  • 61. Data: 2017-12-22 15:05:32
    Temat: Re: Idą podwyżki energii elektrycznej
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-22 o 13:22, Kris pisze:
> [...]
    tauronu czyli:
    >>> 0,4208zł to nocna stawka "rządowej" musiałaby wyjść ok 0,86zł żeby wyszło 50%
    drożej jak w G12

    > Ok to grudniu 12 dni po 7 godzin=84godz w taniej taryfie przy g12w dojdzie. Łatwo
    policzyć że to az takiego wpływu na wynik nie będzie miało
    > Kwestia czy Tauron przy G12w ma te dwie tańsze godziny.

    Ma, bo używam.

    > Teraz mi się nie chce szukać. Energa ma, Enea ponoc nie ma jak wyżej pisali.
    > Jak ma to jeszcze trzeba by doliczyć w grudniu 19*2godz= 38godz w tańszej g12w
    > Ale i tak sporo zostanie do wybiórczych 51%

    To nie wybiórczy eksperci liczyli, ino eksperci od sprzedawców od PC.

    --
    Pete

  • 62. Data: 2017-12-22 15:15:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-12-22 o 15:05, Pete pisze:

    > Ma, bo używam.

    > To nie wybiórczy eksperci liczyli, ino eksperci od sprzedawców od PC.

    I jeszcze jedno, koszt przesyłu w nowej ustawie miałby być zredukowany
    tylko o 40%.

    --
    Pete

  • 63. Data: 2017-12-22 15:58:41
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 11:16:20 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Rozumiem, że wzorcem rzetelności Sevres jest niezalezna.pl :P

    Coś się tak niezalezna.pl uczepił? Czy ja kiedykolwiek linkowalem do tego
    serwisu albo pisałem o nim? Ochłoń :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 64. Data: 2017-12-22 19:17:22
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-21 o 15:50, Kris pisze:
> [...]
    mu/

    > https://www.tauron-dystrybucja.pl/uslugi-dystrybucyj
    ne/stawki-oplat-dystrybucyjnych
    > Tu znalazłem że dystrybucja w tauronie to
    > G11- 0,1763zł
    > G12 dzień-0,1888zł
    > G12 noc- 0,0659zł
    >
    > Czyli sumując to z cenami które wyżej podałem to 1kw przy 7godzinach w dziń i 7
    godzinach w nocy wychodzi
    > w g12w- 4,98zł a w taryfie "rzadowej" 4,42zł
    > Żadna to rewolucja ale nie jest tez 50% drożej -a tak wyliczyli "experci"wyborczej

    Ale to nadal nie wszytko bo jeszcze jest opłata jakościowa i OZE, wg
    moich wyliczeń dla Tauronu w BB.
    G11- 0,5326 brutto
    G12w - 0,68 dzień i 0,2488 noc, taryfy G12w w stosunku do G11 są o
    prawie 28% droższa dzienna i okolo 47% tańsza nocna.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 65. Data: 2017-12-23 09:50:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    piecyków, kaloryferów, po taryfie niższej do 40 proc.,
    > Przez cały chyba PRL tak było. Sam korzystałem z 50 lat temu. Więc
    > żadnej łaski nam nie robią.

    Tyle, że do tej pory był tańszy o więcej jak 40%, a teraz będzie do 40%,
    czyli równie dobrze może to być tylko 20% czy 30%

    Jak więc widać kolejna typowa zagrywka tego rządu, który szykuje
    podwyżki i wmawia głupiemu ludowi, że robi im dobrze :)

    Co najgorsze to zwolennicy tego rządu łykają tą propagandę jak pelikany
    i spróbuj im powiedzieć, że jednak wszystko drożeje, bo skądś się muszą
    wziąć pieniądze na prezenty wyborcze :)

  • 66. Data: 2017-12-23 14:11:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie jestem w fan klubie pisu ale sprobuj mi wytlumaczyc ze prad zdrozal.

  • 67. Data: 2017-12-23 20:42:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 19:17:23 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > G12w - 0,68 dzień i 0,2488 noc, taryfy G12w w stosunku do G11 są o
    > prawie 28% droższa dzienna i okolo 47% tańsza nocna.

    I kurcze trudne zadanie jest- co podstawić aby wyszło jak wyborczej wyszło że nowa
    taryfa "rządowa" "ponad 50% drożej"
    Założenia "expertów wyborczej" powtórzę- 7 godzin w taniej 7 godzin w drogiej
    Dane do obliczeń: stawka dzienna równa stawce g11 stawka nocna "do 40% taniej"
    Jak tu mogło wyjść "ponad 50% drożej"?

  • 68. Data: 2017-12-23 20:54:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Nie jestem w fan klubie pisu ale sprobuj mi wytlumaczyc ze prad zdrozal.

    A wytłumacz dlaczego w przeciągu ostatniego roku prawie wszystko
    podrożało? Nawet chińskie g....

    Średnio 15-30%, ale niektóre produkty nawet 100%.

  • 69. Data: 2017-12-23 21:09:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Higiena dyskusji polega na tym ze najpierw Ty odpowiadasz na pytanie ktore
    sprowokowales a potem mozesz zadawac swoje. No to tlumacz jak to jest z tym pradem
    ktory taniejac zdrozal. Moze mial ten prad nalepke ze w chinach zrobiony a tak
    naprawde u Twojej znajomej go zrobili i przykleili nalepke?

  • 70. Data: 2017-12-23 21:54:29
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    ktory taniejac zdrozal. Moze mial ten prad nalepke ze w chinach zrobiony a tak
    naprawde u Twojej znajomej go zrobili i przykleili nalepke?

    Jak mam odpowiedzieć na tak bezzasadne pytanie?

    Przecież nikt tu nie twierdził, że prąd zdrożał ale, że ma zdrożeć.
    Dostrzegasz różnicę?

    To teraz odpowiedz na moje pytanie.