  • 21. Data: 2009-11-02 12:06:57
    Temat: Re: Ile metrów gazu zużywacie na dobe ?
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > dyskusyjnych jest zupelnie inna ;))) ->11m3 gazu to ok. 330MJ -> tj.
    > ok. 92kWh / dobe, tj. 3,8kWh / h czyli 38W / m2 / h - w nowym, bardzo
    > dobrze ocieplonym domku wystarczy to do ogrzania chaupy przy -20st, u

    zeby to bylo takie proste :) Wartosc ktora podales mozna osiagnac, ale dobre
    ocieplenie nie wystarczy. Trzeba dolozyc rekuperacje, odpowiednie
    usytuowanie budynku, zwarta bryle i daloby sie tyle wyciagnac. W praktyce to
    juz blisko domu 3-litrowego, co dzis nie jest jeszcze standardem.

    --
    Tomek

  • 22. Data: 2009-11-02 13:58:51
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    kris pisze:

    > Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał w wiadomości

    >>> 2. abonament 8,20 zl/m-c
    >>> 3. oplata sieciowa stala 40,20 zl/m-c

    > Czyli w przybliżeniu 1,28zł za m3 + 48zł miesięcznie.
    > 10m3 dziennie *30dni= ok 450zł miesięcznie teraz.

    :) o matko polko - to ja na eko-pseudowegiel wydaje w chwili obecnej 400
    PLN miesiecznie

    srednio okolo 18-20 kg/doba . Chatka +- 200 m2 , troche podlogowki
    (lazienki 2 szt, kuchnia i przedpokoj)
    temp. srenio okolo 20 st. cp + cwu + 4 osoby

    gdzie tu sens - dymac z workami i sie paprac ?

  • 23. Data: 2009-11-02 17:21:55
    Temat: Re: Ile metrĂłw gazu zuĹźywacie na dobe ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ty masz pewnie kocioł bez sterowania- moja babcia taki ma. Tam ogień
    > praktycznie cały czas sie pali bo nie ma automatyki.

    Jest tam taki termostat podnoszacy klapke. :-)

    > Prąd założli mi sprawnie, gaz też chcą, PINB też się nie czepia,
    > pozwolenia i ew. zgłoszenia załatwiane sprawnie, melduja na samych
    > działkach, prad daja zwykły nie budowlany itp.

    Ostatnio w PINB bylem mile zaskoczony, panie milutkie, bez problemu,
    usluzne. Zmiana na lepsze nie ma co. Prad budowlany mialem niestety pare
    lat.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2009-11-02 17:24:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "slonko" <s...@s...las.com> napisał w wiadomości

    > gdzie tu sens - dymac z workami i sie paprac ?

    A bedzie pewnie jeszcze drozej, bo ilosc tej frakcji wegla podobno jest
    ograniczona, a popyt jakby ciagle rosl.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-11-02 17:48:15
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Lis, 11:08, Usrobo <u...@o...pl> wrote:

    > nie martw sie, na tej grupie ze spalaniem gazu jest jak z spalaniem
    > paliwa przez samochody, wszystkim pali 4l/100km

    Wszystkim jak wszystkim! Mi aktualnie pali do 30l / 100km bo nie pali
    jeden gar ! Co 150km jestem na stacji. I tak juz 5 tys km zrobilem bo
    nie ma czasu zajechac do mechanika :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2009-11-02 17:49:21
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Lis, 13:06, "Tomek" <a...@i...pl> wrote:

> [...]
    > usytuowanie budynku, zwarta bryle i daloby sie tyle wyciagnac. W praktyce to
    > juz blisko domu 3-litrowego, co dzis nie jest jeszcze standardem.

    No. Masz racje. Myslalem ze rekuperacja i dobre ocieplenie stalo sie
    juz standardem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2009-11-02 18:29:23
    Temat: Re: Ile metrów gazu zuzywacie na dobe ?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Wszystkim jak wszystkim! Mi aktualnie pali do 30l / 100km bo nie pali
    > jeden gar ! Co 150km jestem na stacji. I tak juz 5 tys km zrobilem bo
    > nie ma czasu zajechac do mechanika :P

    No to jezdzij dalej a bedziesz szukal glowicy. :-))

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-11-02 19:27:28
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Lis, 19:29, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > No to jezdzij dalej a bedziesz szukal glowicy. :-))

    I tak czuje, ze bede juz szukal bo beda powypalane gniazda zaworowe ;)
    Ale spoko, silnik uzywka w b. dobrym stanie to 2k pln wiec pewnie
    wyjdzie taniej swap niz naprawianie :D Moze przy okazji wrzuce 3,4
    zamiast 3,0 ;-) Zobaczymy. Kto ogladal Top Gear ten wie jaka fura
    zostala uznana za najbardziej niezniszczalna wszechczasow - silnik i
    podwozie mam to samo :-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2009-11-02 19:32:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > O - to pozazdrościć - a jaki masz piec, jeśli mogę spytać ?
    >
    > bo chyba sporo drewna możesz włożyć na raz...
    > Mnie w moim najbardziej bolą małe drzwiczki... i dużych
    > kawałków nie mogę włożyć (muszę ciąć na mniejsze)

    Drewno ciełem sam i pociełem na wymiary do mojego kotła. Najważniejsze to
    dokładnie ułożyc drewno w kotle- a jak ocięte na wymiar to nie ma problemu

    > No i chyba ogromny zasobnik na popiól musisz mieć,
    > skoro raz na tydzień tylko czyścisz.

    Nie no. Popiól z popielnika na dole wybieram raz na dwa tzy dni. Z drewna
    popiolu jest minimalnie, w zeszłym sezonie próbowalem palić węglem to bylo
    wiecej popiołu. Raz na tydzien czyszczę dokladnie kocioł, nadmuch itp. No i
    sadpal co dwa tygodnie. Komin czyszczę sam raz na kwartał a raz do roku
    kominiarza wołam aby papierologi stało sie zadość.

    Kris

  • 30. Data: 2009-11-02 21:22:50
    Od: "poss123" <p...@p...onet.pl>

    Gdańsk, ok. 285 m2 p.u. (ogrzewanej), dom nowy, ocieplony 15cm, parter
    podłogówka, góra grzejniki + podłogówka w łazienkach, temperatura
    pomieszczeń 22-25*C, kuchenka gazowa, od 12.10 do 02.11 zużycie 320 m3 czyli
    ok. 15m3/dobę.