  • 1. Data: 2011-05-21 20:48:32
    Temat: Iglaki
    Od: Alpines <alpines@#wpowietrzudwa.pl>

    Witam
    W wielu sklepach jak i punktach sprzedaży cały rok można kupić drzewka -
    sosny ,tuje, cisy itd
    Jako że jestem początkujący chciałbym zapytać czy jest sens teraz takie
    coś kupować i sadzić - tzn czy się to przyjmie bo słyszałem że tylko
    wczesna wiosną lub jesienią powinno się sadzić drzewka

    --
    Pozdrowienia
    Alpines

    Niektórzy powiedzieli wszystko, zanim jeszcze otworzyli usta. (Elias
    Canetti)

    Ile Zabrac
    http://www.ilezabrac.pl

  • 2. Data: 2011-05-21 22:48:02
    Temat: Re: Iglaki
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Alpines" <alpines@#wpowietrzudwa.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > coś kupować i sadzić - tzn czy się to przyjmie bo słyszałem że tylko
    > wczesna wiosną lub jesienią powinno się sadzić drzewka

    Masz dobry słuch. Dobrze słyszałeś, jeśli chodzi o sadzonki z gołym
    korzeniem.
    Jeśli sadzonki są sprzedawane w doniczkach, to możesz sadzić w okresie kiedy
    stanowisko docelowe nie jest zamarznięte tj. od wiosny do zimy - to tyle
    ogólnie.
    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 3. Data: 2011-05-22 10:12:41
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 May 2011 00:48:02 +0200, skryba ogrodowy napisał(a):

    > Jeśli sadzonki są sprzedawane w doniczkach, to możesz sadzić

    ... o ile producent po prostu ich nie wyciął z fragmentem bryły korzeniowej
    wycinakiem i nie wcisnął do doniczek bezpośrednio przed sprzedażą.

    Nalezy przed kupnem wyjąć drzewko z doniczki i obejrzeć bryłę korzeniową -
    widoczne przecięte/ucięte korzenie dyskwalifikują taką roślinę.
    Można też po prostu zajrzeć pod spód doniczki - jeśli wyrastają z dziurek
    spore korzonki na zewnątrz, to znaczy, ze drzewko urosło właśnie w tej
    doniczce a nie w gruncie i ma korzenie nieuszkodzone.

    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO: