl/przylacze-gazu-do-domu/item/311-
    elementy-wyposazenia-skrzynki

    Ale warto jeszcze dołożyć na wyjściu gazomierza pomiędzy monozłączem, a
    sztycą zawór gazowy.

  • 82. Data: 2019-10-28 17:49:55
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Co do uprawnień, wchodzisz na stronę Izby inżynierów Budownictwa,wrzucasz imię i
    nazwisko i jeśli ma uprawnienia to dostajesz dane.

  • 83. Data: 2019-10-28 17:55:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 października 2019 17:10:34 UTC+1 użytkownik Uzytkownik
    napisał:

    > Wszystko jest w Prawie Budowlanym i rozporządzeniu, które tu co chwilę
    > przytaczam. To są 2 dokumenty w których masz wszystko na temat budowania
    > domów i wymogów.

    I jest tam par 159 pkt3(WS wyżej zacytował) który dopuszcza ponad 10 metrów.

    > No to zmienia postać rzeczy, bo w rozporządzeniu jest mowa o
    > zainstalowaniu głównego kurka w odległości nie większej niż 10m od
    > elewacji budynku.
    >
    > Jeżeli od elewacji do przyłącza gazowego w którym znajduje się główny
    > kurek jest mniej lub równo 10m to dodatkowego kurka (zaworu gazowego)
    > być nie musi.

    No i jeszcze pkt3;)
    A faktycznie to straszna lipa bo ten zawór zgodnie z prawem jest w skrzynce na
    gazomierz, a skrzynka ta otwiera się takim nietypowym zamkiem(trójkątem).
    Oczywiście kombinerkami tez da radę ale w sytuacji awaryjnej(pożar) kto będzie miał
    głowę na szukanie kombinerek.

    > Nie wolno :)

    Ja twierdze że wolno

    > Hmm.....? Nie wiem czy czasami nie zrobiłeś błędu. Szczerze mówiąc nie
    > wiem jak jest ze światłowodami, ale wszelkie inne instalacje takie jak
    > wodna, kanalizacyjna, elektryczna muszą być oddalone minimum 1,5m.

    Ale o tym że tam jest ta rura do światłowodu wiemy tylko ja i Ty;)

    > Trzeba było tu zapytać :)

    Ano nie tak dawno zapytałem

    > Chyba zauważyłeś, że dość mocno siedzę w tych tematach?
    >
    > Z resztą tak samo siedzę w instalacjach elektrycznych i automatyce,

    Fakt, faktem i nigdy tego chyba nie negowałem

    > to jest mój chleb powszedni, ale bez zenkowego lania wody :)

    Ale pamiętny watek z chlebem to Tobie nie wyszedł;)

  • 84. Data: 2019-10-28 21:12:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 października 2019 14:48:43 UTC+1 użytkownik Uzytkownik
    napisał:
> [...]
    ale ani ja ani sąsiad nie mamy. Sąsiad już po odbiorze jest.

    > No to ciekawy ten nadzór był i ciekawego masz projektanta, który się
    > wykłada na tak prostych błędach :)

    tu macie , nie liczy sie dlugosc przyłacza tylko odleglosc budynku od granicy
    http://www.inzynierbudownictwa.pl/biznes,prawo,artyk
    ul,dodatkowy_zawor_gazowy_na_scianie_budynku,5170

    b.

  • 85. Data: 2019-10-28 21:57:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-28 o 21:12, Budyń pisze:
    > tu macie , nie liczy sie dlugosc przyłacza tylko odleglosc budynku od granicy
    > http://www.inzynierbudownictwa.pl/biznes,prawo,artyk
    ul,dodatkowy_zawor_gazowy_na_scianie_budynku,5170

    > b.

    Ale to już sobie zdążyliśmy wyjaśnić, że od elewacji budynku do skrzynki
    przyłącza jest 6m, a kichy jest 15m tylko dlatego, żeby obejść kostkę
    brukową.

    Napisałem też, że to zmienia postać rzeczy i że w takim przypadku nie
    musi być tego dodatkowego zaworu.

    Po prostu się nie dogadaliśmy :)

  • 86. Data: 2019-10-29 00:00:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-28 o 17:55, Kris pisze:
    > I jest tam par 159 pkt3(WS wyżej zacytował) który dopuszcza ponad 10 metrów.

    Niby jest taki zapis. Jednak wszyscy projektanci, których znam trzymają
    się zasady, że jak jest powyżej 10m to dodatkowy zawór musi być.

> [...]
    > Oczywiście kombinerkami tez da radę ale w sytuacji awaryjnej(pożar) kto będzie miał

    W chwili zagrożenia to nikt nie będzie szukał klucza tylko drzwiczki
    wyrwie, a nie stanowią one żadnego oporu i zabezpieczenia.

    > Ale o tym że tam jest ta rura do światłowodu wiemy tylko ja i Ty;)

    No i cały internet.

    > Ale pamiętny watek z chlebem to Tobie nie wyszedł;)

    Widzisz wielu myśli, że ten wątek mi nie wyszedł, a w rzeczywistości to
    rozdmuchał go ten stary debil wypisując zmyślone na mój temat bzdury i
    wymyślając "wodny chleb".

    Problem polegał na tym, że on pisał o pieczeniu ciasta drożdżowego w
    maszynce do automatycznego pieczenia ciasta, którego nawet nie można
    nazwać chlebem, a ja pisałem o wypieku prawdziwego chleba żytniego na
    prawdziwym zakwasie i niekoniecznie w takiej maszynce, bo nie chodziło o
    maszynki tylko sens ekonomiczny pieczenia samemu chleba.

    Udowodniłem wtedy, że koszt wypieku prawdziwego chleba w domu jest nieco
    wyższy niż koszt chleba z piekarni. Tyle, że taki, własny chleb jest o
    wiele smaczniejszy, zdrowszy i dłużej zachowuje świeżość niż chleb
    sklepowy. Nawet po tygodniu można go jeść ze smakiem. Ten idiota
    natomiast pisał o tak niskich kosztach, ze nawet energia elektryczna do
    wypieku tego jego pieczywa kosztowała więcej niż podawany przez niego
    łączny koszt składników i energii.

    To coś, co piecze ten idiota to nie jest chleb tylko ciasto drożdżowe,
    które nie ma nic wspólnego z chlebem. To jest takie samo g... jak te
    dmuchane świństwa ze sklepu, które na drugi dzień są już czerstwe. Do
    pieczenia tego g.... używa się o wiele mniej wody niż w przypadku
    prawdziwego chleba na zakwasie. Tyle, że kogutkowe wypieki nie mają nic
    wspólnego z prawdziwym chlebem.

    Jak się robi zakwas żytni to zaczyna się od porcji mąki i 2 razy
    większej ilości ciepłej wody niż mąki t.j. na każde np. 200g mąki leje
    się ok. 400ml wody. Taką fermentację zakwasu przeprowadza się przez
    kilka-kilkanaście dni zanim będzie stanowił bazę do wypieku chleba.
    Codziennie się dokarmia bakterie fermentacyjne dosypując mąki i
    początkowo dolewając 2 razy tyle wody co mąki, a z każdym dniem
    zmniejsza się ilość wody i stopniowo zagęszcza zakwas. W efekcie
    końcowym do wypieku prawdziwego chleba powstaje rozczyn, który zawiera
    nieco więcej wody niż mąki. Powstaje półpłynna i mocno napowietrzona
    masa. Część tej wody podczas pieczenia chleba odparowuje.

    Ale ten stary idiota i tak nie jest w stanie tego zrozumieć, bo on
    uważa, że pozjadał wszystkie rozumy świata. a to co ma napisane w
    instrukcji obsługi swojej najgenialniejszej na świecie  maszynki do
    wypieku pseudo chleba to jest prawda objawiona i niepodważalna.

  • 87. Data: 2019-10-29 01:49:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Aż ty chuju osrany. Teraz ciasto drożdżowe wymyslasz. Zapowietrzales się przy tym
    swoim chlebie w którym podstawowym składnikiem była woda. Piekles ja w stu
    osiemdziesięciu stopniach i zuzywales do pieczenia nieprawdopodobna ilość pradu. A
    wszystko to alkoholiku pisales zeby udowodnic ze pieczenie chleba w maszynce jest
    zle. Jak będę miał kaprys to odszukam tamten temat i ci nim za każdym razem jak się
    bedziesz przysrywal oczy wybijał. Kopiuj-wklej nie wymaga dużo pracy.

  • 88. Data: 2019-10-29 08:48:01
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 października 2019 21:57:48 UTC+1 użytkownik Uzytkownik
    napisał:
    ul,dodatkowy_zawor_gazowy_na_scianie_budynku,5170

    > Ale to już sobie zdążyliśmy wyjaśnić

    a to nie zobaczyłem, produkujecie tasiemcowy wątek.
    Teraz nastawilem popcorn i czekam jak sie z zenkiem bedziecie bluzgami obrzucać.
    Chyba ze któryś z was odpuści, niby zalecam, ale mi sie popcorn zmarnuje.

    b.

  • 89. Data: 2019-10-29 11:28:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-10-29 o 08:48, Budyń pisze:
    ul,dodatkowy_zawor_gazowy_na_scianie_budynku,5170

    > a to nie zobaczyłem, produkujecie tasiemcowy wątek.

    E tam. Ten wątek to przysłowiowy "pikuś" i na szczęście jest normalny,
    bo nie udziela się tu największy internetowy expierd.

    Na p.m.s tam jest wątek o przejściu dla pieszych, gdzie największym
    expierdem jest właśnie zenio, który kierowców udzielających
    pierwszeństwa pieszym na pasach nazywa debilami, a wszystkich namawia do
    rozjeżdżania pieszych na przejściach i trąbienie na nich jak tylko się
    pojawią w polu widzenia.

    Polecam. Naprawdę świetny kabaret. Popcornu nie zmarnujesz :)

    > Teraz nastawilem popcorn i czekam jak sie z zenkiem bedziecie bluzgami obrzucać.
    > Chyba ze któryś z was odpuści, niby zalecam, ale mi sie popcorn zmarnuje.
    >

    > b.

    Jakby coś to przyjmuję zakłady "po którym poście zenek dostanie wylewu?" ;)

  • 90. Data: 2019-10-29 17:50:02
    Od: Hans Kloss <l...@g...com>

    Przepis na te 1,5 metra odległości od rury gazowej poproszę