  • 1. Data: 2012-08-16 16:45:31
    Temat: Re: Ile kosztuje dobry kierownik budowy ?
    Od: b...@g...com

    W dniu środa, 9 stycznia 2008 20:57:01 UTC+1 użytkownik Fantom napisał:
    > WitamJakie sa srednie koszty placy dla dobrego kierownika budowy ? Doszly mnie
    sluchy, ze to rzad 3 tys zl. Ale po kilku dniach zaczelo mi switac, ze to moze jest
    koszt miesieczny ?? Przy dzisiejszych stawkach dla budowlancow wszytsko jest mozliwe.
    To jak to jest ? Za cala budowe domku czy za jakis okres/etap ta kwota ?Fantom

    Kierownik, który byłby rzeczywiście co drugi dzień na budowie i dopatrzyłby budowy
    powinien wziąć minimum 1000 - 1500 zł miesięcznie.
    Ponieważ końcowa kwota byłaby duża więc inwestorzy oszczędzają - i narzekają.
    Wiem co piszę, bo sam jestem inż. budownictwa.
    Jeżeli myślicie, że można taniej - to myślcie.
    Czy u lekarza też się targujecie?. Nie, bo ta grupa już nas przyzwyczaiła do stawek.

    Adam

  • 2. Data: 2012-08-16 17:02:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Czy u lekarza też się targujecie?. Nie, bo ta grupa już nas przyzwyczaiła do
    stawek.
    Bo lekarze sa tańsi.
    Kasują około 50-100zł za godzine. I tez można negocjowac. Np ze stomatologiem
    wynegocjowałem tańsza stawke za wizyte w zamian za to że nie przeniesiemy się do
    konkurencji.
    Kierbud na mojej budowie 3 lata temu skasował 1500zł. Był chyba 3-4 razy po pół
    godziny+ kilka wpisów w dziennik budowy(zapisane chyba niecałe dwie kartki)+ papiery
    do odbioru. Wcześniej załatwił jeszcze przeniesienie pozwolenia na budowe z
    poprzedniego własciciela na mnie.
    4 wizyty na budowie to 2 godziny(dojazdu nie licze bo miał blisko, 1 godzina wpisy w
    dzienniku budowy, no i ze 2 godziny na zawiezienie do PINB poapierów przed i po
    budowie. Razem 5 godzin czyli 300zł za godzie- kilkakrotnie drożej od lekarza.
    Ale miał pieczątke i potrafił jej używac;), miał dobre układy w PINB dzięki czemu na
    żadne decyzje niepotrzebnie nie czekałem. Więc nie żałuję tych 1500zł;)

  • 3. Data: 2012-08-16 18:11:40
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > Ale miał pieczątke i potrafił jej używac;), miał dobre układy w PINB
    > dzięki czemu na żadne decyzje niepotrzebnie nie czekałem. Więc nie

    nie zapominaj że on odpowiada za to co podpisał a lekarz nie :)

  • 4. Data: 2012-08-16 19:49:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 sierpnia 2012 18:11:40 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > Kris wrote:
    >

    > nie zapominaj �e on odpowiada za to co podpisa� a lekarz nie :)

    Dom jednorodzinny to nie nieskomplikowana konstrukcja, wszystko przewymiarowane,
    ryzyko minimalne;)
    Zresztą w naszym systemie prawnym niby odpowiada a jednak nie odpowiada;)
    To tak samo jak z niby odpowiedzialnością pomiarowca od elektryki- pieczątki postawi,
    protokół zrobi nawet jak druty z puszek na gniazdka będą wyłazić. A jakby się coś
    stało to on powie że w dniu pomiarów wszystko było cacy widocznie inwestor przerobił
    po swojemu.
    Także te Reksie(http://www.voila.pl/038/9sg4d/?1) od pieczątek niewiele ryzykują;)

  • 5. Data: 2012-08-16 21:14:57
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > nie zapominaj że on odpowiada za to co podpisał a lekarz nie :)

    Czyżby :))

    MS