  • 1. Data: 2011-07-18 19:45:00
    Temat: Impregnacja ciśnieniowa więźby dachowej
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Witam,
    jestem teraz na etapie szukania materiałów na dach z tego co tutaj i tna
    innych forach wyczytałem odnośnie więźby dachowej to cała ta akcja z
    impregnowaniem natryskowym a nawet i moczeniu w wannach to pic na wode
    bo drewno jest jeszcze mokre i i tak impregnat nie wsiąka na wiecej niż
    2mm czyli nic to nie daje.

    Znalazłem kilka tematów na temat impregnowania próżniowo-ciśnieniowego
    które wciska impregnat do samej twardzieli.I tu mam pytanie czy to sie
    sprawdza też gdy drewno jest mokre ?
    Czy koszt takiej więźby jest wiele większy niz z "normalnego"tartaku ?

    A może ktoś ma namiar na taką firme z dolnośląskiego ?

    Pozdrawiam...

  • 2. Data: 2011-07-18 20:09:15
    Temat: Re: Impregnacja ciśnieniowa więźby dachowej
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "ark_fx" <a...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > sprawdza też gdy drewno jest mokre ?
    > Czy koszt takiej więźby jest wiele większy niz z "normalnego"tartaku ?

    Bez znaczenia. Drewno najpierw idzie do suszarni i dopiero jest
    impregnowane.
    Ci co mają komory do tego to wiedzą jak to zrobić. Moje drewno wygląda po
    kilku latach jak wczoraj odebrane z impregnowania.
    Widzę je co roku przy kolejnym remoncie pokoju gdzie są skosy.

    Jest to droższe. Pare tysięcy zapłacisz dodatkowo.

  • 3. Data: 2011-07-18 20:25:50
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "ark_fx" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > impregnowaniem natryskowym a nawet i moczeniu w wannach to pic na wode
    > bo drewno jest jeszcze mokre i i tak impregnat nie wsiąka na wiecej niż

    troche daje, jak robal siądzie to nie zechce tego żreć :) Ja swoją impregnowałem
    jeszcze raz jak juz pół roku postała pod dachem i była nieźle podsuszona.

    b.

  • 4. Data: 2011-07-18 20:38:42
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 21:45:00 +0200, ark_fx napisał(a):

> [...]
    > impregnowaniem natryskowym a nawet i moczeniu w wannach to pic na wode
    > bo drewno jest jeszcze mokre i i tak impregnat nie wsiąka na wiecej niż

    Po pierwsze odpowiedz na pytanie jaki cel chcesz osiągnąć.

    Jeśli chodzi o środki ochrony drewna, to wnikają do drewna na drodze
    wnikania kapilarnego (tu wymagane jest suche drewno) bądź dyfuzji (tą
    metodą można zabezpieczać również drewno mokre).

    Generalnie więźbie trzeba zapewnić odpowiednią wentylację, a zamiast
    dyskutować o zbędnych środkach ochrony, wystarczy kupić suche drewno.

    --
    ŁC

  • 5. Data: 2011-07-19 10:51:26
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    >
    > Generalnie więźbie trzeba zapewnić odpowiednią wentylację, a zamiast
    > dyskutować o zbędnych środkach ochrony, wystarczy kupić suche drewno.

    czyli spostawic stan surowy otwarty
    i tak rok niech stoi:)

  • 6. Data: 2011-07-19 11:36:56
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > czyli spostawic stan surowy otwarty
    > i tak rok niech stoi:)

    Rok jak rok..., myślę, że jak zachowa się zwyczajną sensowną kolejność
    prac, to i tak te kilka miesięcy będzie stała więźba, a jak ją przy
    zabudowie g-k nie zabuduje się na głucho, tylko pozostawi tzw więźbę
    wentylowaną, to ona i tak wyschnie w czasie użytkowania. Poskręca się
    lekko, ale to normalne chyba przy schnącym drewnie, ale będzie zdrowa -
    o ile nie była zarażona robalami już w momencie stawiania.

    Jak się ją na głucho zabuduje i nie zostawi wentylacji, to czy ustawi
    się suchą więźbę, czy nie do końca dosuszoną, to i tak ona zawilgnie i
    zacznie pleśnieć..., bo wilgoć nie będzie miała ujścia.

    pozdr
    Robert G.