  • 11. Data: 2010-01-22 11:31:47
    Temat: Re: Ile tracę przez okna ?
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Za mało danych podałeś aby cos oszacować
    > Nowe okna beda Ciebie kosztowac z grubsza licząc z 5000zł
    > Czym grzejesz, i czy teraz masz ciepło w domu czy może przez to że masz
    > stare okna nie mozewsz dogrzac chałupy

    Wg mnie podał dane akurat w sam raz aby oszacować straty ciepła przez okna.
    Powierzchnia okien 20 m2 - jest. Informacja, że 25-letnie (czyli "kupa") -
    jest ;-) Zakładamy w pomieszczeniech zwyczajowo 20 st. I możemy szacować albo
    liczyć ze wzoru na straty ciepła, zakładając U tych okien = 3, 4 albo więcej.
    Przedział oszacowania będzie szeroki ale będzie.

    Co nam da informacja czym grzeje i z czego ma ściany ? Przecież chodzi o
    ucieczkę ciepełka przez okna.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 12. Data: 2010-01-22 11:47:39
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Sty, 12:12, krzysiek <a...@m...net> wrote:

    > tak przy okazji.. w zeszłym roku wymieniłem okna na plastikowe Veka
    > Perfectline Oval. Przy temperaturze w pokoju 22 stopnie jak położę
    > termometr na parapetr blisko ramy to mam 13-14 stopni przy mrozie -10
    > stopni.
    > Czy wszystko w porządku?

    Nie za bardzo. Ale zalezy jeszcze jaki parapet i jak zamontowany :)
    Jak "zimny" (kamien, marmur czy inny) to moze byc zimniej.. Ja mam MDF
    na piance ~3cm, dosuniete to listwy podparapetowej (ktora tez troche
    pomaga bo ma w sobie bodaj dwie zamkniete komory) i wszystko jest
    cieplutkie, termometr na parapecie pokazuje moze pol stopnia mniej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2010-01-22 11:58:24
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Adam Szendzielorz pisze:
> [...]
    > pomaga bo ma w sobie bodaj dwie zamkniete komory) i wszystko jest
    > cieplutkie, termometr na parapecie pokazuje moze pol stopnia mniej :)

    hmm... a ja mam plastikowy.
    Jak zbliżę rękę do skrzydła, to czuje lekki ruch powietrza.
    Może to jest związane z tym, że mam rolety montowane na skrzydle (z góry
    i z dołu w dwóch miejscach metalowe blaszki nałożone są na uszczelki)?
    A.. pod tym oknem nie mam kaloryfera, sprawdzę wieczorem jak to wygląda
    w innych pokojach gdzie grzejnik jest umieszczony pod oknem.
    Czy mogę coś w tej kwestii poprawić z tych uciekaniem ciepła?

    --
    Krzysiek

  • 14. Data: 2010-01-22 12:15:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co nam da informacja czym grzeje i z czego ma ściany ? Przecież chodzi o
    > ucieczkę ciepełka przez okna.

    Da duzo.
    Teoretycznie jak ściany będa z papieru to ucieczke ciepła przez okna można
    pominąć bo zdecydowana wiekszość ciepła ucieknie przez ściany
    Jak ściany z Ytonga 44cm + 30cm styro to wtedy zdecydowanie wiecej ciepła
    ucieknie przez okna.;))
    Ucieczke ciepła trzeba szacowac dla całości a nie odrywajac jeden element od
    układanki

    Krzysiek

  • 15. Data: 2010-01-22 12:32:48
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Jan 2010 13:15:59 +0100, kris
    <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > można pominąć bo zdecydowana wiekszość ciepła ucieknie przez ściany
    > Jak ściany z Ytonga 44cm + 30cm styro to wtedy zdecydowanie wiecej

    Oczywiście procentowo, bo wartość bezwzględna zmarnowanej energii przez
    okna będzie taka sama w obydwu przypadkach (pomijam wzrost temperatury po
    zewnętrznej stronie okna spowodowany jego ucieczką innymi przegrodami) ;)

    RobertP.

  • 16. Data: 2010-01-22 12:35:31
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Jan 2010 13:32:48 +0100, RobertP.
    <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > okna będzie taka sama w obydwu przypadkach (pomijam wzrost temperatury
    > po zewnętrznej stronie okna spowodowany jego ucieczką innymi

    Oczywiście ucieczką ciepła a nie ucieczką okna (tak to jest jak się nie
    przeczyta tego co się napisało).

    RobertP.

  • 17. Data: 2010-01-22 12:43:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertP." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .;))

> [...]
    > zewnętrznej stronie okna spowodowany jego ucieczką innymi przegrodami) ;)

    Tylko ze rózne ilosci tego ciepła musimy pakowac w dom z papierowymui
    scianami aby uzyskac np 21st a inna ilośc musimy wpompowac w dom z ytongu
    44+30cm styro aby uzyskac tą sama temperature.
    Czyli trzeba to rozpatrywac jako całość

  • 18. Data: 2010-01-22 13:48:39
    Od: e-kran <e...@o...pl>

> [...]
    > ucieknie przez okna.;))
    > Ucieczke ciepła trzeba szacowac dla całości a nie odrywajac jeden element od

    Przeczytaj pytanie autora: "Oświećcie mnie jak policzyć straty ciepła
    przez okna ?".
    Energia, którą trzeba dostarczyć domowi aby utrzymać w nim zadaną
    temperaturę pomieszczeń, jest sumą energii traconej przez ściany +
    okna + posadzkę na gruncie + dach + wentylację (może jeszcze o czymś
    zapomniałem). Autor nie pyta o zapotrzebowanie na ciepło całego domu,
    tylko ile energii traci przez stare okna, i co mu da, jeśli wymieni je
    na nowe. I nie procentowo, tylko w wartościach bezwzględnych.
    Próbujemy to oszacować. Da się to zrobić na podstawie danych, które
    już podał.
    Przez te jego okna ucieka x kWh energii, nieważne z czego są ściany.
    Ciepło to nie jest kot, który próbuje uciec przez dziurę, i jak mu ją
    zatkasz to znajdzie następną. Jak zatkasz dziurę, to ciepła ucieknie
    mniej ;-))) Jak zatkasz wszystkie, to nic nie ucieknie i masz dom
    pasywny ;-)

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 19. Data: 2010-01-22 20:19:02
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > To tak w ramach orientacji to ile może kosztować okno 210x140cm
    > w jakimś ładnym profilu ?

    w tamty roku za takie okna płaciłem 566zł netto (brałem bez faktury,kwestia
    dogadania się ze sprzedawcą)
    Parametry:
    Profil IMO ładny, owalny 5komorówka:
    IDEAL 4000 COEX
    1.Typ: AL 4000 001/020 COEX, kolor: Biały
    Słupki pionowe: 1 x 140 041
    1.Typ okuć: R1 (MVA+2*ER 1) GVM, kolor okuć: Biały malowany
    Szklenie: Float 4-16-4 U= 1.0
    2.Typ okuć: UR2 (ER 1) (Wodzik T), kolor okuć: Biały malowany
    Szklenie: Float 4-16-4 U= 1.0

    --
    -----
    uciu

  • 20. Data: 2010-01-23 05:12:19
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    krzysiek pisze:
> [...]
    > w innych pokojach gdzie grzejnik jest umieszczony pod oknem.
    > Czy mogę coś w tej kwestii poprawić z tych uciekaniem ciepła?

    sprawdziłem w innym pokoju... było 11 stopni na parapecie pod skrzydłem...

    --
    Krzysiek