  • 61. Data: 2010-05-29 17:14:39
    Temat: Re: kapuś
    Od: M <M...@w...pl>

    kiki pisze:

    > "Plumpi" <p...@o...pl> wrote in message

    > Ja mam zdanie dokładnie takie samo jeśli chodzi o fachowców.

    Powiem ci, że wykonawcy mają o sobie dokładnie takie samo zdanie. Ja
    jeszcze nie spotkałem takiego, który by nie wieszał psów na innych
    wykonawcach. Wszystko w stylu - dobrze, że pan na mnie trafił, bo ci
    poprzedni to musieli być jacyś straszni partacze. Gdyby nie ja to by się
    panu dom zawalił. I udowadniają, jak to źle zostało wszystko zrobione.
    Po czym przychodzą kolejni i mówią dokładnie to samo o tych, którzy byli
    wcześniej. :-)

    M.

  • 62. Data: 2010-05-29 17:38:00
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sat, 29 May 2010 19:14:39 +0200, M napisał(a):

> [...]
    > panu dom zawalił. I udowadniają, jak to źle zostało wszystko zrobione.
    > Po czym przychodzą kolejni i mówią dokładnie to samo o tych, którzy byli

    Znajomy mówi żartobliwie, że jego dom to sami ch**e budowali. Dlaczego? Bo
    każdy fachowiec/ekipa przychodząca na budowę zaczynała od "paaanie, co za
    ch**j to panu robił" ;-)

    --
    ŁC
    Obrączka ślubna - jedyne odznaczenie za odwagę, które nosi się na palcu

  • 63. Data: 2010-05-29 18:17:31
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Widzę, że nie rozumiesz i nie zrozumiesz. Nie twierdzę, że wykonałeś pracę
    > źle. Wykonałeś ją inaczej, niż oczekiwał tego klient. I to wystarczy. Jest
    > to nieodpowiednia relacja z klientem.

    Widzę, że nadal nie potrafisz rozumieć co napisałem.
    Wykonałem pracę dokładnie tak jak sobie tego życzył klient. Uwzględniając z
    nim wszelkie najdrobniejsze szczegóły i proponując wszelkie inne
    rozwiązania, ale klient chciał tak i tak zrobiłem. Później przyszli tynkarze
    i po tynkarzach przyszedł "doradca", który stwierdził, że to jest źle.
    Dopiero za jego namową klient zmienił zdanie i chciał wymusić (po roku
    czasu) żebym przyjechał i to (tu cytuję dokładnie) "poprawił, bo to jest
    spieprzone".
    Kiedy zajechałem na miejsce i zobaczyłem na czym polegały moje rzekome błędy
    to gościowi wyjaśniłem, że w tym przypadku nie ma żadnego mojego błędu, a
    robota jest wykonana zgodnie z umową i z przyjętymi zasadami oraz normami, a
    nastepnie poinformowałem go, że mogę mu zrobić te przeróbki tak jak teraz
    sobie życzy, ale na zasadzie dodatkowego zlecenia płatnego.
    Wtdey właśnie gość zaczął mi wyrzucać, że jestem alkoholikiem.

  • 64. Data: 2010-05-29 18:40:27
    Od: M <M...@w...pl>

    Plumpi pisze:
> [...]
    > że to jest źle. Dopiero za jego namową klient zmienił zdanie i chciał
    > wymusić (po roku czasu) żebym przyjechał i to (tu cytuję dokładnie)

    Jeszcze raz: nie ma znaczenia, czy masz rację. Chodzi o odpowiednie
    ułożenie relacji z klientem.

    Nie każdy klient musi wiedzieć, co to jest bateria sztorcowa. Przecież
    zawsze po prostu odkręcał kran i leciała woda. I tego nie są w stanie
    zrozumieć wykonawcy.

    M.

  • 65. Data: 2010-05-29 19:10:15
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > Nie każdy klient musi wiedzieć, co to jest bateria sztorcowa. Przecież
    > zawsze po prostu odkręcał kran i leciała woda. I tego nie są w stanie

    Chwila, chwila.
    Zarzuciłeś mi, ze "przypadek, który opisywałem świadczy o tym, że zamiast
    pracować starałem się udowodnić klientowi, że nie ma racji. Nie ma się czym
    chwalić - nawet jak miałeś rację to co?"
    Zarzucasz mi, zę nie pracowałem tylko się dochodziłem z klientem.
    W tym rzecz, ze się nie dochodziłem tylko wykonałem robotę zgodnie z umową,
    a później, kiedy klient chciał wymusić więcej próbując mi wmówić, ze
    popełniłem błędy po prostu wytłumaczyłem mu, że nie są to żadne błędy, a
    robota wykonana jest prawidłowo i za tę dodatkową robotę chcę zapłaty.
    Dlaczego niby uważasz, że jestem nierobem i partaczem, a do tego zarzucasz
    mi z mojej strony złe relacje z klientem ?
    Uważasz, że powinienem był wykonać tę robotę za friko i jeszcze go pocałować
    w przedziałęk, żeby tylko go zadowolić, bo on ma prawo się mylić ?
    Niebardzo rozumiem Twój tok myślenia.
    Niestety prawda jest taka, ze niektórzy klienci potrafią być bardzo
    upierdliwi. Wybacz, ale nie mogę sobie pozwolić, żeby tacy klienci "jeździli
    po mnie jak po świni", ponieważ nie prowadzę działalności charytatywnej.

  • 66. Data: 2010-05-29 19:14:19
    Od: "kiki" <k...@k...net>

> [...]
    > chciał wymusić (po roku czasu) żebym przyjechał i to (tu cytuję dokładnie)

    Bo to po roku dopiero wychodzą partactwa :-)

  • 67. Data: 2010-05-29 19:27:38
    Temat: Re: I jeszcze jedno.
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Absolutnie się z tym nie zgodzę. Wykonawca robiący z własnych materiałów
    > usiłuje na nich oszczędzać. Czy to elektryk czy glazurnik czy ocieplacz.
    > Glazurnik nie da folii w płynie, ocieplacz rąbnie na kleju, a elektryk da
    > gorsze kable i osprzęt.

    Ale bzdury piszesz.
    Pomyśl tylko logicznie.
    Jaki miałbym w tym interes, żeby zaoszczędzić na materiałach w taki sposób
    jak opisujesz ?
    Przecież także handlując tym materiałem zależy mi na tym, żeby go sprzedać
    klientowi, bo mam z tego dodatkowe profity.
    Owszem zgodzę się, ze bywaja takie nadużycia, kiedy umawiamy się na
    wykonanie konkretnej roboty za konkretne pieniądze, ale kiedy inwestor płaci
    mi za robotę + za materiały nie mam powodu do robienia aż takich
    oszczędności.
    Co do gorszych kabli i osprzętu także nie masz racji, bo to klient wybiera
    jaki ten osprzęt i jakie kable chce mieć.
    Zawsze, kiedy rozpoczynam robotę u klienta, przywożę materiały i pozostawiam
    u niego na budowie. Może sobie sprawdzić ile jest tego materiału i jaki. Do
    tego dostaje pełny wykaz rodzaju i ilości materiału. Jezeli ma ochotę to
    może każdorazowo mi wydawać ten materiał i chować go po kazdym dniu pracy
    "pod klucz". Klient także ma pełny wgląd co w danym dniu zostało wykonane i
    jakie materiały zostały żużyte. Sam z resztą namawiam klientów, żeby sobie
    co jakiś czas sprawdzali zawartośc skrzynek i to co zostało zamontowane. To
    nie tylko wynika z tego, ze nie chę być posądzony o oszustwo, ale także ma
    to przeciwdziałać kradzieży przez inne ekipy.
    Po zakończeniu roboty, razem liczymy to co pozostało, robimy zwrot i
    rozliczamy robotę. Jeżeli się zdarzy, że muszę dołożyć jakieś elementy,
    których nie ma akurat w przywiezionych klientowi skrzynkach to dokładam z
    samochodu i robię w danym dniu wykaz co zostało dołożone, a jeżeli sa to
    jakieś pierdółki to nawet tego nie liczę klientowi. Traktuję materiał
    przywieziony do klienta tak jakgdyby była to jego własność.
    Wszystkie firmy, z którymi współpracowałem i współpracuję robią
    identycznie - z resztą sam się tego nauczyłem od firm, z którymi zacząłem
    współpracę.

  • 68. Data: 2010-05-29 19:29:03
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Bo to po roku dopiero wychodzą partactwa :-)

    Tyle, że tu nie było partactwa.

  • 69. Data: 2010-05-29 19:31:39
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Owszem zgodzę się, ze bywaja takie nadużycia, kiedy umawiamy się na
    > wykonanie konkretnej roboty za konkretne pieniądze

    Dla ścisłości.
    Nie w sensie, że tak robię tylko, że tak mogło by się się stać w takiej
    sytuacji.

  • 70. Data: 2010-05-29 19:32:03
    Od: M <M...@w...pl>

    Plumpi pisze:
> [...]
    > zamiast pracować starałem się udowodnić klientowi, że nie ma racji. Nie
    > ma się czym chwalić - nawet jak miałeś rację to co?"

    Dokładny cytat:
> [...]

    > ze popełniłem błędy po prostu wytłumaczyłem mu, że nie są to żadne
    > błędy, a robota wykonana jest prawidłowo i za tę dodatkową robotę chcę

    Ale ja w ogóle nie wchodzę w kwestię tego, czy żądanie poprawki jest
    słuszne. Jeśli się umówiliście to formalnie jest niesłuszne - natomiast
    błędem wykonawcy jest takie ułożenie relacji, że klient po czasie czuje
    się oszukany.

    > Dlaczego niby uważasz, że jestem nierobem i partaczem, a do tego
    > zarzucasz mi z mojej strony złe relacje z klientem ?

    Tego nie powiedziałem. Twierdzę natomiast, że podstawą sukcesu są dwa
    elementy:

    - prawidłowe wykonanie pracy
    - odpowiednie ułożenie relacji z klientem

    Bez drugiego elementu zrobisz całkowicie poprawnie rzecz nieprzydatną
    klientowi.

    > Uważasz, że powinienem był wykonać tę robotę za friko i jeszcze go
    > pocałować w przedziałęk, żeby tylko go zadowolić, bo on ma prawo się
    > mylić ?

    Nie uważam tak. Zwróć uwagę, że ja NIGDZIE nie napisałem, że powinieneś
    to za darmo poprawić. Sukcesem jest przekonanie klienta do tego, by sam
    chciał za tę przeróbkę zapłacić.

> [...]
    > upierdliwi. Wybacz, ale nie mogę sobie pozwolić, żeby tacy klienci
    > "jeździli po mnie jak po świni", ponieważ nie prowadzę działalności

    Podstawowym problemem z klientami jest to, że nie mają świadomości tego,
    czego chcą. Z wykonawcami, że chcą przerzucić odpowiedzialność na
    klienta (czyli podpuścić go, by podjął decyzję i wziął na siebie ryzyko)
    i potem mówić - no przecież się wyraźnie pytałem, czy mocowania mają być
    X57 czy X58 i takie zrobiłem.

    M.