  • 41. Data: 2013-04-16 22:38:21
    Temat: Re: Ile styropianu ?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 16 kwietnia 2013 22:31:56 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Ty marketoidom uległeś;)
    > Budujesz kanadyjczyka w Polsce.;) Ale szał;))

    :-) Ja nie jestem jakim fanem kandyjczyków - budowałem takiego bo takiego mogłem
    zrobic "tymi recami". Do innych materiałów musiałbym brac fachowców.

    A jak przyjdzie podatek katastralny to jeszcze bedziecie mi zazdroscić :-)
    Pare desek, ileż to moze być warte :-))))

    b.

  • 42. Data: 2013-04-16 22:41:01
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 16 kwietnia 2013 19:20:52 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
    > Dlatego TYLKO PLYTA izolowana od dolu :) I dopiero na to silikaty! Wtedy jest
    ciepelko :-)

    niby tak - ale płyta wymaga dużo drogiego styro i potężnego zbrojenia. W miejsce tego
    proponowałbym tradycyjny fundament i ze 20cm tanszego styro pod posadzke.
    Powinno wyjść w ciepłocie podobnie a dużo taniej.

    b.

  • 43. Data: 2013-04-16 23:39:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 kwietnia 2013 22:41:01 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > niby tak - ale płyta wymaga dużo drogiego styro i potężnego zbrojenia. W miejsce
    tego proponowałbym tradycyjny fundament i ze 20cm tanszego styro pod posadzke.

    > Powinno wyjść w ciepłocie podobnie a dużo taniej.
    A jak pod silke dać 20cm tańszego styro?,
    A jak ten tańszy styro ugnie się na 5cm po 5 latach?

  • 44. Data: 2013-04-17 00:03:33
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 16 kwietnia 2013 23:39:58 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    tego proponowałbym tradycyjny fundament i ze 20cm tanszego styro pod posadzke.

    > A jak pod silke dać 20cm tańszego styro?,

    eeeee? a o czym piszesz? bo zakładam ze wiesz co to jest płyta fundamentowa, dlaczego
    ma być zbrojona i jakie styro (drooogie)idze pod nią.
    Ja pisze o zwykłej typowej budowie (fundamencie) - a tylko nieco grubszym posadzkowym
    styro.

    > A jak ten tańszy styro ugnie się na 5cm po 5 latach?

    Moze niekoniecznie ma być najtańszy :-)

    b.

  • 45. Data: 2013-04-17 09:56:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Akumulacja,

    Tego nie rozumiem, ale ja inny jestem i nie ma co po raz kolejny
    rozgrzebywać tematu czy lepsza niska czy wysoka bezwładność :-) Niech będzie
    że to ja jestem inny :-)

    > dzwiekochronność

    Masz potrójne szyby i wentylację mechaniczną?

    Mieszkałem w kilku domach przy drodze wojewódzkiej i najwięcej hałasu
    dostawało się przez wentylację grawitacyjną i przez dwuszybowe okna.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2013-04-17 11:34:18
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    Ja to będę robił w następujący w sposób

    Na podstawie poniżej strony:
    http://centrum-porad.pl/wspolczynnik-przenikalnosci-
    ciepla-przez-styropian/

    Popełniłem dokument:
    https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AkHjoXK
    cDw3KdHhOTnhCZTN1SVdrU1hGWTJHeWZOTnc#gid=0

    Tylko, że to dopiero połowa obliczeń. To są tylko teoretyczne straty.
    Teraz trzeba policzyć koszt zakupu styro, koszt wyprodukowania energii i
    kiedy się to zwróci w w zależności od grubości styropianu.

    Ale mi się tego liczyć nie będzie chciało. ;)
    Ja przyjąłem, że mój dom ma spełniać NF40 (mniej, więcej w ramach rozsądku)
    http://www.nfosigw.gov.pl/gfx/ees/userfiles/files/in
    teligentne_sieci_energetyczne/wytyczne_do_programu_d
    omow_energooszczednych.pdf
    (patrz tabelka str 15)
    Czyli ściana zewnętrzna poniżej 0.15.

    PS. Drzwi zewnętrzne o U=1.3 (brak takowych w masowej sprzedaży), to
    jakaś pomyłka. U mnie będzie 1.6.

    ==
    Pozdrawiam
    GrzDi

  • 47. Data: 2013-04-17 11:49:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "GreDi" napisał w wiadomości grup

    > PS. Drzwi zewnętrzne o U=1.3 (brak takowych w masowej sprzedaży), to
    > jakaś pomyłka. U mnie będzie 1.6.

    Jeśli jest wiatrołap to nie ma to dużego znaczenia, a jeśli go nie ma to
    żadne drzwi nie pomogą :-)
    Inna rzecz, że więcej ciepłą ucieka przez metalowe ościeżnice niż przez
    skrzydło.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 48. Data: 2013-04-17 12:00:55
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 17.04.2013 11:49, Ergie wrote:
    > Jeśli jest wiatrołap to nie ma to dużego znaczenia, a jeśli go nie ma to
    > żadne drzwi nie pomogą :-)
    > Inna rzecz, że więcej ciepłą ucieka przez metalowe ościeżnice niż przez
    > skrzydło.

    Mam dokładnie takie samo zdanie. Wiatrołap i zamykanie drzwi we
    wiatrołapie. Co już rzadziej się zdarza.

    GreDi

  • 49. Data: 2013-04-17 17:02:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 17 kwietnia 2013 09:56:18 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Masz potrójne szyby i wentylację mechaniczną?

    To obecnie standard wiec nie wiem po co wogole pytasz :-) Ja mam szyby p4 czyli tak
    naprawde trzy szyby i one perfekcyjnie dzwieki wyciszaja. Po 3 latach mieszkania
    niestety juz nie trzymaja uszczelki jak trzeba i sie ten wspolczynnik zdecydowanie
    pogorszyl - szczegolnie przy duzych przesuwnych drzwiach tarasowych. Jak moj pies
    szczeka na zewnatrz i docisne rekami te drzwi do ramy to przestaje go slyszec :)
    Puszczam - slysze. Magia taka ;-) Jednak potwierdzam - mimo ze ja mam porotherm 25 -
    watpie ze zamiana go na silke 18 wyciszylaby srodek domu. To juz lepiej byloby
    polozyc welne zamiast styro na elewacje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2013-04-18 13:27:05
    Od: r...@t...com.pl

    Dwa lata temu prezentowałem tu na grupie swoje wyliczenia:
    robertr
    03.11.2011
    Inni odbiorcy:
    Jeszcze raz przedstawię kalkulacje dla skorygowanych założeń:
    temperatury dla Warszawy (lata 2004 - 2008) średnia 3 C 200 dni
    temperatura w domu 21 C
    Cenę 1 m3 styropianu przyjąłem 180 PLN - 1 cm styropianu na 100 m2
    (czyli 1 m3) generuje dodatkową powierzchnię do obrobienia np wokół
    okien - około 0,3 - 0,4 m2. Jest to tynk, parapety.
    20 lat amortyzacja
    wychodziły mi jakieś zaokrąglenia w różne strony

    Wyniki:
    Cena energii: grubość styropianu

    0,1 PLN/kWh 10 cm np drewno
    0,15 PLN 13 cm np węgiel