  • 61. Data: 2015-10-20 21:12:11
    Temat: Re: Ile kolektorow slonecznych mam miec
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 20 października 2015 20:48:02 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    600 złotych. Jaki by nie był kiepski to stosunek jakości do ceny jest w nim
    rewelacyjny.

    > No przeciez widzisz tylko cene a nie jakosc. :-)

    jesli jest powłoka selektywna to ciezko cos tam zepsuc

    b.

  • 62. Data: 2015-10-20 21:20:54
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-20 o 21:12, Budyń pisze:
    600 złotych. Jaki by nie był kiepski to stosunek jakości do ceny jest w nim
    rewelacyjny.

    > jesli jest powłoka selektywna to ciezko cos tam zepsuc

    Szczelnosc, straty, brak norm, material z jakiego jest wykonany, lacznie
    ze szklem, material z jakiego sa wykonane bebechy. To wszystko wplywa na
    jakosc, trwalosc i uzyski oraz cene.
    Swego czasu Hewalex uruchomil produkcje budzetowych kolektorow
    wykonanych w calosci z aluminium. Taki kolektor wyklucza stosowanie
    miedzi w instalacji, lacznie z mosieznym zestawem pompowym.
    Kogutek podaje tylko cene. Do reszty nie ma jak sie odniesc.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2015-10-20 21:46:23
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 20 października 2015 21:20:54 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    >
    > Szczelnosc, straty, brak norm, material z jakiego jest wykonany, lacznie
    > ze szklem, material z jakiego sa wykonane bebechy.

    jesli dostane sprawny absorber w garazu moge zrobic rownie sprawny solar jak
    fabryczny- to nie jest zaden cud techniki. Tyle ze nie bedzie na niego kwitu, ale
    jeszcze jakis czas temu to nie kwit produkowal energie - do tego etapu juz dochodzimy
    :)
    Jedynie co moze wplwywac to kwestia skali zakupów.

    > Swego czasu Hewalex uruchomil produkcje budzetowych kolektorow
    > wykonanych w calosci z aluminium. Taki kolektor wyklucza stosowanie
    > miedzi w instalacji, lacznie z mosieznym zestawem pompowym.

    taaaa - i grzejników aluminiowych :)

    b.

  • 64. Data: 2015-10-20 21:53:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 października 2015 20:36:11 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > No jezeli tak to za chwil kilka pojawia sie teksty udowadniajace
    > wyzszosc wodnych nad starodawnymi glikolowymi. :-)
    Ja się nie znam więc może ktoś mi wyjaśni w czym lepsza w kolektorze jest woda od
    glikolu? Na razie tylko mi cena wychodzi bo woda pewnie tańsza ale i glikol nie taki
    drogi a koszt praktycznie jednorazowy.
    Jakieś inne zalety wody w kolektorze?

  • 65. Data: 2015-10-20 21:58:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-20 o 21:46, Budyń pisze:

> [...]
    :)
    > Jedynie co moze wplwywac to kwestia skali zakupów.

    Oczywiscie, ze nie cud techniki. Warto jednak wiedziec, ze szyba
    kolektora wykonanego zgodnie z normami ma wytrzymac uderzenie stalowej
    kulki o masie 100 gram puszczonej z wysokosci jednego metra, oraz
    oblanie zimna woda w temperaturze stagnacji. To nie jest rzecz ktora w
    produkcji wymaga kosmicznych technologii, ale warto wiedziec za co sie
    placi lub nie.

    > taaaa - i grzejników aluminiowych :)

    Mozesz sie smiac albo nie, ale tak bylo a moze i nadal jest. Typu nie
    pamietam bo to bylo ze trzy lata temu. Stronke Hewalex mozna sobie
    odwiedzic. Tam byly wszelkie ograniczenia i zalecenia. Ja ten etap mam
    dawno za soba, wiec generalnie mnie to grzeje.

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2015-10-20 22:31:42
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 20 października 2015 21:53:49 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    glikolu? Na razie tylko mi cena wychodzi bo woda pewnie tańsza ale i glikol nie taki

    woda jest lepszym nosnikiem ciepła, i mniej lepkim co sie przekłada na prace pompy.
    Ale te zalety sa znikome, no moza poza ceną, ale w porównaniu z główną wada czyli
    zamarzaniem to czysty zart.

    b.

  • 67. Data: 2015-10-20 23:57:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Spodziewasz sie końca świata i potopu z metalowych kul?

  • 68. Data: 2015-10-21 07:03:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2015 o 23:57 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Spodziewasz sie końca świata i potopu z metalowych kul?

    Dwa auta naprawiałem po gradzie z kulami średnicy 3-4 cm.
    Dwa razy miałem taki grad na przestrzeni 10 lat (mieszkam na Mazowszu).
    Plastikowe rynny poszły w pi...du.
    Orzech włoski (większy od chałupy) wyglądał jak w środku lutego, a to 2
    lipca był.

    TG

  • 69. Data: 2015-10-21 07:55:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 października 2015 23:57:03 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Spodziewasz sie końca świata i potopu z metalowych kul?

    Jedna z fotek dachu mojego szwagra.
    Połowa sierpnia 2010 roku- 15 minutowe gradobicie, grad wielkości piłeczek
    pingpongowych
    http://zapodaj.net/6ecabf6fe8d38.jpg.html

  • 70. Data: 2015-10-21 09:23:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 21 października 2015 07:55:47 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Jedna z fotek dachu mojego szwagra.
    > Połowa sierpnia 2010 roku- 15 minutowe gradobicie, grad wielkości piłeczek
    pingpongowych
    > http://zapodaj.net/6ecabf6fe8d38.jpg.html

    grad jest zjawiskiem baaaaardzo lokalnym - jasne ze sie zdarza tyle, ze nie opłaca
    sie konstruowac budynków czy samochodow tak by go bez szkody przetrzymały.
    Czy przykład z dachem to dowód ze blacha na dachu i plastikowe rynny to zło?
    Wracajac do tematu - solar nie musi wytrzymac duzego gradu, pozaru i trzesienia
    ziemi.
    Zawsze sie wyważa ryzyko i koszty. A od ryzyka sa ubezpieczenia.

    b.