  • 141. Data: 2018-01-01 13:46:44
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-29 o 15:33, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > sprzedaż (energia), składnik zmienny stawki sieciowej i stały stawki
    > sieciowej.
    > Jeśli się nie pomyłem w stawkach, to wyniki są takie:
    > 1. Dla przypadku, że zużycie rozkłada się po równo w obydwu strefach, to
    > G12W jest tańsza o 23,54zł brutto.
    > 2. Dla przypadku, że zużycie w strefie dziennej to 60% całości zużycia
    > (222kWh w dziennej i 148kWh w nocnej), to G12W jest tańsza o 9,57zł brutto.
    > 3. Dla przypadku, że zużycie w strefie dziennej to 65% całości zużycia
    > (240,5kWh w dziennej i 129,5kWh w nocnej), to G12W jest tańsza o 2,59zł
    Dzienne spożycie to od 36 do 38%, 320-360kwh.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 142. Data: 2018-01-01 13:53:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-29 o 18:25, Budyń pisze:
> [...]
    oglegroups.com...

    > sami wypisywaliscie ze dla g11 jest 0,65.
    To nie jest takie oczywiste, energia z przesyłem w tauronie G11 wynosi
    0,5326 ale już po doliczeniu abonamentu opłat za licznik i oze i
    przejściowych wychodzi mi np 0,5928 za wrzesień.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 143. Data: 2018-01-01 16:48:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 stycznia 2018 13:53:48 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > To nie jest takie oczywiste, energia z przesyłem w tauronie G11 wynosi
    > 0,5326 ale już po doliczeniu abonamentu opłat za licznik i oze i
    > przejściowych wychodzi mi np 0,5928 za wrzesień.

    U mnie jak miałem g11 to wychodziła własnie w granicach 0,65.
    U mojej mamy która ma o dzisiaj g11 wychodzi właśnie też 0,65-0,7zł
    A sprawdza mama to co miesiąc bo rozlicza lokatorów którzy mają swój prywatny
    podlicznik

  • 144. Data: 2018-01-01 16:48:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-01 o 13:29, Adam Sz. pisze:

    > Ta, na pewno :)
    >
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ceny-pradu-w-2018-r
    -Rachunki-nizsze-choc-nieznacznie-7562989.html

    > Pozdrówki dla tych co dali się nabić marketoidom :D

    G11 dla Tauronu jednak podwyżka.
    A dodatkowo 10,83 co miesiąc na górników:
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/r
    achunki-za-prad-energia-elektryczna-rynek,9,0,239514
    5.html

    --
    Pete

  • 145. Data: 2018-01-01 16:52:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Ta, na pewno :)
    >
    > https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ceny-pradu-w-2018-r
    -Rachunki-nizsze-choc-nieznacznie-7562989.html

    > Pozdrówki dla tych co dali się nabić marketoidom :D

    Dodam jeszcze, że cena sprzedawcy kwh wzrosła, ale obniżka jest na
    stawkach dystrybucyjnych. I stałą umowa obejmuje tylko cenę sprzedawcy,
    nie obejmuje stawek dystrybucji. Więc z taką umową terminową miałbyś
    jeszcze taniej :P

    --
    Pete

  • 146. Data: 2018-01-01 16:55:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 stycznia 2018 16:48:59 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
    > A dodatkowo 10,83 co miesiąc na górników:
    > https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/r
    achunki-za-prad-energia-
    > elektryczna-rynek,9,0,2395145.html

    To dopiero początek. Od 2020 jak zaczną się koszty transferowe za zakup
    certyfikatów OZE, to dorzucą każdemu po 20-30 zeta do rachunku na miesiąc.

    L.

  • 147. Data: 2018-01-01 18:26:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    Nie miałbym taniej bo używam G12,
    która staniała ;)

    --
    Adam Sz.

  • 148. Data: 2018-01-01 20:17:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-01 o 18:26, Adam Sz. pisze:
    > Nie miałbym taniej bo używam G12,
    > która staniała ;)

    Miałbyś taniej.
    Bo staniała dystrybucja. Sprzedaż poszła w górę.

    --
    Pete

  • 149. Data: 2018-01-02 09:12:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 grudnia 2017 18:45:40 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Drążę, bo chciałem mu co do grosza policzyć ile
    > zyskuje. Kris najwyraźniej nie wie ile dokładnie
    > zyskuje, bo na podstawie algorytmu, który
    > zaproponował (średnia cena energii uwzględniająca
    > opłaty stałe) błąd jest dość znaczny.
    >
    > Do dalszej dyskusji możemy wrócić po Nowym Roku,
    > bo zaraz odetną mnie od kompa na kilka dni. Ja na
    > co dzień, zawodowo się tym zajmuję, więc chętnie
    > mogę o tym podyskutować i wiele wyjaśnić. Kris na
    > przykład (i inni również) w przeszłości mi wiele
    > pomogli na tej grupie w wielu tematach, a ja
    > chętnie mogę pomóc w tematach związanych z energią
> [...]
    Z dzisiaj:
    Grudzie 2017
    "...Twoje zużycie wyniosło w strefie Dzień 117 kWh i w strefie Noc 250 kWh. Kwota
    faktury 188.35 zł..."
    czyli 0,51zł za kWh
    W grudniu 2016 w g11 bylo:
    409kwh-279,8z czyli 0,68z za kWh

  • 150. Data: 2018-01-02 09:20:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 stycznia 2018 13:20:41 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > się też że stary licznik mechaniczny już oszukiwał, więc zmiana taryfy
    > była podwójnym zyskiem.
    Też coś podobnego zaobserwowałem.
    Znaczy że zauważalnie spadło zużycie kWh po zmianie licznika.
    Chyba nawet tu o tym pisałem