  • 151. Data: 2018-01-02 20:24:31
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 27.12.2017 o 21:41, Ghost pisze:
    > za gotowość dostarczania prądu :-)

    A ja nie rozumiem czemu akurat z tego podpunktu się najwięcej śmieje. Co
    jest w nim niezrozumiałego?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 152. Data: 2018-01-02 22:19:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Jan 2018 20:24:31 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > A ja nie rozumiem czemu akurat z tego podpunktu się najwięcej śmieje. Co
    > jest w nim niezrozumiałego?

    LOL. Bo wysokość zapłaty za gotowość nie ma żadnego wpływu na tą
    gotowość, przynajmniej dla konsumenta :) Nie możesz sobie wybrać
    dostawcy o określonej gotowości :) A poza tym cholera wie co to jest ta
    gotowość :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 153. Data: 2018-01-02 23:19:41
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 22:19:58 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
    > dostawcy o określonej gotowości :) A poza tym cholera wie co to jest ta
    > gotowość :)

    Teoretycznie to zrzutka na modernizację sieci i elektrowni, tyle że Polacy
    płacą ten haracz od dziesięcioleci. Coś jakby podatek "drogowy", który
    chyba nigdy nie był zużyty na drogi, tylko zawsze jakieś bieżące
    zapchajdziury aktualnie panujących geniuszy. Opłata mocowa to będzie
    haracz górniczy, może coś tam skapnie na modernizacje, choć mocno wątpię.

    L.

  • 154. Data: 2018-01-03 15:05:24
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
    >Z dzisiaj:
    >Grudzie 2017
    >"...Twoje zużycie wyniosło w strefie Dzień 117
    >kWh i w strefie Noc 250 kWh. Kwota faktury 188.35
    >zł..."
    >czyli 0,51zł za kWh
    >W grudniu 2016 w g11 bylo:
    >409kwh-279,8z czyli 0,68z za kWh

    Gdybyś był obecnie w G11 miałbyś fakturę na
    236,61zł brutto czyli średnia cena wyniosłaby
    0,6447zł/kWh. Zaoszczędziłeś według moich obliczeń
    48,41zł.

    Co prawda faktura w G12w wyszła mi w wysokości
    188,20zł a nie 188,35zł, ale nie wiem z czego
    wynika rozbieżność 0,15zł. Może częściowo z
    zaokrągleń (inny sposób liczenia vatu), może z
    rozszacowania na zmianę cen (jeśli odczyt był już
    w styczniu), może z innej segmentacji zużycia dla
    opłaty przejściowej (aczkolwiek nie sądzę, bo
    wtedy różnica byłaby co najmniej kilka złotych), a
    może masz minimalnie inne ceny niż te oficjalne na
    stronie Energii.

    Też myślę o przejściu z G11 na G12w, ale u mnie
    życie toczy się raczej wieczorami (i w weekendy),
    w tym jak sądzę wiele energii pochłania
    oświetlenie. Jednak gdybym miał płacić 20-40zł
    miesięcznie mniej, to zdecydowanie warto. Gorzej,
    jeśli okaże się, że zużycie w strefie dziennej
    wyniesie 70% a w nocnej 30%, wtedy faktury wzrosną
    miast zmaleć.

  • 155. Data: 2018-01-03 15:09:20
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
    > smiem twierdzic ze kwota na fakturze to jest
    > bardzo dokladny wynik :)

    Kwota na fakturze - owszem, dokładny wynik. Ale
    nie tzw. średnia cena, która uwzględnia również
    opłaty stałe (niezależne od zużycia). Jeśli ktoś
    zużyje w miesiącu 100kWh, będzie miał o wiele
    wyższą średnią cenę za kWh niż ten który zużyje
    600kWh.

  • 156. Data: 2018-01-03 15:15:47
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 3 stycznia 2018 15:09:36 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:
> [...]
    > opłaty stałe (niezależne od zużycia). Jeśli ktoś
    > zużyje w miesiącu 100kWh, będzie miał o wiele
    > wyższą średnią cenę za kWh niż ten który zużyje

    no ale nas interesuje koszt a nie jakies automagiczne cyferki

    b.

  • 157. Data: 2018-01-03 15:17:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 stycznia 2018 15:05:39 UTC+1 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Też myślę o przejściu z G11 na G12w, ale u mnie
    > życie toczy się raczej wieczorami (i w weekendy),
    > w tym jak sądzę wiele energii pochłania
    > oświetlenie.
    Też tak myslałem dopóki nie zrobiłem sobie prostej tabelki w exelu i powpisywałem ile
    mniej więcej co zżera
    Czyli telewizor ile czasu się ogląda i jakiej jest mocy
    Rzeczy które chodzą non stop(pompki, routery itp) i ich moc
    Lodówka, indukcja, piekarnik itd
    Dość precyzyjnie udało mi się rozpisać te moje średnie 370kWh miesięcznie
    Na oświetlenie wychodziło ok 20zł
    Też się zdziwiłem ze tak mało a wtedy jeszcze ledów nie miałem.
    Więc oświetlenie to nie jest jakiś znaczący udział
    A życie u mnie też toczy się wieczorami i weekendy bo w dni robocze to do chaty koło
    17 zjeżdżam córka podobnież.
    17ta wspólny obiad w dni robocze i potem to już raczej w chacie jesteśmy. No chyba ze
    lato jak dni dłuższe

  • 158. Data: 2018-01-03 15:19:54
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    > Stan na dzisiaj, 1391 w drogiej, 2109 w taniej.

    Jeśli jest to zużycie za 6 miesięcy, to masz
    taniej o 448,44zł.

  • 159. Data: 2018-01-03 15:23:32
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...

    > no ale nas interesuje koszt a nie jakies
    > automagiczne cyferki

    Otóż to. Aby ten koszt wyznaczyć (albo różnicę w
    koszcie między G11 a G12w) nie można brać pod
    uwagę średniej ceny (która co do zasady jest
    wartością przybliżoną), a należy przeliczyć
    fakturę według cennika z G11 i G11w.

  • 160. Data: 2018-01-03 15:37:49
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...
> [...]
    >zjeżdżam córka podobnież.
    >17ta wspólny obiad w dni robocze i potem to już
    >raczej w chacie jesteśmy. No chyba ze lato jak

    Mam podobne zużycie miesięczne, no może ciut
    większe (400-450kWh). Szczerze mówiąc nie robiłem
    nigdy kalkulacji co ile zjada. Zmywarka raz
    dziennie, pralka 1,5 raza dziennie (ze 40-50 prań
    w miesiącu), duża lodówka, zamrażarka, telewizor i
    oświetlenie (w większości ledowe) - sądzę, że te
    urządzenia zjadają większość energii. Może jeszcze
    czajnik, czasami piekarnik.

    Reszta to duperele. Pompa CO - nie pamiętam, ale
    pewnie nie więcej niż 30W (w lato nie pracuje),
    więc wychodzi ok. 14zł miesięcznie (średniorocznie
    7zł). Kocioł CO - nie mam pojęcia ile zużywa
    prądu.

    Trzeba by to dokładnie oszacować, ale jest duża
    szansa, że może się opłacać ta G12w.