  • 81. Data: 2013-01-17 09:53:26
    Temat: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup

    > "W układzie odosobnionym od zewnętrznego otoczenia w ten sposób, że
    > energia w żadnej
    > postaci nie przenika do niego z zewnątrz ani nie uchodzi z niego na
    > zewnątrz, całkowita wartość
    > energii pozostaje niezmienna: mogą w nim tylko zachodzić przemiany
    > energetyczne jednej postaci energii w inną"

    > Tyle teoria i juz widac ze uklad o jakim piszemy do takich nie nalezy.

    Bo?
    Masz układ bojler - wnętrze domu. Cała energia która znika z bojlera trafia
    do wnętrza domu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 82. Data: 2013-01-17 09:57:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2013 09:53, Ergie pisze:

    > Masz układ bojler - wnętrze domu. Cała energia która znika z bojlera
    > trafia do wnętrza domu.

    Dla niego to za trudna koncepcja ;)

    Idiota się nasłuchał, że "żaden układ nie ma 100% sprawności" i nie
    rozumie, że w tym przypadku "strata" i tak daje taki sam rezultat, jak
    celowe działanie (czyli ogrzanie).

  • 83. Data: 2013-01-17 10:01:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-17 09:46, Ergie pisze:

    > Może w końcu ściągnij sobie ze strony ministerstwa program i porównaj go
    > z tym co było kiedyś. Program jest okrojony. A to że nauczyciele sobie
    > nie radzą to zupełnie inna sprawa.

    A skąd ściągnę program sprzed 30 lat?
    Skoro wszyscy nauczyciele sobie nie radzą - to nie wina nauczycieli.

    --
    MN

  • 84. Data: 2013-01-17 10:02:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Mam identyczne zdanie, jednak przydałaby się fachowa teza przedstawiona
    > przez psychologów i pedagogów. Rodzice zawsze próbują chronić swoje dzieci
    > przez złym światem i nie patrzą obiektywnie (w tym ja).

    ZTCW Problem ten był poruszany za szkoleniach organizowanych przez MEN w
    roku 2009. Wtedy pierwszy raz o tym usłyszałem od znajomej dyrektorki i ona
    mówiła o tej maksymalnie jednej godzinie dziennie.

    Niestety jest to problem z gatunku tych które się same nie rozwiążą, bo
    żaden nauczyciel nie wie ile zadali nauczyciele innych przedmiotów, więc
    dopóki ktoś z rodziców nie zgłosi problemu do dyrekcji i nie zsumuje
    wszystkich zadań to szkoła może nie być świadoma problemu.

    Na tej konferencji jako rozwiązanie proponowany był układ (podobno
    sprawdzony gdzieś na świecie) że dzieci po lekcjach zostają w szkole i tam
    odrabiają zadania domowe w świetlicy połączonej z mini biblioteczką. Wtedy
    byłaby kontrola ile to rzeczywiście zajmuje, ale z przyczyn oczywistych
    nauczyciele byli przeciw zostawaniu w szkole "po lekcjach".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 85. Data: 2013-01-17 10:08:15
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-01-14 14:32, news pisze:

    > Piec na paliwo stałe zawsze musi być przewymiarowany, a oszczędności
    > masz na paliwie znaczne i wygodę w postaci nie latania do pieca
    > podkładać co godzinę:)
    Już Joseph Goebbels powiedział,że kłamstwo powtórzone tysiąc razy stanie
    się prawdą i tak jest też w tym przypadku.
    Jacek

  • 86. Data: 2013-01-17 10:21:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 09:35:20 UTC+1 użytkownik Adams napisał:

    > Tak, tak.
    > Zarowno wtedy jak i dzis, co roku Polska ma kilka
    > kandydatur osob do Nagrody Nobla z takich dziedzin jak fizyka, chemia itp
    > Bzdura, nauka jest w oplakanym stanie twierdzenie ze jest inaczej
    > poglebia tylko stan przewleklej patalogii.

    jeśli wtedy było źle to teraz jest tragicznie bo ministerstwo demontażu edukacji
    narodowej z każdym kolejnym programem nauczania ogranicza wymagania

    > Twierdzenie ze kiedys bylo lepiej to najwieksza bzdura, bo wlasnie
    > osoby ksztalcony w starym ustroju/systemie tworza obecne ustawy, uchwaly i
    > rozporzadzenia,

    jedno z drugim nie ma nic wspólnego - dałoby sie napisac proste i czytelne prawo -
    ale nie po uklad siedzi przy złobie zeby tak było. Ma być skomplikowane aby urzednik
    miał prace, aby normalny przedsiebiorca mial klopoty z podukcją dóbr (bo korzysta na
    tym wtedy ten zwiazany układem)

    b.

  • 87. Data: 2013-01-17 10:25:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 09:03:02 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > No popatrz. Jestem rocznik 73. Pamiętam, że w liceum moja klasa była
    > jedną z nielicznych, która miała rachunek różniczkowy i całkowy. Na

    czy ja cos niewyraźnie piszę? Skandalem jest brak tych rachunków w klasie mat-fiz.
    Wtedy były - teraz nie. W klasach biologicznych wtedy tez nie było całek - domyslam
    sie ze zajmowali sie czyms poważnym co teraz wypadło z programu.

    b.

  • 88. Data: 2013-01-17 10:35:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 09:09:31 UTC+1 użytkownik Kris > >Może i masz
    trochę racji skoro to klasa mat-fiz. Jednak patrząc np po >mnie- miałem i cąłki i
    rachunek różniczkowy i co z tego.
    > W zyciu do tej ani razu mi to do niczego nie było potrzebne.

    A mnie na studiach sie przydał - a po studiach juz nie. No to uczyć czy nie?

    > Szkoła w Polsce uczy dużo niepotrzebnych rzeczy. Bardziej kierunkowo >powinna
    kształcić.

    To filozofia kształcenia - czy w wieku 5lat powiedzieć dziecku - będziesz technikiem
    instrumentów muzycznych w zakresie fortepianów i pianin (jest taki zawód) i kształcic
    go w tym kierunku - będzie perfekcyjnie wykształcony do zawodu i beznadziejnie
    ogólnie.
    A moze trzeba kształcić ogólnie, rozwijać całościową wiedze samodzielne myślenie i
    pozwolić młodemu człowiekowi zdecydować o zawodzie.
    Tak czy inaczej obecnie żadna z tych dróg nie jest obecna - ani zawód, ani myślenie -
    wiedza jest oparta na kolorowance, teście i streszczeniu lektury. A nauczyciel
    zamiast uczyc i wychowywać pisze kolejny konspekt, ocene opisową ucznia i milion
    innych papierów.

    b.

  • 89. Data: 2013-01-17 10:35:58
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 17-01-2013 o 08:39:56 rumcajs <o...@r...com> napisał(a):

    > Mam układ otwarty, bez pomp obiegowych. I w zasadzie jestem zadowolony z
    > działania układu CO. Wszystkie grzejniki grzeją. Czy jest możliwe
    > dołożenie bufora do mojego układu bez stosowania pomp? Czy jest możliwe
    > mieszanie strumieni bez użycia pomp a tylko na skutek różnicy temperatur
    > wody jak w układzie grawitacyjnym?

    Pewnie by się dało, wielokrotnie, podczas braku prądu, zasilałem tylko
    pompkę CO ładującą wodę z bufora do kaloryferów (mam rozdzielacze, PEX -
    grawitacyjnie nie da rady). Układ: kocioł - bufor bez problemu pracuje
    grawitacyjnie, kocioł bez prądu też pracuje (ale jak zwykły "górniak").
    Rury z kotła do bufora mam o średnicy 5/4".
    Co do mieszania strumieni - tego nie wiem.

    TG

  • 90. Data: 2013-01-17 10:50:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 10:35:25 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    rachunek różniczkowy i co z tego.
    > A mnie na studiach sie przydał - a po studiach juz nie.

    No w sumie masz rację na studiach tez to było więc wtwdy się przydało. Ale w sumie na
    studiach bym sie tego nauczył i tyle.

    >No to uczyć czy nie?

    Uczyć na studiach.

    > A moze trzeba kształcić ogólnie, rozwijać całościową wiedze samodzielne myślenie i
    pozwolić młodemu człowiekowi zdecydować o zawodzie.
    Dokłądnie tak
    Ja pamietam że musiałem sie uczyc ile km długosci ma Wisła ile wysokości maja Rysy
    itp
    Do niczego ta wiedza mi nie potrzebna była- wlepiej zeby mnie w tym czasie zawiezli
    nad Wisłę i ją pokazali.
    Generalnie cała podstawówkę to wspominam w ten sposób ze sie na pamiec uczylismy dat,
    definicji itp. Bzdura totalna.
    Teraz jak widze program nauczania córki to jest w tym względzie duzo lepiej.