  • 61. Data: 2013-01-16 13:26:19
    Temat: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Od: <news>

    Użytkownik "Marcin N" napisał:
    > Ani to śmieszne, ani bystre, ani prawdziwe. Dzieciaki są
    > jeszcze bardziej przeciążone wiadomościami niż 20-30
    > lat temu, a Ty po prostu wykazujesz typowy "syndrom
    > poprzedniego pokolenia" (za moich czasów...).

    Ja tego przeciążenia u dzisiejszych dzieciaków nie widzę, bo jakoś znajdują
    czas do przesiadywania całymi dniami przed komputerem grając w Metinma
    (najdurniejsza gra jaką w życiu widziałem:)
    Zresztą przeciążenie dziecka zadaniami domowymi nie ma nic wspólnego z
    obecnym poziomem nauczania a świadczy wyłącznie o tym ze nauczyciele coraz
    bardziej się w pracy opierdzielają za coraz większe i tak ogromne pieniądze
    i mają jeszcze czelność narzekać na niskie zarobki:)
    Niedawno pomagałem takiemu dzieciakowi z ostatniej klasy gimnazjum w
    odrobieniu banalnie prostych zadanek z matematyki, gdzie większość była taka
    prosta że 20-30 lat temu większość dzieci w pierwszej klasie by je
    rozwiązała. Dzieciak miał problem z równaniem kwadratowym gdzie trzeba było
    policzyć delte, problem w tym że w jego książkach wzorów na deltę nie było,
    wiem bo sam wzorek zapomniałem i kartkowałem jego książki żeby znaleźć,
    dopiero w wikipedii znalazłem:)
    Przejrzałem sobie te ich książki i zadanka i wiem ze są to barwne
    kolorowanki jak dla dzieci z przedszkola, wiele formy mało treści. Następnie
    jak zobaczyłem na własne oczy co taki parolatek ogląda w telewizji, to mi
    szczęka opadła. Teeletubisie, czyli bajki uwsteczniające w rozwoju, których
    głównym celem jest propagacja homoseksualizmu i podobnych dewiacji

  • 62. Data: 2013-01-16 14:30:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2013 09:34, Adams pisze:
    \

    > włacza wentylator i...... ma proteze DGP w wersji na wode w ktorym powrot
    > bedzie schladzac wode w zbiorniku. W zaleznosci gdzie go podlaczy,
    > woda w zbiorniku bedzie sie mieszala szybciej lub wolniej, czyli
    > z kazdym litrem przepompowanym przez chlodnice bedzie chlodniejsza.

    Well, DUH!

    > Wg mnie od momentu wlaczenia pompy i wentylatora calosc
    > zacznie dzialac jako chlodnica zbiornika CWU.

    I nagrzewnica powietrza w domu. Czego ty chcesz, perpetuum mobile??

    I kto mówił o CWU?

    [ciach]

    > Natomiast ile ciepla odda ten bojler to zupelnie
    > inna sprawa.

    Tyle samo.

  • 63. Data: 2013-01-16 15:51:15
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    wiadomości
    Czesc ;-)

    > Tyle samo.

    Woda na mlyn ekoterrorystow ;-)

    Tak rozumiane odzyskiwanie ciepla tlumaczyloby
    to dlaczego klimat sie ociepla.

    pozdrawiam
    Adams

  • 64. Data: 2013-01-16 16:08:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2013 15:51, Adams pisze:

    > Woda na mlyn ekoterrorystow ;-)
    >
    > Tak rozumiane odzyskiwanie ciepla tlumaczyloby
    > to dlaczego klimat sie ociepla.

    A jak wytłumaczyć twój kompletny brak zrozumienia podstawowych praw
    fizyki, w tym w kwestiach tak podstawowych jak bilans energetyczny?

    Masz bojler. W domu. Dom ten chcesz ogrzewać ciepłem zmagazynowanym w
    bojlerze. Gdzie i jak zniknie wg ciebie to ciepło z bojlera żeby nie
    ogrzać przy okazji domu?

  • 65. Data: 2013-01-16 16:11:02
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-16 12:49, Ergie pisze:

    > Co do problemu - już kilka lat temu byłą na ten temat dyskusja i wniosek
    > był prosty:
    > Jeśli przeciętnie uzdolnione dziecko potrzebuje na odrobienie wszystkich
    > zadań więcej niż godzinę dziennie to znaczy że szkoła zamiast uczyć
    > zwala ten obowiązek na rodziców, albo co gorsza niepotrzebnie zabiera
    > dziecku czas. To że jakiś chory nauczyciel każe codziennie dodawać te
    > same słupki liczb nie zwiększa wiedzy dziecka ale zajmuje mu czas.

    Mam identyczne zdanie, jednak przydałaby się fachowa teza przedstawiona
    przez psychologów i pedagogów. Rodzice zawsze próbują chronić swoje
    dzieci przez złym światem i nie patrzą obiektywnie (w tym ja).

    --
    MN

  • 66. Data: 2013-01-16 16:19:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-16 13:22, Ergie pisze:

    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To co piszesz to jakaś paranoja. To szkoła ma uczyć. Zadania domowe są
    > aby sprawdzić, czy dziecko zrozumiało i potrafi tę wiedzę wykorzystać.
    > To nie dziecko ma się uczuć w domu bo nauczyciel w szkole sobie nie
    > radzi i zamiast uczyć musi uspokajać klasę.

    A widzisz!
    To nie paranoja. To program. Jest przeładowany. Nauczyciele też krzyczą
    na alarm. Przypadek Krisa nie jest wyjątkiem. Jest standardem.

    --
    MN

  • 67. Data: 2013-01-16 18:17:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 16-01-2013 o 01:01:18 rumcajs <o...@r...com> napisał(a):

    > Jak działa taki kocioł zgazowujący? Czy można w nim palić miał,
    > ekogroszek i śmieci?
    Poczytaj na stronach atmosa.

    > Czy takie wysokie temperatury wody w instalacji 75 - 85 st C nie
    > powodują wytrącania kamienia (osadu na ściankach instalacji)?
    Powodują - ale tylko pierwsze kilka razy - później nie ma się co wytrącać,
    nie ma dopływu świeżej wody.

    > Czy grzejniki nie parzą i nie odczuwa się nieprzyjemnego promieniowania
    > od gorących grzejników?
    Na początku miałem regulator pogodowy i zawór trójdrożny z siłownikiem,
    który ustalał temp. wg krzywej. Teraz tego nie ma i nie ma różnicy w
    "komforcie".

    > Masz zawory termostatyczne?
    Wszędzie, oprócz pomieszczenia z sterownikiem pokojowym.

    > No i sterowanie temperaturą wody. Jeżeli masz bufor to czy aby
    > wentylator nadmuchowy nie pracuje zbyt długo na dużych obrotach (jak
    > przy rozpalaniu w każdym kotle miałowcu), aby osiągnąć temperaturę
    > zadaną?
    Wentylator pracuje praktycznie cały czas - modulowana jest moc tego
    wentylatora. Przy rozpalaniu pracuje na max, później w zależności od
    potrzeb. Praca kotła z buforem jest trochę inna niż bez bufora. Nie
    zależy nam na jak najdłuższym utrzymywaniu ognia, ale na jak
    najefektywniejszym spaleniu wsadu.

    TG

  • 68. Data: 2013-01-16 19:20:04
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"
[...]

    To rozumię, że chodzi o najefektywniejsze spalenie paliwa, z wysoką
    sprawnością. U mnie też wentylator pracuje na max przy rozpalania a potem w
    zależności od potrzeb. Tyle ze nie mam bufora i jestem ciekawy jak wpływa na
    pracę kotła. Wydaje mi się że podanie do kotła zimnej wody z bufora do
    ogrzania bez żadnych ograniczeń/mieszania spowodowałoby wydłużenie pracy
    wentylatora "na maksa" jak przy rozpalaniu, do czasu osiągnięcia przez wodę
    w buforze temperatury zadanej. Owszem przy rozpalaniu dobrze się w kotle
    pali ale czy nie idzie to w komin?

  • 69. Data: 2013-01-16 19:48:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 16 stycznia 2013 16:19:18 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > To nie paranoja. To program. Jest przeładowany. Nauczyciele też krzyczą
    > na alarm. Przypadek Krisa nie jest wyjątkiem. Jest standardem.

    Program jest przeładowany? To ja żyję w jakiejs innej polsce. W przedszkolu jest
    ZAKAZ uczenia pisania, w szkole jakies michałki, zadan domowych niewiele - tak ze sam
    musze codziennie zadawac dziaciakowi w podstawówce.
    Starszych chłopaków mam w ogólniaku w klasie mat-fiz. Fizyka - na razie sama fizyka
    jądrowa - to zapewne tak żeby mu ta nauka sie w życiu nie przydała.
    Na matmie nie będzie rachunku całkowego i różniczkowego. W klasie mat-fiz!!!
    Za naszych czasów to całki i pochodne były w technikach....

    No chyba ze rozumiesz przeładowany program tym ze jest za duzo kolorowanek....
    A na maturze trzeba bedzie pokolorować słonia :/

    b.

  • 70. Data: 2013-01-16 20:15:36
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 16 stycznia 2013 19:48:11 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    >

    > No chyba ze rozumiesz przeładowany program tym ze jest za duzo kolorowanek....
    >
    > A na maturze trzeba bedzie pokolorować słonia :/

    Odstosunkuj się od socjalistycznych techników. W 5 lat trzeba było opanować materiał
    liceum i zawodówki. Matura była ta sama dla liceów i techników. W mojej klasie
    wszyscy zdali maturę bez żadnej łaski. I wszyscy co złożyli papiery na studia się
    dostali. Przez dwa lata na studiach mieliśmy leżenie bykiem. Bo program studiów był
    robiony pod licea. Życzę powodzenia współczesnemu studentowi jakiegoś wydziału
    mechanicznego w obliczeniu kratownicy. A my to w III klasie na klasówkach robiliśmy.