  • 71. Data: 2015-10-21 10:48:31
    Temat: Re: Ile kolektorow slonecznych mam miec
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-21 o 09:23, Budyń pisze:

    > grad jest zjawiskiem baaaaardzo lokalnym - jasne ze sie zdarza tyle, ze nie opłaca
    sie konstruowac budynków czy samochodow tak by go bez szkody przetrzymały.
    > Czy przykład z dachem to dowód ze blacha na dachu i plastikowe rynny to zło?
    > Wracajac do tematu - solar nie musi wytrzymac duzego gradu, pozaru i trzesienia
    ziemi.
    > Zawsze sie wyważa ryzyko i koszty. A od ryzyka sa ubezpieczenia.

    Jednak warto wiedziec za co sie placi. Ja nie namawiam tylko pokazuje
    skad roznice sie biora. Sprawa druga - jest instytut certyfikujacy
    kolektory w Szwajcarii. Tam podawane sa uzyski poszczegolnych badanych
    kolektorow w stosunku do wzorcowego. Kiedys to przegladalem i roznice
    miedzy producentami wcale nie byly male. Polecam dla zainteresowanych.

    Pozdro.. TK

  • 72. Data: 2015-10-21 10:49:12
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Spodziewasz sie końca świata i potopu z metalowych kul?

    Podales cene kolektora i do tego sie odnosze.

    Pozdro.. TK

  • 73. Data: 2015-10-21 11:16:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 21 października 2015 10:48:33 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > kolektorow w stosunku do wzorcowego. Kiedys to przegladalem i roznice
    > miedzy producentami wcale nie byly male. Polecam dla zainteresowanych.

    po pierwsze daj linka a po drugie to jest podniecanie sie wskaźnikami. A poetm
    wychodzą takie kwiatki ze solar jest 2x drozszy ale ma 5%lepszy dzieki superhiper
    pryzmatycnej szybie.

    A tak naprawde jedynym sensownym wskaznikiem jest koszt instalacji do uzyskanej
    energii powiedzmy ze rocznie lub do zużycia czyli przyjmijmy 20lat. A w tym dziale to
    moj solar home-made bije te wszystkie na głowe :)

    b.

  • 74. Data: 2015-10-21 11:47:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-21 o 11:16, Budyń pisze:

    > po pierwsze daj linka a po drugie to jest podniecanie sie wskaźnikami.

    Co do linka to myslalem, ze tematyka kolektorow generalnie jest znana i
    takie oczywistosci jak instytut w Rapperswil nie wymaga tlumaczenia.
    Zajrzyj w google pod haslem SPF. Ja dawno to juz rzucilem i linkiem nie
    dysponuje. Wazne zeby wiedziec czego sie szuka. :-P
    I oczywiscie, ze jest to podniecanie sie wskaznikami, bo jakos to trzeba
    chyba porownac?

    > A poetm wychodzą takie kwiatki ze solar jest 2x drozszy ale ma 5%lepszy dzieki
    superhiper pryzmatycnej szybie.

    Jak bys zajrzal, to przekonalbys sie, ze bardzo czesto ten dwa razy
    drozszy ma gorsze uzyski, ale za to ma znana marke.

    > A tak naprawde jedynym sensownym wskaznikiem jest koszt instalacji do uzyskanej
    energii powiedzmy ze rocznie lub do zużycia czyli przyjmijmy 20lat.

    Do czego niezbedna wydaje sie wiedza o parametrach. No chyba, ze chcesz
    szacowac na zasadzie: wydaje mi sie, ze waz ogrodowy na dachu zwroci sie
    szybciej niz kolektor.

    > A w tym dziale to moj solar home-made bije te wszystkie na głowe :)

    Jak ma sie nieograniczona powierzchnie na dachu czy cus to moze i tak. :-)

    Pozdro.. TK

  • 75. Data: 2015-10-21 11:48:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak jest tani solar to i tania szyba w nim będzie. Jak ktoś ma pecha to po gradzie
    wymieni tania szybę na taka sama tania. A jak ten drogi z super szyba tez nie
    wytrzyma gradobicia to trzeba wymienić na droga. A jak to jeszcze jakiś z prozniowymi
    szklanymi rurami z cienkiego szkła to dupa zbita bo je przy okazji grad potlucze.
    Każdy musi rozważyć sam czy kupić tani solar czy drogi do którego szyba kosztuje tyle
    co cały tani.

  • 76. Data: 2015-10-21 12:02:18
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    Każdy musi rozważyć sam czy kupić tani solar czy drogi do którego szyba kosztuje tyle

    Szyba to jedno, a szczelnosc konstrukcji to drugie. Mysle, ze ze
    szczelnoscia po paru latach moze byc problem. I nie chodzi tu tylko o
    wnikanie wody opadowej, ale generalnie zawilgocenie izolacji. Zwykle tam
    jest welna a ta jak wiadomo latwo daje sie nasaczyc, ale wysuszyc juz
    nie. W sumie mysle, ze lepiej dolozyc pare zyli za markowy kolektor, ale
    nie ma co przesadzac oczywiscie. Warto tez sprawdzic czy oferuje
    przyzwoite parametry. Bardzo ciekawie wypada polski Hewalex.

    Pozdro.. TK

  • 77. Data: 2015-10-21 13:05:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    ODSTAWOWE PARAMETRY KOLEKTORA:
    POWIERZCHNIA CAŁKOWITA: 2,0 m 2
    POWIERZCHNIA APERTURY: 1,84 m 2
    OBUDOWA ZE STALI NIERDZEWNEJ GWARANTUJĄCĄ NAJWYŻSZĄ ŻYWOTNOŚĆ
    SZKŁO SOLARNE HARTOWANE O GRUBOŚCI 4 MM - ODPORNOŚĆ NA GRADOBICIE POTWIERDZONA
    TESTAMI W AKREDYTOWANYM LABORATORIUM
    BLACHA ABSORBERA POKRYTA WYSOKOSELEKTYWNĄ WARSTWĄ TYTANU I KWARCU - TINOX
    BLACHA ABSORBERA WYKONANA Z JEDNEJ TAFLI
    RURY ABSORBERA MIEDZIANE W POSTACI HARFY
    POŁĄCZENIE RUR ABSORBERA Z BLACHĄ - LUTOWANE CZYLI NAJBARDZIEJ SPRAWNE I TRWAŁE
    IZOLACJA Z WEŁNY MINERALNEJ
    ABSORBCJA: 95 %
    EMISJA: 5 %
    SPRAWNOŚĆ OPTYCZNA POWYŻEJ 80%
    Przyjebac można się do wszystkiego. Z kolorem obudowy włącznie. Masz opis kolektora
    za 600 i szukaj dziury w całym.

  • 78. Data: 2015-10-21 13:53:33
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

> [...]
    > SPRAWNOŚĆ OPTYCZNA POWYŻEJ 80%
    > Przyjebac można się do wszystkiego. Z kolorem obudowy włącznie. Masz opis kolektora

    A co ja przyjebywaczka?
    Zacytowales standardowy opis kolektora plaskiego z calego swiata. Moze
    poza lutowaniem. Pokaz w koncu ten kolektor, bedzie mozna sprawdzic
    testy w akredytowanych laboratoriach.

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2015-10-21 14:47:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wczesniej napisałem ze na allegro jest. I jest bo opis jest z dzisiaj.

  • 80. Data: 2015-10-21 14:48:16
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    > Wczesniej napisałem ze na allegro jest. I jest bo opis jest z dzisiaj.

    No to daj linka.

    Pozdro.. TK