  • 71. Data: 2014-01-24 21:32:01
    Temat: Re: Ilość energii potrzebna do podgrzania powietrza, które wentyluje pomieszczenie
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:52e282d6$0$2138$65785112@news.neostrada.pl...
    > Tu masz dom online. Opowmiarowany. Wyniki real-time:
    > http://www.buduj-pasywnie.pl/dom_online
    > Rekuperator działa i daje dobrą temperaturę wejściową.

    popatrzyłem sobie ile kosztuje zastosowany czujnik wiatru 2,8kzł . Netto. A
    to tylko jeden z czujników - ilez musial kosztowac ten pasywniak nie chce
    mysleć...

    b.

  • 72. Data: 2014-01-24 22:19:07
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 24 stycznia 2014 16:12:26 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    zbliżona do powierzchni wentylowanej powierzchni pomieszczeń o typowej dla mieszkań
    wysokości. Mylisz jak zwykle pojęcia z wydajnością. To tak jak być oceniał moc
    silnika samochodu po ilości oleju w skrzyni biegów. Jak masz rekuperator to sprawdź
    czy dzisiaj ( u mnie -10) na najwyższym biegu będzie ogrzewał zasysane powietrze do
    temperatury niższej o 1 stopień od tego co wyrzuca na zewnątrz. Przy -10 tanie o
    malej powierzchni rekuperatory są zamarznięte jeśli nie mają grzałek nawet jak
    pracowały na najniższym biegu. Jak nie masz rekuperatora to poproś kogoś z grupy żeby
    podał jaki przyrost temperatury ma dzisiaj na najniższym i najwyższym biegu, znaczy
    się wydajności wentylatorów.

> [...]
    >

    > http://www.buduj-pasywnie.pl/dom_online
    >

    > Rekuperator działa i daje dobrą temperaturę wejściową.

    Pożycz mi pięć tysięcy złotych. Zwracam się do Ciebie bo naiwny jesteś jak we
    wszystko wierzysz.

  • 73. Data: 2014-01-24 23:03:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Tu masz dom online. Opowmiarowany. Wyniki real-time:
    >
    > http://www.buduj-pasywnie.pl/dom_online
    >
    > Rekuperator działa i daje dobrą temperaturę wejściową.

    Gdzie oni ten dom postawili?
    Na poziomie 1,6 metra poniżej gruntu, mają prawie minus 3 stopnie?

  • 74. Data: 2014-01-24 23:05:01
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 24.01.2014 o 21:32 Budyń <b...@r...pl> pisze:

> [...]
    >

    > popatrzyłem sobie ile kosztuje zastosowany czujnik wiatru 2,8kzł .
    > Netto. A to tylko jeden z czujników - ilez musial kosztowac ten
    Wiesz to jest dom modelowy, poza tym chyba jakieś dofinansowanie dostali.
    Mnie interesuje co innego, która ściana jest ocieplona styropianem a która
    wełną i jakie grubości. Bo po temp widać że się różnią, szczególnie temp
    na pow zewn ściany.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 75. Data: 2014-01-24 23:06:29
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 24 stycznia 2014 23:03:07 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > Gdzie oni ten dom postawili?
    >
    > Na poziomie 1,6 metra poniżej gruntu, mają prawie minus 3 stopnie?

    W Państwie Wirtualia miasto to Lipka.

  • 76. Data: 2014-01-25 08:53:59
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marcin N wrote:

    > Tyle, że ogrzewanie nadmuchowe chyba nie powinno mieć kształtu
    > instalacji takiej, jak dla reku. Nadmuch ciepłego powietrza powinien
    > odbywać się z podłogi albo ze ścian nad podłogą. To mocno komplikuje
    > podraża instalację. Dodanie rekuperatora do takiej wypasionej
    > instalacji to wisienka na torcie, która obniża koszty o połowę.
    >
    > O POŁOWĘ!...

    tyle że przy OGRZEWANIU nadmuchowym trzeba przewalić powietrza na
    jakieś 5xkubatura = większe wszystko- rury recu wentylatory itp

    jeffrey

  • 77. Data: 2014-01-25 08:57:56
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Piotrek wrote:

    > Grzeją/chłodzą poprzez odzyskiwanie "ciepła" lub "zimna" z usuwanego
    > powietrza.
    >
    > Owszem są jakieś wynalazki z antyzamrożeniową grzałką elektryczną na
    > wejściu. Ale kiedyś mi nie starczyło na nią kasy i jak używam reku
    > przez ponad 10 lat to jej brak nigdy się nie objawił w jakikolwiek
    > negatywny sposób. Tak więc może być tak, że grzałka ma cel wyłącznie
    > marketingowo/księgowy.
    >
    > Piotrek

    ta grzałka ma odmrozić wymiennik jakby zaszedł lodem ale to tylko jak
    nie ma bypassu bo normalnie to on załatwia sprawę

    jeffrey

  • 78. Data: 2014-01-25 09:01:00
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie chodzi o dodatkowe grzanie kotłem czy prądem ale o inteligentne
    > wykorzystanie temperatury zewnętrznej. Oto przykład:
    >
    > Twew - temperatura wewnętrzna
    > Tzew - temperatura zewnętrzna
    > Tzad- temperatura zadana np. 21
    >
    > 1. Lato:
    > - Twew > Tzew && Twew > Tzad - czyli w domu jest za ciepło a na
    > dworze jest zimniej należy pominąć wymiennik
    >
    > 2. Okresy przejściowe:
    > - Twew < Tzew && Twew < Tzad - czyli w domu jest zbyt zimno a na
> [...]

    tak powinno być ale czy programista wpisał taki algorytm? i musi być
    bypass na siłowniku w centrali , w tanich centralach wyciągasz
    wymiennik i wkładasz wkład letni czyli zwykłe rury bez odzysku

    jeffrey

  • 79. Data: 2014-01-25 09:09:02
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > no to masz jakiś problem w domu...
    >
    > ja takiego efektu nie widuję przynajmniej nei w skali któa miała by
    > spowodować zapleśnięcie okien.

    ma szczelne okna przecież napisał
    ja mam niektóre porozszczelniane i też łapię wilgoć na szybach
    (dzisiaj było -19) ale mam stare plastiki o niskiej skuteczności (już
    się niektóre szyby porozszczelniały co widać po rosie między szybami)

    jeffrey

  • 80. Data: 2014-01-25 09:27:23
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości

    > parenascie gram wody na kilogram powietrza - naliczysz sie a wyniki
    > tak wyjdą praktycznie takie same :)
    >

    > b.

    20st 100% zwiększy ciepło właściwe o 45j/kgK dla mnie pomijalne

    jeffrey