  • 51. Data: 2017-12-22 10:33:10
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-22 o 00:43, Adam Sz. pisze:

    > Kris policzył.
    > Jak będzie w praktyce - przekonamy się niedługo. Potem się odezwę i zobaczymy,
    > co ci eksperci wybiórczej są warci ;)

    Eksperci od wybiórczej tego nie liczyli. Oni tylko dodali odpowiedni
    komentarz ;) do wyliczeń poczynieonych przez 'ekspertów'

    --
    Pete

  • 52. Data: 2017-12-22 10:40:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-22 o 08:56, Kris pisze:

    > "Expertom wyborczej" wyszło 51% drożej w taryfie "rządowej"(ale wyborcza nie
    pierwszy raz i od dawna ogłupić próbuje naród), mi wyszło 11% taniej w "rządowej"
    > Ceny Tauronu są dostępne w necie, weź kalkulator i sprawdź czy się gdzieś nie
    pomyliłem bo na szybko liczyłem.

    Nie mam pojęcia jak im to wyszło :D

    > Inna sprawa mnie zastanawia- dla kogo będzie ta taryfa? Dla wszystkich czy dla tych
    co prądem grzeją,czy może osobne liczniki na ogrzewanie tylko do tej taryfy?

    Pewnie zrobią taryfę G11+. Dla wszystkich chętnych.

    --
    Pete

  • 53. Data: 2017-12-22 10:47:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 10:33:12 UTC+1 użytkownik Pete napisał:
    > Eksperci od wybiórczej tego nie liczyli. Oni tylko dodali odpowiedni
    > komentarz ;) do wyliczeń poczynieonych przez 'ekspertów'

    Oj no co się dziwicie, działają jak każdy pismak brukowca internetowego,
    nieważne czy wyborcza, onet czy inne wp. Wzięli najbardziej niekorzystne
    wyliczenie, wrzucili grubą czcionkę i poszło. Dobrze że nie dorzucili jeszcze
    "szokujące", "pilne" albo innego kretyńskiego wzmacniacza ;)

    L.

  • 54. Data: 2017-12-22 10:52:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Eksperci od wybiórczej tego nie liczyli.
    >Oni tylko dodali odpowiedni
    > komentarz ;)do wyliczeń poczynieonych przez 'ekspertów'

    Którzy to "experci" poczynili wyliczenia na zlecenie wyborczej("Eksperci wyliczyli
    dla nas")
    A wyborcza zleciła tak żeby pasujący im wynik dostać.
    Powtarzam- ceny energii z Tauronu to nie tajemnica- masz chwilkę zrób prosty arkusz w
    exelu i pokombinuj jakie ceny energii "taryfy" rzadowej trzeba by tam wstawić żeby
    wyszło 51% srożej jak g12
    "Experci" założenie przyjęli 7godzin w drogiej taryfie i 7 godzin grzania w taniej
    Wyborcza i jej "experci" fakty naginają regularnie ale tutaj to chyba trochę
    przegięli z tym 51% drożej

  • 55. Data: 2017-12-22 10:56:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 10:33:12 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Eksperci od wybiórczej tego nie liczyli. Oni tylko dodali odpowiedni
    > komentarz ;) do wyliczeń poczynieonych przez 'ekspertów'

    Rzetelne dziennikarstwo :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2017-12-22 11:16:20
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-22 o 10:56, Adam Sz. pisze:

    > Rzetelne dziennikarstwo :D

    Rozumiem, że wzorcem rzetelności Sevres jest niezalezna.pl :P

    --
    Pete

  • 57. Data: 2017-12-22 11:27:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 10:47:32 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > wyliczenie, wrzucili grubą czcionkę i poszło. Dobrze że nie dorzucili jeszcze
    > "szokujące", "pilne" albo innego kretyńskiego wzmacniacza ;)
    W wolnej chwili spróbuje policzyć ale przy założeniach ze grzejemy 7 godzin w taniej
    i 7 godzin w drogiej taryfie i przy znanych stawkach taryfowych tauronu pewnie trudno
    będzie tak zasymulować cene nocnej taryfy "rządowej"(bo dzienna równa stawkom G11 wg
    założeń ma być) żeby wyszło 51% drożej jak w tauronie.

  • 58. Data: 2017-12-22 12:26:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 11:27:31 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > W wolnej chwili spróbuje policzyć

    Policzyłem
    7godzin w dziennej i 7 godzin w nocnej
    Przy cenach G12 tauronu
    0,4895zł dzień i 0,2215noc
    i przy założeniu że dzienna stawka w taryfie "rządowej" jest równa stawce G11 tauronu
    czyli:
    0,4208zł to nocna stawka "rządowej" musiałaby wyjść ok 0,86zł żeby wyszło 50% drożej
    jak w G12

  • 59. Data: 2017-12-22 13:08:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-22 o 12:26, Kris pisze:

> [...]
    tauronu czyli:
    > 0,4208zł to nocna stawka "rządowej" musiałaby wyjść ok 0,86zł żeby wyszło 50%

    Dwa błędy.
    1. Do porównania brali G12w, które ma dodatkowo całe weekendy w tańszej
    taryfie (że o świętach nie wspomnę ;) )
    2. może trzeba policzyć z 2h tańszego prądu w trakcie dnia (pewnie
    eksperci to też wzięli pod uwagę)

    --
    Pete

  • 60. Data: 2017-12-22 13:22:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 13:08:04 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Dwa błędy.
    > 1. Do porównania brali G12w, które ma dodatkowo całe weekendy w tańszej
    > taryfie (że o świętach nie wspomnę ;) )
    Ok to grudniu 12 dni po 7 godzin=84godz w taniej taryfie przy g12w dojdzie. Łatwo
    policzyć że to az takiego wpływu na wynik nie będzie miało
    > 2. może trzeba policzyć z 2h tańszego prądu w trakcie dnia (pewnie
    > eksperci to też wzięli pod uwagę)
    Kwestia czy Tauron przy G12w ma te dwie tańsze godziny.
    Teraz mi się nie chce szukać. Energa ma, Enea ponoc nie ma jak wyżej pisali.
    Jak ma to jeszcze trzeba by doliczyć w grudniu 19*2godz= 38godz w tańszej g12w
    Ale i tak sporo zostanie do wybiórczych 51%