  • 61. Data: 2014-01-22 13:09:07
    Temat: Re: Ile NAPRAWDĘ kosztuje dom?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Niestety on już się nie zajmuje domkami - teraz tylko duża przemysłówka.
    > Ale
    > to nie problem, gdy szukałem architekta to sporo było takich którzy zrobią
    > jak klient chce a nie jak im się wydaje że dla klienta będzie najlepiej.

    Gratuluję !!! Udało się, kilka dni walki i złapałeś mnie na nieścisłości :-)

    Masz rację. Źle się wyraziłem. Precyzyjniej byłoby napisać 3 (na
    kilkunastu). Intencja tamtej wypowiedzi było stwierdzenie że nie jest tylko
    jeden taki na świecie.
    Natomiast oczywiście żaden z tych trzech nie chciał kiwnąć palcem za mniej
    niż 10 tysięcy.

    > Przejęzyczyłeś się?

    Nie, po prostu wyraziłem dość potocznie (wielu = więcej niż jeden), aby
    zachęcić do szukania takiego architekta, ale oczywiście to było
    nieprecyzyjne i jako inżynier nie powinienem tego robić na grupie
    technicznej. Przepraszam.

    > Ale jak zwykle, wiedziałeś, co obecnie robi gość z którym miałeś kontakt
    > kilka lat wcześniej.

    Ach ta nieustanna podejrzliwość :-)

    Wyobraź sobie, że nadal mam z nim kontakt. Spędziliśmy wiele godzin na
    rozmowach (kilka razy osobiście, kilka albo kilkanaście telefonicznie).
    Wymieniliśmy sporo maili. Później on kilka razy był oglądać postępy na
    budowie, a ja kilka razy do niego dzwoniłem z jakimś pytaniem. I wciąż kilka
    razy do roku wymieniamy jakieś niezobowiązujące maile o tym jak dzieci rosną
    i jak leci w pracy.

    Ale to nie istotne o tym, że już się tym nie zajmuje wiem, bo jak moja
    kuzynka się budowała rok później to też szukała architekta i jej go
    polecałem.

    > Dla mnie Twoje wywody są niewiarygodne, chociaż widzę, że na grupie jest
    > inna opinia.

    Hmm, tylko w tym wątku zdałeś mi sporo pytań odnośnie wykonania pewnych
    detali (fundament, szalunek schodów, wieniec, czy problem ze zginaniem 12mm
    gwintowanych prętów) opisałem Ci szczegółowo co i jak zrobiłem - tego nie da
    się wymyślić na sucho, ani wyczytać w książce, ale oczywiście to nie musi
    Cię do niczego przekonywać.

    Nie wiem, dlaczego i szczerze powiedziawszy nawet nie pamiętam kiedy
    zafiksowałeś na tym że mi nie wierzysz i bynajmniej nie zależy mi na tym by
    Cię przekonywać do swojej wiarygodności. Odpisują gdyż uznaję że moje
    odpowiedzi mogą się przydać również innym czytającym. Sam wiele się z tej
    grupy dowiedziałem zanim zacząłem budowę swojego domu i jestem przekonany że
    z mojego pisania ktoś też się czegoś dowie.

    > Nie będę już komentował Twoich listów.

    Ależ komentuj. Dzięki Twoim wątpliwościom pojawiają się moje (i nie tylko)
    wyjaśnienia a może komuś kiedyś te wyjaśnienia się przydadzą.

    > Co nie znaczy, że nie będę z uśmiechem czytał tych barwnych opowieści.
    > zdrówka życzę

    I nawzajem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 62. Data: 2014-01-26 23:43:21
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
    > Witam.
    >
    > Powiedzcie mi, ile tak naprawdę kosztuje dom.
    > Powiedzmy, że mam działkę pokrytą trawą łąkową i zaczynam budowę.
    > Działka 700 m2. Dom 120 m2 plus garaż. Prosty projekt z użytkowym
    > poddaszem.

    Z działką od zera od 500 do miliona. Licz średnio 750 z meblami i zapasem
    paliwa na zimę.
    Taniej kupić od kogoś z 2 ręki niż postawić od zera.

  • 63. Data: 2014-01-31 10:56:55
    Od: r...@g...com

    W dniu niedziela, 26 stycznia 2014 23:43:21 UTC+1 użytkownik kiki napisał:

    > Z działką od zera od 500 do miliona. Licz średnio 750 z meblami i zapasem
    >
    > paliwa na zimę.
    >
    > Taniej kupić od kogoś z 2 ręki niż postawić od zera.

    Tylko jak kupisz, to masz od razu poddasze (wełna, karton-gipsy) do remontu.

    Ja kupiłem akurat kostkę,.. i teraz mam np: ściany ocieplone 5cm na placki i pewnie
    przy dachu jest tam szczelina :P

    Małą chatę do 120m2 z dwuspadowym dachem za 350 postawi i wykończy, tylko trzeba
    wybrać odpowiedni projekt.

  • 64. Data: 2014-02-16 02:52:40
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    <r...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Tylko jak kupisz, to masz od razu poddasze (wełna, karton-gipsy) do
    > remontu.

    Od razu do wemontu :-) Trzeba zakupić kamerę termowizyjną i kupować domy w
    zimie. A jak będzie wałek to termogramy jako opinie o sprzedającym :-)