  • 1. Data: 2012-09-29 23:20:38
    Temat: Ile i jakich kabli od domu do bramy wjazdowej?
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Witam

    Dom - brama wjazdowa dla aut (chyba 2 skrzydlowa).

    Ciagnac przewody 220? Nie wiem jeszcze jakiej firmy beda silownikia ale nie
    wiem gdzie ukryje ich sterownik, skrzynka na plocie szpeci. Wolalbym ja wkuc w
    sciagnie w domu no to wlasnie ile i jakich przewodow wymaga polaczenie tych
    silownikow z centrala (ok 8mm)?

  • 2. Data: 2012-09-29 23:49:01
    Temat: Re: Ile i jakich kabli od domu do bramy wjazdowej?
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    Na siłowniki po 3 przewody na jeden. Do tego będziesz prawdopodobnie
    stosował zabezpieczenie sprawdzające czy auto nie stoi w prześwicie bramy
    (gdy brama jest otwarta to nie będzie można jej zamknąć i to uchroni auto
    przed zgnieceniem). Zabezpieczenie składa się z nadajnika i odbiornika po
    dwóch stronach słupków. Do jednego idzie 4-5 przewodów (odbiornik), do
    drugiego 2-3 (nadajnik) przewody.

    W sumie będziesz więc potrzebował:
    - 6 przewodów do siłowników, średnicy najlepiej 1,5mm
    - 5 przewodów do odbiornika zabezpieczenia (mogą być cienkie
    telekomunikacyjne), najlepiej daj ok. 1mm
    - 3 przewody do nadajnika, grubość jak wyżej

    Odbiornik i nadajnik mogą być po dowolnych stronach, więc znaczenia nie ma.
    No i przede wszystkim nie stosuj białych przewodów YDY, tylko czarne grubsze
    przewody ziemne YKY.

    No i to tyle.
    Ja bym jeszcze pociągnął do bramy przewód pod wideofon (na pewno wystarczy
    8x 1mm).