  • 111. Data: 2013-01-17 14:01:21
    Temat: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Nie rozumiem jakie zawory, termostaty są niezbędne w układzie ze zbiornikiem
    akumulacyjnym. Tzn. które koniecznie muszą być. Nie mogę zrozumieć schematu
    podanego a stronie Atmosa. Może jako użytkownik lepiej to rozumiesz skoro
    wprowadziłeś drobne zmiany?

  • 112. Data: 2013-01-17 14:05:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 17-01-2013 o 14:01:21 rumcajs <o...@r...com> napisał(a):

> [...]
    > zrozumieć schematu podanego a stronie Atmosa. Może jako użytkownik
    > lepiej to rozumiesz skoro wprowadziłeś drobne zmiany?

    Wyjaśnię wieczorem.

    TG

  • 113. Data: 2013-01-17 14:34:02
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 11:39:57 UTC+1 użytkownik Adams napisał:

    >Brak całek w mat-fiz to subiektywne odczucie?

    Tak ;)
    Oczywscie ze sa niepotrzebne.

    >Wypadnięcie kolejnych książek z kanonu lektur też?

    Tak :-)

    Przypomnij jakie to wazne lektury byly czasach socjalizmu,
    bo cala masa interesujacych ksiazek byla w drugim obiegu.
    Zreszta to bez znaczenia teraz, mlodzi kupuja tak jak kiedys
    ksiazki ktore nie sa lekturami,
    w necie czytaja w streszczenia lektur obowiazkowych.

    Nic sie pod tym wzgledem nie zmienilo,
    i dalej dzieciarnia nie lubi chodzic do szkoly.

    >Wprowadzenie na politechnice kursów przed studiami żeby podciągnąc
    >absolwentów-matołów też?

    Odkad pamietam tak bylo, to zadna nowosc, sam chodzilem, oczywiscie nie na
    polibude.

    A sprobuj sie dostac na PWST bez dodatkowych kursow! Powodzenia ;-))

    Na PWST tez nie zdawalem.

    >Opinie nauczycieli od podstawówek do szkół wyższych ze przychodzą coraz
    >głupsi absolwenci też?

    Buahahahahahahaa,
    Budyn, rozwalasz mnie, znam te srodowisko doskonale, znam na wylot.
    Nie bede pisal co mysle o nauczycielach, nie wypada mi, nie moge.

    Aczkolwiek
    ja nie mam prawa
    narzekac,
    ani
    teraz
    ani
    wczesniej.

    >Czy na poziomie wiedzy szkoły podstawowej zaszły jakies zasadnicze zmiany w
    >wiedzy?
    >Na poziomie szkoły średniej raczej tez nie.
    >Są pewne nowe sprawy jak informatyka ale reszta jest aktualna.

    Skoro tak uwazasz :D

    Mniejsza z tym.......................

    Budyn, wlasnie dlatego nauka wyglada tak jak wyglada,
    nauczyciele uwazaja ze przez 30 lat nic sie nie zmienilo i co ciekawe
    30 lat temu nauczyciele rowniez uwazali ze przez 30 lat nic
    sie nie zmienilo i tak juz trwamy w marazmie od ponad 60 lat.

    pozdrawiam
    Adams

  • 114. Data: 2013-01-17 14:48:19
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <?
    Wyjaśnię wieczorem.

    I czy pompa obiegowa musi być jakaś specjalna jak są zawory termostatyczne
    na grzejnikach?

  • 115. Data: 2013-01-17 15:43:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Jest to jakiś trop. Gdyby jeszcze była dostępna jakaś pisemna wersja
    > wniosków i zaleceń - byłoby z czym uderzać do dyrekcji.

    > Na jednej z wywiadówek z innymi rodzicami wywalczyłem częściowe
    > zmniejszenie ilości zadań domowych, z takim papierem dałoby się wywalczyć
    > więcej.

    Niestety mój kontakt ze szkolnictwem skończył się pod koniec tamtego (2009)
    roku. Już nie mam od kogo dowiedzieć się szczegółów.

    Jeśli chodzi o walkę to ja bym zaczął od tych nauczycieli którzy zadają
    zadania które nic nie wnoszą, a zabierają dużo czasu jak robótki ręczne.

    Mogę z czystej ciekawości zadać pytanie co te dzieci maja zadawane? Bo w
    przypadkach które ja znam w klasach 1-3 są komplety książka+ćwiczenia (jedne
    do wszystkich przedmiotów) i spokojnie te ćwiczenia dziecko samo w godzinę
    rozwiąże, a z rodzicem w pół godziny. Natomiast w klasach 4-6 jeśli chodzi o
    matematykę t osa jakieś zadania z treścią, ale zwykle jedno góra dwa
    dziennie, z innych przedmiotów, najczęściej pojawiają się zadania typu
    wyszukanie jakiejś informacji w podanym tekście, albo napisanie
    trzyzdaniowego podsumowania, ale to nie są sprawy na więcej niż godzinę.
    Nawet na j.polski wypracowania są rzadziej niż raz na miesiąc, a na co dzień
    raczej jest to czytanie ze zrozumieniem i odpowiadanie na pytania pod
    tekstem, ewentualnie jakaś kilkuzdaniowa ocena czyjegoś postępowania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 116. Data: 2013-01-17 15:54:27
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 117. Data: 2013-01-17 16:04:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    > przypadkach które ja znam w klasach 1-3 są komplety książka+ćwiczenia (jedne
    >
    > do wszystkich przedmiotów)
    Juz Tobie to kiedys pisałem- teoretyzujesz:
    Klasa 1 to juz kilka róznych książek i ćwiczeń( a licząc wg sztuk to kilkanascie bo
    sam podstawowy tzw box liczy chyba ponad 10pozycji).No ale codziennie kilka w plecaku
    musi dzieciask nosic. To samo w klasie 2 i 3.
    Klasa 4 to juz min 10przedmiotów do każdego prawie jest podręcznik i ćwiczenia.
    Uwierz mi że córka ma nieraz kłopot ksiązki i reszte rzeczy potrzebne do szkoły do
    plecaka zmieścić

> [...]
    >
    > wyszukanie jakiejś informacji w podanym tekście, albo napisanie
    >
    > trzyzdaniowego podsumowania, ale to nie są sprawy na więcej niż godzinę.

    Prosze nie pisz o czyms o czym nie masz pojęcia bo nawet u ciebie na Śląsku zapewne
    tak nie ma jak piszesz.

    > Nawet na j.polski wypracowania są rzadziej niż raz na miesiąc, a na co dzień
    >
    > raczej jest to czytanie ze zrozumieniem i odpowiadanie na pytania pod
    >
    > tekstem, ewentualnie jakaś kilkuzdaniowa ocena czyjegoś postępowania.

    I to i pozostałe zadania to tak do 3 godzin dziennie.

  • 118. Data: 2013-01-17 16:38:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > codziennie kilka w
    > plecaku musi dzieciask nosic. To samo w klasie 2 i 3.

    ??? Może zanim napiszesz o kimś, że teoretyzuje sprawdź co jest dostępne na
    rynku. Może po prostu Twoja szkoła wybrała kiepski zestaw.

    _Jedna_ książka + _jeden_ zeszyt ćwiczeń do wszystkich przedmiotów na każdy
    miesiąc. Kupuje się to jako duże pudełko w którym jest 10 książek i 10
    zeszytów ćwiczeń. Więc codziennie dziecko nosi tylko jedną książkę i jeden
    zeszyt ćwiczeń. Osobno jest tylko angielski i opcjonalna religia.

    > Klasa 4 to juz min 10przedmiotów do każdego prawie jest podręcznik i
    > ćwiczenia.
    > Uwierz mi że córka ma nieraz kłopot ksiązki i reszte rzeczy potrzebne do
    > szkoły do plecaka zmieścić

    Dokładnie tak samo jak za naszych czasów, ale nie trzeba tych 10 książek do
    10 przedmiotów nosić każdego dnia. Prawda?

    > Prosze nie pisz o czyms o czym nie masz pojęcia bo nawet u ciebie na
    > Śląsku zapewne tak nie ma jak piszesz.

    Może olej moje wypowiedzi skoro wiesz lepiej co ja robię, jakich
    podręczników i ile używają dzieci w znanych mi szkołach itd. Ośmieszasz się
    tylko zarzucając mi kłamstwo na podstawie _swoich_ _lokalnych_ doświadczeń.

    > I to i pozostałe zadania to tak do 3 godzin dziennie.

    No to może napisz konkretnie co takiego Twoje dziecko ma zadane na trzy
    godziny dziennie. Opiekuję się często dziećmi kogoś z mojej rodziny i
    rozwiązuję z nimi zadania, więc mam porównanie jak to wygląda.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 119. Data: 2013-01-17 17:22:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Producenci kotłów zagazowujących w warunkach gwarancji wymagają aby na
    powrocie kotła zapewnić min 65 st.
    Zapobiega to korozji kotła. Dlatego stosuje się laddomaty i inne wynalazki
    aby to spełnić. Nie ma to nic wspólnego z buforem. Jeśli opałem nie jest
    drewno, producent kotła tego nie wymaga lub wymaga ale mamy to w du..pie
    to można ten element pominąć.
    Widoczny na tych schematach zawór mieszający na wejściu instalacji CO (na
    wyjściu z buforów) służy do dostosowania temp. do wymaganej w instalacji
    CO. Są kotły, które największą sprawność mają przy temp. 85 st. Jeśli nie
    będzie tego zaworu to te 85 st. pójdzie na kaloryfery. Jeśli kocioł
    pracuje na niższych temperaturach można oczywiście zrezygnować z tego
    mieszacza.
    Ja u siebie go wywaliłem, na kotle mam ustawioną cały czas jedną temp. -
    75st. i tyle lub parę stopni mniej idzie na początku w kaloryfery. Po paru
    godzinach (gdy kocioł nie pracuje) temp. spada.
    W najprostszym wykonaniu nie musisz mieć żadnego mieszacza.

    TG

  • 120. Data: 2013-01-17 17:23:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 17-01-2013 o 14:48:19 rumcajs <o...@r...com> napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <?
    > Wyjaśnię wieczorem.
    >
    > I czy pompa obiegowa musi być jakaś specjalna jak są zawory
    > termostatyczne na grzejnikach?

    Mam normalną WILO 25/4.

    TG