  • 11. Data: 2010-07-29 14:30:47
    Temat: Re: Ile kosztuje zrobienie podjazdu dla wózka?
    Od: "bilbo" <b...@W...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
    > Użytkownik "bilbo" <b...@W...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:i2p5hl$12k$1@news.onet.pl...

    > No to masz sprzeczność. Jak ma być trwałe to trzeba ocynkować.

    A takie farby, którymi maluje się np. dachy kościołów? Nie znam się,
    niestety, ale są chyba takie, które trzymają się latami i najwyżej trochę
    przebarwią.

    Lech

  • 12. Data: 2010-07-29 16:31:45
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik bilbo napisał:

    > A takie farby, którymi maluje się np. dachy kościołów? Nie znam się,
    > niestety, ale są chyba takie, które trzymają się latami i najwyżej
    > trochę przebarwią.

    Dach jest konstrukcją mało narażoną mechanicznie - położyli blachę i
    sobie leży, co najwyżej ptaki po tym podepczą i nasrają.

    A po podjeździe się, jak sama nazwa wskazuje - jeździ, drze się tę farbę
    kółkami parę razy dziennie. Ciężko znaleźć odpowiednio dobrą farbę -
    jeśli już to zaczynał bym od klasy farb okrętowych zwykłych a kończył na
    okrętowych z płatkami szklano - ceramicznymi.

    A jak się chce mieć naprawdę trwałe to nie ocynk a z nierdzewki
    stosownej klasy to zrobić - tylko pamiętać że nierdzewka nie może mieć
    bliskiego kontaktu ze stalą czarną bo zanieczyszczenie powierzchni
    nierdzewki resztkami korozji stali czarnej powoduje powolną ale jednak
    korozje powierzchniowa nierdzewki.

    --
    Darek

  • 13. Data: 2010-07-29 17:24:51
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "bilbo" <b...@W...onet.pl> wrote in message

    > Wolałbym z takich "litych" prętów. Byłyby na długości ok. 2,80m, wysokość

    Rurka calowa czy grubsza jest sztywniejsza niż lity pręt zbrojeniowy. jest
    tańsza i wcale mniej nie pożyje.
    Gotowe, kupne balustrady jako wykończeniowe są drogie. Takie duperele jak
    uchwyty, balustrady to tysiące złotych.

  • 14. Data: 2010-07-29 19:38:10
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > mieszkanie na parterze. Podjazd dla wózka jest pierwszym koniecznym
    > przystosowaniem.

    Może trochę nie w temacie odpowiem ale widzę tu problemy o których nikt
    nie wspomniał. Może ktoś mnie poprawi, ale , o ile się nie mylę, na
    zrobienie podjazdu trzeba mieć pozwolenie budowlane. W prywatnym domu to
    by wylał podjazd z gruszki i nikt by się tego nie czepiał. Ale skoro to
    mieszkanie, domyślam się, że właścicielem jest spółdzielnia/wspólnota
    lub jeszcze inna społeczność. Czy ta społeczność zechcą wyrazić zgodę i
    wystąpić z wnioskiem o pozwolenie budowlane? Druga sprawa to kąt
    nachylenia podjazdu. O ile też dobrze pamiętam, dopuszczalny kąt to
    chyba wspomniane tu 5%. Ponadto jest warunek, że co, chyba 10 m wymagany
    jest spocznik. Jeśli sprawa oprze się o pozwolenie, to tego nie
    przeskoczysz. A więc podjazd na schodach nie uda się. Powstanie problem,
    czy działka na której znajduje się budynek jest na tyle duża, żeby
    zmieścić podjazd....
    A swoją drogą, przez 5 lat mieszkałem w bloku i 'zazdrościłem'
    mieszkańcom sąsiedniego bloku bo mieli podjazd, który służył nie tylko
    wózkom inwalidzkim ale także wózkom dziecięcym. A właśnie taki wózek
    nosiła żona, bo to był jedyny sposób, aby wyszła z mieszkania na ulicę,
    podczas gdy byłem w pracy.

    Kazek

  • 15. Data: 2010-07-29 20:24:09
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > zrobienie podjazdu trzeba mieć pozwolenie budowlane. W prywatnym domu to
    > by wylał podjazd z gruszki i nikt by się tego nie czepiał. Ale skoro to

    Art. 29.
    1. Pozwolenia na budowę nie wymaga budowa:
    18) pochylni przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych;
    Art. 30.
    1. Zgłoszenia właściwemu organowi wymaga, z zastrzeżeniem art. 29 ust. 3:
    1) budowa, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-3, pkt 5-19 i pkt 21;

    Czyli potrzebne jest zgłoszenie a do niego zgoda właściciela (wspólnoty /
    spółdzielni) i szkic.

  • 16. Data: 2010-07-29 21:07:36
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik William Bonawentura napisał:

> [...]
    > 1) budowa, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1-3, pkt 5-19 i pkt 21;
    >
    > Czyli potrzebne jest zgłoszenie a do niego zgoda właściciela (wspólnoty /

    A wspólnota niewiele może - jak teraz się zaprą to przy najbliższym
    remoncie schodów z mocy prawa ten podjazd będą musieli zrobić nawet
    jeśli wówczas żaden niepełnosprawny na wózku nie będzie już tam
    mieszkał... Więc niech korzystają z okazji że będzie to zrobione ze
    środków kierowanych do konkretnej osoby - taniej ich w sumie wyjdzie.

    --
    Darek

  • 17. Data: 2010-07-29 21:41:32
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 26 Lip, 15:52, "bilbo" <b...@W...onet.pl> wrote:
    > Podjazd dla wózka jest pierwszym koniecznym
    > przystosowaniem.

    ja bym kupil jakis prosy wyciag budowlany ;) np cos typu
    http://krakow.olx.pl/wyciag-budowlany-iid-66103399
    + ewentualnie w ramach dodatkowej asekuracji kawalek statycznej liny
    wspinaczkowej + zaczep + jakis przyzad asekuracyjny (kubek) np.
    http://www.polarsport.pl/category/164/Przyrz%C4%85dy
    %20asekuracyjne
    przypinac karabinkami do wozka i... powinno dzialac ;)

    latwe w uzyciu, tanie, nie zajmuje miejsca na ziemi (powzolenia...)

    WS

    PS. nie mam pojecia jak to wyglada od strony prawnej ;) czy np. ktos
    nie potraktuje tego jako winde...

  • 18. Data: 2010-07-30 05:40:00
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "WS" <L...@c...pl> napisal w wiadomosci
    > PS. nie mam pojecia jak to wyglada od strony prawnej ;) czy np. ktos
    > nie potraktuje tego jako winde...

    Jesli bedzie tym poruszal sie czlowiek to tak.

  • 19. Data: 2010-07-30 18:13:04
    Od: "bilbo" <b...@W...onet.pl>

    "Dariusz K. Ładziak" wrote:

> [...]
    > mieszkał... Więc niech korzystają z okazji że będzie to zrobione ze
    > środków kierowanych do konkretnej osoby - taniej ich w sumie wyjdzie.

    Sorry, ze krotko, jutro odpisze wiecej. Blok nalezy do wspolnoty
    mieszkaniowej. Nawet jesli mode przeforsowac budowe pochylni bez pozwolenia
    wspolnoty, to mam nadzieje dogadac sie w tej sprawie. Wiekszosc podjazdow, z
    jakich korzystalem, byla uzywana w wiekszosci przez starszych ludzi, ktorym
    latwiej malymi kroczkami wejsc po pochylni, nic pokonywac schody. Uwazam, ze
    jak tylko mozliwe - to nawet jesli nie konieczne - lepiej starac sie o
    kompromis i zgode. Moze ja idealista jestem, ale do tej pory mialem duzo
    dobrych doswiadczen z innymi ludzmi i naprawde jedno czy dwa gorsze.

    Lech