  • 1. Data: 2009-02-06 10:41:11
    Temat: Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    Od: "jangr" <j...@i...pl>

    Bardzo duże zużycie gazu do ogrzewania. Już tu o tym, o swoim problemie,
    nieraz pisałem.
    Teraz robię remont i się zastanawiam nad ociepleniem pokoju. Znajomy
    budowlaniec (17 lat w branży) twierdzi, że b. dużo ciepła idzie do sąsiada
    przez mój sufit (100-letnia kamienica). Niestety nie mogę w necie znaleźć
    żadnych wskaźników czy opisów. Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    Jeżeli tak jest, to sufit bym ocieplił. Ale ile ocieplenia zastosować? Skąd
    wziąć jakieś wskaźniki czy tabele? Piszą, że między kondygnacjami stropy są
    bez wymagań termicznych, bo w bilansie całego budynku wychodzi im na zero.
    Ale nie dla mnie, jak jestem na parterze i mam "popalić" od nieogrzewanych
    piwnic. Na dogrzewanie dodatkowo sąsiada mnie nie stać.
    Ma ktoś z Was takie doświadczenia? 2 cm styro to wystarczająca izolacja?
    Warto?
    Podrówka,
    jangr

  • 2. Data: 2009-02-06 11:13:10
    Temat: Re: Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieogrzewanych piwnic. Na dogrzewanie dodatkowo sąsiada mnie nie stać.
    > Ma ktoś z Was takie doświadczenia? 2 cm styro to wystarczająca izolacja?

    Generalnie ja doczytałem gdzieś, że przez dach u Ciebie sufit może uciekać
    do 40% całego ciepła.
    Jako, że nad tobą nie ma nieba tylko jest sąsiad to może ze 20% ci ucieka.
    Trzeba by było policzyć, 2 cm to może być za mało.
    Generalnie musisz się tez zainteresować pojęciem punktu rosy, i policzyć go.
    W skrócie chodzi o wykraplanie się wilgoci, chociaż nad tobą nie będzie
    ujemnych temperatur to może to zjawisko u Ciebie nie występować.

  • 3. Data: 2009-02-06 11:15:32
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > nieogrzewanych piwnic. Na dogrzewanie dodatkowo sąsiada mnie nie stać.
    > Ma ktoś z Was takie doświadczenia? 2 cm styro to wystarczająca izolacja?

    http://www.rockwool.pl/sw63295.asp
    tu mozesz sobie policzyc
    2 cm nic ci nie da
    sens bedzie mialo od 5 cm w gore
    mialem podobna sytuacje tez w starej kamienicy i tez parter
    nieogrzewana piwnica pod spodem
    stropy: tynk na trzcinie i deski
    co gorzej wyzej bylo nieogrzewane mieszkanie z zerwanymi podlogami ;-/
    zuzycie gazu spadlo dopiero po:
    ocieplenie podlogi nad piwnica: styro 10 cm (frezowany)
    i na sufit to samo plus siatka i tynk
    ale lepiej sie dogadac z sasiadem zeby "wygluszyl" podloge welna miedzy
    belkami
    jesli oczywiscie jest taka mozliwosc

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 4. Data: 2009-02-06 11:16:58
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > dogrzewanie dodatkowo sąsiada mnie nie stać.
    > Ma ktoś z Was takie doświadczenia? 2 cm styro to wystarczająca izolacja?

    warto, ale ja bym sie skupił na tej piwnicy
    jak masz w piwnicy 8 stopni, u siebie 21 a sąsiad do góry ma 22 to ta piwnica
    daje Ci popalić a sąsiada zostaw w spokoju :)

  • 5. Data: 2009-02-06 11:19:03
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > nieogrzewanych piwnic. Na dogrzewanie dodatkowo sąsiada mnie nie stać.
    > Ma ktoś z Was takie doświadczenia? 2 cm styro to wystarczająca izolacja?

    I jeszcze jedno
    sprawdz najpierw czy to cieplo nie zwiewa ci przypadkiem wentylacja
    bo jesli jest w kazdym pokoju jak to przy piecach kaflowych bywalo
    i na dokladke sprawna to masz przyczyne

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 6. Data: 2009-02-06 11:26:42
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak masz w piwnicy 8 stopni, u siebie 21 a sąsiad do góry ma 22 to ta
    > piwnica daje Ci popalić a sąsiada zostaw w spokoju :)

    nie warto ;-)
    2 cm styro daje opor cieplny 0,5 m2K/W
    czyli na 100 m2 zaoszczedzisz jakies 50W
    naklady maja sie nijak do oszczednosci
    co do piwnicy masz racje

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 7. Data: 2009-02-06 11:27:54
    Od: "jangr" <j...@i...pl>

> [...]
    > jak masz w piwnicy 8 stopni, u siebie 21 a sąsiad do góry ma 22 to ta
    > piwnica daje Ci popalić a sąsiada zostaw w spokoju :)

    Na dziś jest taki stan, że: ścianę zewnętrzną nośną z gazrażami za nią
    ociepliłem 5 cm styropianu, na podłogę dałem na istniejące deski dodatkowo 6
    cm polistyrenu ekstrudowanego + OSB i nie ma rewelacji. Sufit jest bardzo
    zimny mimo, że przecież ciepło z grzejnika idzie do góry. Przy suficie też
    nie jest za ciepło.
    Czytałem, że aby był efekt, WSZYSTKIE drogi ucieczki należy zlikwidować. A
    co z sufitem?

  • 8. Data: 2009-02-06 11:32:15
    Od: "jangr" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W skrócie chodzi o wykraplanie się wilgoci, chociaż nad tobą nie będzie
    > ujemnych temperatur to może to zjawisko u Ciebie nie występować.

    Fakt, że kiedy dotykam sufitu, wydaje mi się on zimny i wilgotny.
    Już sam nie wiem. Chciałem na sufit nakleić 5 cm, ale boję się, że mi
    wszystko nie wytrzymać wagi i maty mogą się odspoić i cały sufit się może
    zarwać. Stąd myślałem o 2 cm.

  • 9. Data: 2009-02-06 11:34:57
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > suficie też nie jest za ciepło.
    > Czytałem, że aby był efekt, WSZYSTKIE drogi ucieczki należy zlikwidować. A

    jak gruba sciana i z czego?
    na podloge jak piwnica nieogrzewana to za malo
    wiesz co masz pod starymi deskami? bo jak znam zycie to solidne legary i
    powietrze miedzy nimi
    co z wentylacja?
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 10. Data: 2009-02-06 11:45:14
    Od: "jangr" <j...@i...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > jak gruba sciana i z czego?

    Ściana z cegły stawiana ok. 1900 roku. Nośna. Stara czynszowa kamienica
    poniemiecka.
    Do tego ktoś dostawił ściankę z 1/4 cegły dziurawki i zrobił kilka cm pustkę
    powietrzną. Na to był tynk. Dołożyłem 5 cm styro i wtopiłem siatkę na klej.

    > na podloge jak piwnica nieogrzewana to za malo

    Polistyren ekstrud. ma wsk. 0.035W/m2h

    > wiesz co masz pod starymi deskami? bo jak znam zycie to solidne legary i
    > powietrze miedzy nimi

    Dokładnie tak jest. Ale po położeniu ww polist. powinno się bardzo poprawić,
    a efekt jest na razie dość mizerny.

    > co z wentylacja?

    Czego? Pokoju? Podłogi? Ściany?