  • 31. Data: 2017-01-08 16:18:46
    Temat: Re: Idzie mróz!
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jak popatrzylem na termometr to mi sie odechcialo isc do sklepu po chleb. Ciekawa
    sprawa. Temperatura w mieszkaniu spadla o niecale pol stopnia a zuzycie peletu
    wzroslo nieznacznie w stosunku do dni kiedy bylo do -5 w nocy.

    Zdecydowanie za zimno żeby robić cokolwiek wokół domu czy auta.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 32. Data: 2017-01-08 16:34:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A niektorzy musza. Jak maja uklad ze musza snieg z chodnika sprzatac to nie ma ze
    boli.

  • 33. Data: 2017-01-08 16:41:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A niektorzy musza. Jak maja uklad ze musza snieg z chodnika sprzatac to nie ma ze
    boli.

    No jak do pracy musiałem jechać, to też bolało.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 34. Data: 2017-01-08 22:34:25
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-01-05 o 08:25, s...@g...com pisze:

    > Wczoraj pierwszy raz od 3 czy 4 lat udało sie sanki uruchomić.
    >
    > Na narty to se jedź do austrii czy gdzieś tam.
    >
    > U nas lepiej jak cieplo jest....

    Cieplo to ma byc w Grecji, czy gdzies tam. Narazie jezdze. ;-)

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2017-01-08 22:52:19
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-01-05 o 20:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Jadę jutro na narty do Wierchomli, zerkam w prognozę a tam ma być -16 w
    > dzień.
    > Jak tu jeździć w takiej temp.?
    > I tak źle i tak nie dobrze...

    W sobote jezdzilem przy -18. Dalo rade dwie godzinki, bo dzieciaki
    wymiekly wczesniej. Snieg przy takich temp. niezle trzyma narty i z
    rekordow predkosci nici, ale to nic. I tak warto bylo.

    > Na narty polecam się wybrać do Sappady (Włochy). Tak dziura, ale śnieg
    > zawsze jest, ludzi brak (nie ma żadnych kolejek do wyciągów), skipasy 95
    > EUR za 6 dni od osoby (jak wynajmiesz odpowiedni apartament), blisko - z
    > Wawy 1200 km, stoki rewelacja.

    Wszystko to prawda, ale 1200 km w dzien na luzie nie zrobisz. No i nie
    zalozysz nart zaraz po przyjezdzie i nie wrocisz nastepnego dnia. Slowem
    trzeba miec czas. Poki co jak ferie za miesiac, wole moze gorzej, moze
    krocej, ale jednak jezdzic niz myslec co to ja bym tam nie robil, gdybym
    tylko byl. A byc sie latwo nie da bo niestety trzeba pracowac. A tydzien
    nawet w najlepszych warunkach raz w roku to dla mnie jednak za malo.
    No i umowmy sie - obiektywnie wbrew temu co sie mowi, ze nie jest drogo
    to jednak 100 euro od osoby przy wiekszej rodzinie plus przejazd i z
    klopsikami ze sloika, nie jest kwota ktora mozna polecac kazdemu. Ale to
    juz jakby odrebny temat, moze nie dla ludzi z tej grupy.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2017-01-08 22:58:51
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-01-07 o 18:51, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Podbijam - o 11 tej było -16, jak kończyliśmy o 16.30 było -21. To mój
    > rekord na nartach :-)
    > Jedynie rękawice okazały się słabym punktem, reszta w miarę OK.

    Przy tych temp. po dwoch godzinach przestaje czuc palce w bucie. Reszta
    jakby OK. Niewygodne na poczatku gogle okazuja sie zbawieniem.

    > Luda za to mało, warunki bdb - ceny alpejskie :-)

    Nie no do 225 euro za twarz to jednak troche brakuje. :-)

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2017-01-08 23:10:05
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-01-06 o 12:28, s...@g...com pisze:

    > a u nas w kratke.
    > Czasem lato bez robali czasem z robalami. Ale 2-3 tygdnie mrozu wiele nie
    zmieniają...

    > Na alasce zimy masakryczne a komarów pierdyliardy.
    >
    > Feler w tym ze czy ich przeżyje miliard czy tysiąc to w sumie tak samo sie namnożą
    na wiosne.

    Wiekszy problem widze w mokrej, poznej wiosnie. Wtedy tego goowna jest
    najwiecej.

    > Tak czy siak obaczymy ile ten mróz potrzyma. Accuweather przewiduje jeszcze tydzień
    jako takiego mrozu. Potem w kratke koło zera.

    > W sumie ciekawe jak bardzo różni sie bilans wychłodzenia domu w przypadku wilgotnej
    zimnej wietrznej pogody i takiej słonecznej lekko mroźnej bezwietrznej...
    > Bo może niewiele?

    Z moich obserwacji wynika, ze roznica miedzy -5 a -20 dramatycznej
    roznicy nie robi. Przy +5 tez trzeba palic i kwoty z faktury jakos
    diametralnie sie nie roznia i to pewnie dlatego, ze przy wyzszych
    temperaturach zwykle bardziej wieje i slonca mniej.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2017-01-09 07:54:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 stycznia 2017 23:10:05 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    >
    > Z moich obserwacji wynika, ze roznica miedzy -5 a -20 dramatycznej

    różnica powinna być spora - byc moze jest tak ze przez pierwsze pare dni mrozu
    korzysta sie z akumulacji budynku - a potem mróz mija :)

    b.

  • 39. Data: 2017-01-09 09:42:56
    Od: Bolko <s...@g...com>

    A mi w garażu z plastikową segmentową bramą
    -20 wczoraj
    -10 dzisiaj
    woda mineralna w butelce nie zamrzła

  • 40. Data: 2017-01-09 14:12:57
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-01-09 o 07:54, Budyń pisze:

> [...]
    >
    > różnica powinna być spora - byc moze jest tak ze przez pierwsze pare dni mrozu
    korzysta sie z akumulacji budynku - a potem mróz mija :)

    Tez moze byc, acz o jednoznaczna diagnoze trudno. Wilgotnosc, wiatr,
    zachmurzenie maja niemale znaczenie. Zwykle kiedy jest najmrozniej to
    swieci slonce i odwrotnie. U mnie miedzy najciezsza zima a najlzejsza
    roznica w kosztach ogrzewania to bodaj 500 zyli.

    Pozdro.. TK