  • 101. Data: 2017-12-27 22:06:05
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 27 grudnia 2017 21:44:26 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

    > Tylko tym którzy nie rozumieją nawet prostego polskiego słowa "nawet". Czyli
    > adasiom. Naczy wyborcom pisu.

    Przypomne - ghoscik - obronca wyborczej, tuska, komorowskiego i PO :-)
    Typowy antypolaczek.

    --
    Adam Sz.

  • 102. Data: 2017-12-28 10:29:46
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    > jest sporo droższa od G11, wynika że ten upust
    > nocny był marny. Ale mnie to i tak rybka, grzeję
    > gazem, ale zalety G12w doceniam bo na nią
    > przeszedłem i rachunki mi spadły.

    A jakie masz konkretnie zużycie w poszczególnych
    strefach czasowych w grupie taryfowej G12w? Przy
    braku wykorzystywania prądu do ogrzewania, ciężko
    zejść z takim zużyciem w strefie nocnej (taniej)
    aby to było opłacalne?

    Rozumiem, że pralka, zmywarka i inne urządzenia
    które się da, uruchamiasz w strefie "taniej"?

  • 103. Data: 2017-12-28 10:43:07
    Od: l...@g...com

    trudno bronić rzeczy i ludzi przegranych.

  • 104. Data: 2017-12-29 09:19:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 09:06:20 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

> [...]
    > aby to było opłacalne?
    >
    > Rozumiem, że pralka, zmywarka i inne urządzenia
    > które się da, uruchamiasz w strefie "taniej"?
    Piksałem wielokrotnie nawet nie tak dawno
    Po przejściu z d11 na g12w rachunki spadły z ok 250zł do kwot ok 200zł miesięcznie
    I bez zmiany nawyków- czyli pralkę, zmywarkę i piekarnik włączamy jak do tej pory-
    czasami rano po śniadaniu czasami wieczorem. Pralki nigdy nie włączamy na noc
    W g12W taniej wychodzą wszystkie urządzenia chodzące nonstop w domu a w dzisiejszych
    czasach to chyba większość zużycia one generują(pompki, routery, rejestratory,
    lodówka itp.), .
    No i oprócz tego że tańszy prąd w G12W masz przez dwie godziny w dzień i 8 godzin w
    nocy w dni robocze to jeszcze przez całą dobę w weekendy i święta Państwowe- w
    grudniu to było 12dni. Przeliczając na godziny w grudniu miałeś 478 godzin tańszej
    taryfy i 266godz droższej
    W styczniu to będzie 436godz w taniej i 308godz w droższej

  • 105. Data: 2017-12-29 10:17:30
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...

> [...]
    > grudniu miałeś 478 godzin tańszej taryfy i
    > 266godz droższej
    > W styczniu to będzie 436godz w taniej i 308godz

    Weź mi lepiej podaj swoje zużycie w strefie nocnej
    i dziennej (oddzielnie) z ostatniego miesiąca i
    jaką masz konkretnie grupę taryfową i operatora (i
    sprzedawcę jeśli masz inną umowę niż kompleksową u
    macierzystego operatora). Sprawdzimy czy bardziej
    opłacalne dla Ciebie jest skorzystanie z grupy
    taryfowej dwustrefowej czy jednostrefowej.

    Kiedyś robiłem badania na podstawie danych pewnego
    operatora i wyszło mi, że około 30% odbiorców
    korzystających z grupy taryfowej dwustrefowej
    płaci drożej niż gdyby miało grupę taryfową
    jednostrefową.

  • 106. Data: 2017-12-29 10:28:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 10:17:43 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:
> [...]
    > macierzystego operatora). Sprawdzimy czy bardziej
    > opłacalne dla Ciebie jest skorzystanie z grupy
    > taryfowej dwustrefowej czy jednostrefowej.

    1- go stycznia będę podawał odczyty liczników(żuzycie za grudzień) to przekopiuję co
    tam energa wyliczy.
    Bo ładnie wtedy podsumowują zużycie w droższej i tańszej
    Operator to Energa, taryfa g12W

> [...]
    > operatora i wyszło mi, że około 30% odbiorców
    > korzystających z grupy taryfowej dwustrefowej
    > płaci drożej niż gdyby miało grupę taryfową

    Od kilku lat zużycie miesięczne energii u nas to ok 370kWh
    Wcześniej rachunki oscylowały w granicach 250zł, w maju 2017 przeszedłem na g12W i
    rachunki spadły poniżej 200zł
    Więc ewidentnie opłacała się mi ta zmiana
    Mam rozliczenia rzeczywiste, praktycznie co miesiąc 1go podaję odczyty do Energa

  • 107. Data: 2017-12-29 12:06:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 10:28:37 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Więc ewidentnie opłacała się mi ta zmiana
    > Mam rozliczenia rzeczywiste, praktycznie co miesiąc 1go podaję odczyty do Energa

    Odgrzebałem fakturę z marca 2017 gdy jeszcze miałem G11
    1kWh energii wychodziła tam 0,65zł
    W G12W
    za listopad wyszło mnie 0,59zł/1kWh
    Za październik- 0,49zł
    Za wrzesień- 0,52zł

  • 108. Data: 2017-12-29 15:08:21
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...

> [...]
    > liczników(żuzycie za grudzień) to przekopiuję co
    > tam energa wyliczy.
    > Bo ładnie wtedy podsumowują zużycie w droższej i

    A poprzedni miesiąc?

> [...]
    > w maju 2017 przeszedłem na g12W i rachunki
    > spadły poniżej 200zł
    > Więc ewidentnie opłacała się mi ta zmiana

    A może wracając do jednostrefowej też byłoby 200zł
    lub nawet mniej? Trzeba przeliczyć: wziąć sumę
    zużycia z obydwu stref i przemnożyć przez stawki z
    cennika (za sprzedaż, za składnik zmienny stawki
    sieciowej i stały stawki sieciowej, bo reszta jest
    taka sama w G11 i G12w).

    > Mam rozliczenia rzeczywiste, praktycznie co
    > miesiąc 1go podaję odczyty do Energa

    A nie lepiej co 2 miesiące chociażby? Płaciłbyś
    niższy abonament.

  • 109. Data: 2017-12-29 15:33:09
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

> [...]
    > spadły poniżej 200zł
    > Więc ewidentnie opłacała się mi ta zmiana
    > Mam rozliczenia rzeczywiste, praktycznie co

    Założyłem zużycie miesięczne 370kWh i do obliczeń
    wziąłem pod uwagę: sprzedaż (energia), składnik
    zmienny stawki sieciowej i stały stawki sieciowej.
    Jeśli się nie pomyłem w stawkach, to wyniki są
    takie:
    1. Dla przypadku, że zużycie rozkłada się po równo
    w obydwu strefach, to G12W jest tańsza o 23,54zł
    brutto.
    2. Dla przypadku, że zużycie w strefie dziennej to
    60% całości zużycia (222kWh w dziennej i 148kWh w
    nocnej), to G12W jest tańsza o 9,57zł brutto.
    3. Dla przypadku, że zużycie w strefie dziennej to
    65% całości zużycia (240,5kWh w dziennej i
    129,5kWh w nocnej), to G12W jest tańsza o 2,59zł
    brutto.

  • 110. Data: 2017-12-29 15:33:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 15:08:34 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

> [...]
    > cennika (za sprzedaż, za składnik zmienny stawki
    > sieciowej i stały stawki sieciowej, bo reszta jest
    Nie
    W jednostrefowej cena za kwH to ok 65gr
    Nizej podałem 3 ostatnie miesiące i ceny ile mnie kWh kosztowała
    Najdrożej wyszła w listopadzie ok 59gr za kWh ale wtedy też sporo "nie moich" kWh w
    tym było bo użyczalem prąd sąsiadowi na budowę obok i w listopadzie sporo oni zużyli.
    A to głównie kWh w droższej taryfie bo od 7 do 17tej robili. Ale i tak wyszło taniej
    niz ta sama liczba kWh w G11

    > A nie lepiej co 2 miesiące chociażby? Płaciłbyś
    > niższy abonament.
    Coś co się nazywa "opłata abonamentowa" to całe 1,3zł netto na moich fakturach