  • 41. Data: 2013-01-15 12:57:54
    Temat: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 06:11:30 UTC+1 użytkownik news napisał:

> [...]
    >

    > Zima raz jest ciepła a raz zimna, dlatego przewymiarowanie jest rzeczą
    >
    > umowną a rzeczą niepoważną jest dobieranie mocy kotła na styk, tylko nie
    >
    > wiadomo czego, czy tej zimy ciepłej czy zimnej:)
    >
    > W piecu moc zależy głównie od od ilości i jakości załadowanego paliwa:)
    >
    > Różnica cenowa między piecem X mocy a 2X mocy jest naprawdę niewielka a jak
    >
    > znajomy ostatnio kupował piec to byłem w szoku że tak ceny spadły i w
    >
    > porównaniu do tego co było jeszcze niedawno to sprzedają prawie za bezcen,
    >
    > więc kombinowanie z szukaniem oszczędności na obniżeniu mocy pieca jest nie

    Po co robić jak są gotowe i na dodatek tanie. Jest masa mauzerów, takich zbiorników
    plastikowych 1000 litrowych. Najtańsze są po środkach chemicznych. Kiedyś widzialem
    na allegro. Pisali że umyte ale i tak nie nadają się do wody pitnej. Jako bufor i tak
    by musiały pracować z wodą z czymś zmieszaną żeby nie gniła. Czyli i tak woda nie do
    picia ani mycia. Kształt idealny do ocieplenia styropianem. Zrobione z polipropylenu
    czyli 90 stopni wytrzymują. Kształt idealny do ustawiania. Oceniam ze taki zbiornik z
    15 lat wytrzyma. To jak kosztuje stówę to miesięczny koszt eksploatacji 55 groszy.

  • 42. Data: 2013-01-15 15:29:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-15 11:25, Ergie pisze:

    > To im wyłącz telewizor/komputer.
    (...)

    Strasznie błądzisz w swoich teoriach. Naprawdę przykro się to czytało.

    --
    MN

  • 43. Data: 2013-01-15 16:20:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    (...)

    > Strasznie błądzisz w swoich teoriach. Naprawdę przykro się to czytało.

    Jeśli dla Ciebie to teoria to zazdroszczę, bo dla mnie niestety to smutna
    codzienność. Puste place zabaw. Puste boiska. Puste górki saneczkowe. Chodzę
    ze swoimi dziećmi na plac zabaw, a tam ciągle te same twarze kilkunastu
    dzieci gdy w okolicy (największy plac w centrum miasta) mieszkają setki.
    Teraz zima gdy chodzimy na sanki to jak w ciągu godziny pojawi się trójka
    dzieci to już jest dużo, a w pro,mieniu kilku km nie ma innej górki, a
    dzieci sporo...

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2013-01-15 16:38:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-15 16:20, Ergie pisze:
> [...]
    > smutna codzienność. Puste place zabaw. Puste boiska. Puste górki
    > saneczkowe. Chodzę ze swoimi dziećmi na plac zabaw (...)

    Gdy Twoje dzieci pójdą do szkoły, to naocznie przekonasz się, jak
    przeładowany jest ich materiał nauczania i przestaniesz pisać bzdury,
    jakie napisałeś w poprzednim poście.

    --
    MN

  • 45. Data: 2013-01-15 16:51:04
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"
    Kocioł na paliwo stałe - tylko i wyłącznie z buforem, jeśli nie markowy -
    to zrobi go każdy rzemieślnik. Kocioł ma dużo lepsze (stabilne) warunki
    pracy - może pracować z max sprawnością, nie ma strat na cykliczne
    rozgrzewanie kotła itp.

    W jaki sposób odbywa się sterowanie pracą kotła? Jaki parametr jest
    regulowany? Czy nie masz wiekszych strat kominowych w związku z
    intensywniejszym spalaniem w kotle?

  • 46. Data: 2013-01-15 19:11:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 15-01-2013 o 16:51:04 rumcajs <o...@r...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > W jaki sposób odbywa się sterowanie pracą kotła? Jaki parametr jest
    > regulowany? Czy nie masz wiekszych strat kominowych w związku z

    Kocioł ma sterownik, który moduluje mocą wentylatora nadmuchu - zadany
    parametr to temp wody w kotle.
    Ustawiam temp. i wentylator dmucha w taki sposób aby ją utrzymać.
    Kocioł to Vigas 25KW.

    TG

  • 47. Data: 2013-01-15 19:16:55
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 15-01-2013 o 16:51:04 rumcajs <o...@r...com> napisał(a):

    (...)
    Czy nie masz wiekszych strat kominowych w związku z
    > intensywniejszym spalaniem w kotle?

    Aby kocioł zagazowywał drewno musi mieć odpowiednią temp. Początkowo
    utrzymywałem 85st.
    Po latach doświadczeń :-) wyszło mi, że w moim przypadku optymalne jest
    75st. - czopuch kotła nie jest gorący, a spalanie jest jeszcze optymalne
    (kontroluję kolor i dźwięk płomienia w palniku)

    TG

  • 48. Data: 2013-01-15 21:58:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin N wrote:

    > Gdy Twoje dzieci pójdą do szkoły, to naocznie przekonasz się, jak
    > przeładowany jest ich materiał nauczania i przestaniesz pisać bzdury,
    > jakie napisałeś w poprzednim poście.

    amen

    potem powinien zobaczyć jak przeładowane jest życie rodziców któzy muszą
    "zapierdalać" żeby utrzymac dom i dzieci.

    Staram sie poświęcać czas mojemu dziecku ale często po prostu normalnie po
    ludzku nie mam już siły.

    Bo wdzień trzeba dopilnowac pracy a po południu zrobić papiery przygotowac
    oferty itd...

  • 49. Data: 2013-01-16 01:01:18
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

> [...]
    75st. - czopuch kotła nie jest gorący, a spalanie jest jeszcze optymalne
    (kontroluję kolor i dźwięk płomienia w palniku)

    Jak działa taki kocioł zgazowujący? Czy można w nim palić miał, ekogroszek i
    śmieci?
    Czy takie wysokie temperatury wody w instalacji 75 - 85 st C nie powodują
    wytrącania kamienia (osadu na ściankach instalacji)?
    Czy grzejniki nie parzą i nie odczuwa się nieprzyjemnego promieniowania od
    gorących grzejników? Masz zawory termostatyczne?
    No i sterowanie temperaturą wody. Jeżeli masz bufor to czy aby wentylator
    nadmuchowy nie pracuje zbyt długo na dużych obrotach (jak przy rozpalaniu w
    każdym kotle miałowcu), aby osiągnąć temperaturę zadaną?

  • 50. Data: 2013-01-16 09:02:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 11:25:42 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Program nauczania w podstawówkach jest _znacznie_ ograniczony w stosunku do
    >
    > tego co było 20-30 lat temu. Pomijam już zupełnie fakt że wtedy do szkoły
    >
    > chodziło się też w soboty, 8 lekcji dziennie było normą.

    Bzdury piszesz moim zdaniem. Pewnei nie masz jeszcze dzieci w wieku szkolnym, albo na
    Śląsku wśród Twoich znajomych to inaczej wygląda.
    Do podstawówki chodziłem na poczatku lat 80-tych czyli własnie 20-30 lata temu.
    W soboty chodziliśmy do szkoły bodajże przez jeden rok albo krócej- taki epizod.
    8 lekcji dziennie również nie pamietam aby było- raczej 5-6 bywały dni że lekcji
    było 4 jak siegam pamięcią.
    Tzw "odrobienie zadań domowych" zajmowało mi maks 1 godzine dziennie- na pewno nie
    dłuzej
    Moja córka teraz chodzi do 4 klasy podstawówki. Dziewczyna zdolna z nauką problemów
    nie ma ale wykonanie wszystkich zadań domowych zajmuje jej prawie 3 godziny dziennie.
    Lekcji ma 6 dziennie( w piątek 5) Jak dodac do tego zajęcia dodatkowe i czas na
    odrobienie lekcji to skromnie licząc wychodzi mi ze na nauke poświęca 9 godzin
    dziennie. I program jest o wiele bardziej trudniejszy od tego jaki ja pamiętam.
    Nie wspomne już o tym ze są dni w tygodniu że w plecak trudno upchać wszystkie
    potrzebne na dany dzień książki+ kapcie na zmiane + rzeczy na basen.